• GabbiW

    Vad fick ni i morgongåva? :)

    Det finns ju en himla massa trådar med förslag på vad man kan ge i morgongåva! Men det skulle vara himla roligt att veta vad man tillslut fick! Så vad fick ni? Fick ingen alls? Valde bort det? Gav båda eller bara ena parten?


    gabbithegirl.blogg.se - bilder från bröllopet under bröllopskategorin!
  • Svar på tråden Vad fick ni i morgongåva? :)
  • ClaraH
    förlovadflicka skrev 2011-09-14 09:43:43 följande:
    Jag ska få en äkta ring med färgade stenar för det har jag önskat mig, mohaha :P
    Jag fick en silverring som symboliserade att vi ska gå och se ut ett smycke. Vi har lämnat tillbaka ringen och ska börja titta ut vad jag vill ha. Det blir förmodligen en ring med en färgad sten för mig med.
  • EmmaStina

    Jag fick ett halsband med ett stort hjärta i. Hjärtat är gjort av en stege typ, svårt att förklara och jag har ingen bild.
    Jag hade spanat på det i skyltfönstret på en guldaffär och blev såklart jätte glad när jag fick det på kvällen dagen efter bröllopet eftersom vi helt glömde det på morgonen.

  • SnuttisSessan


    Jag fick detta armband och ett matchande halsband i silver. Jag fick välja ut det dagen efter när vi cyklade på Hven =)
  • Ihöst

    Jag fick inget. Själv gav jag en fotobok med foton på mig lättklädd i fina underkläder och ringen på.

  • fruhgan

    Jag fick ett halsband i samma stil som mina ringar och jag gav honom ett presentkort på en upplevelse.

  • förlovadflicka
    ClaraH skrev 2011-09-14 16:41:50 följande:
    Jag fick en silverring som symboliserade att vi ska gå och se ut ett smycke. Vi har lämnat tillbaka ringen och ska börja titta ut vad jag vill ha. Det blir förmodligen en ring med en färgad sten för mig med.
    Vilken smart grej, då vet man ju att det blir rätt :) Hoppas min valt en bra, hehe :P Jag ville egentligen ha färg på något sätt i vigselringen men då färgade stenar antingen är känsligare eller mycket dyrare än vanliga diamanter fick det bli en diamantring. Så då får jag iaf en ring med lite färg :)
  • Äppelkärna

    Jag köpte morgongåva till oss båda. En ask chokladtryfflar med chilismak (vår favoritsort) och "älskling-kort". En låda med kort där det finns frågor om allt mellan himmel & jord. Som "vem av mina föräldrar tycker du jag är mest lik" eller "var går gränsen för otrohet", allt mellan himmel och jord. Vi pratar så mkt så jag var liiite osäker på om det skulle kännas som överflödiga frågeställningar -men icke! Flertalet kvällar efter bröllopet har vi spelat lite älskling, frågorna öppnar ju upp intressanta samtal och diskussioner. 
    Sorry för romanbeskrivningen, uppenbarligen var jag nöjd med mitt val av morgongåva ;)
    Han hade förresten inte köpt ngt, vilket vi kommit överens om innan. Därför köpte jag en present till oss båda.  

  • Gwennie

    Ingenting!
    Fortfarande lite grinig över att han glömde bort det när jag själv verkligen lagt ner tid och omsorg på en personlig gåva till honom... Det är ju klart inte så himla viktigt egentligen, men eftersom det är tanken som räknas, så kommer jag att spela på det här varje gång tillfälle ges...! ;P

  • 2011

    Ingen av oss hade hört talas om det innan jag läste om det här, så vi skippade det helt.

  • Fru Kopparskiöld

    Vad fina morgongåvor ni har fått!
    Vi åker direkt efter bröllopet till Maldiverna så vi kommer lägga pengar på dyk etc där istället. Glad

Svar på tråden Vad fick ni i morgongåva? :)