• chrpe

Toalettarrangemang

Jag har en fråga kring toeletterna, hur ska ni göra med dem. Vår festlokal står för blommor och sånt på den, men jag har sett att några väljer att ställa in en cd spelare med fin musik, korgar med "nödgrejjer" osv. Såg för ett tag sen någon som skrivit en bra text till en sån låda, någon som vet var man kan hitta den?

• Svar på tråden Toalettarrangemang
  • niamh
    zandri skrev 2011-09-13 18:36:29 följande:
    Vilket bra pris! Säkert det var på cellbes? För jag kan inte hitta det....
    Jopps, de finns i Cellbes "Höstextra 2011". Fast det heter ju "batteridrivna" och inte elektriska, som jag skrev, hihi :) Skriver ner beställningsnummer, så kanske det går att söka på det på hemsidan: 23-71 71 99
  • hannahsofia

Jag har stött på ett "problem"! lokalen vi har hyrt har en killtoalett med två bås och en tjejtoalett med två bås... det är ju lätt att komma på vad man ska lägga i tjejernas lilla låda, men vad ska man lägga i killarnas??? ska man ens ha en?

• niamh
    hannahsofia skrev 2011-09-18 14:51:37 följande:
    Jag har stött på ett "problem"! lokalen vi har hyrt har en killtoalett med två bås och en tjejtoalett med två bås... det är ju lätt att komma på vad man ska lägga i tjejernas lilla låda, men vad ska man lägga i killarnas??? ska man ens ha en?
    Saker som plåster, tvättservetter, näsdukar osv. kanske skulle vara uppskattat även hos herrarna? Tampongerna kan man däremot kanske skippa, hehe ;)
  • hannahsofia

ja det tänkte jag med; plåster, näsdukar, våtservett, tuggummi och kanske någon uppfräschande doft... men det är ju inte riktigt lika enkelt som när man tänker på tjejernas med tamponger och nagellack ;D

• solros1

Denna toavers har jag lånat från någon annan här på forumet.... vi hade hjärtanformade spannar (från TGR) fyllda med allehanda saker.. det som användes flitigast var myggmedel o våtservetter.... nagellacket kom till användning också.... jag använde tops o nässpray.

• niamh
    hannahsofia skrev 2011-09-18 14:57:31 följande:
    ja det tänkte jag med; plåster, näsdukar, våtservett, tuggummi och kanske någon uppfräschande doft... men det är ju inte riktigt lika enkelt som när man tänker på tjejernas med tamponger och nagellack ;D
    haha, nej, vi ladies är kanske lite enklare på just sådana punkter! fråga din m2b vad han skulle uppskatta i en sådan korg? :)
  • niamh
    solros1 skrev 2011-09-18 15:03:48 följande:
    Denna toavers har jag lånat från någon annan här på forumet.... vi hade hjärtanformade spannar (från TGR) fyllda med allehanda saker.. det som användes flitigast var myggmedel o våtservetter.... nagellacket kom till användning också.... jag använde tops o nässpray.

Vilken härlig! :D
  • hannahsofia
    niamh skrev 2011-09-18 15:11:22 följande:
    haha, nej, vi ladies är kanske lite enklare på just sådana punkter! fråga din m2b vad han skulle uppskatta i en sådan korg? :)
    min m2b tycker att det är totalt onödigt att ha en på killarnas, fast jag tycker det blir orättvist om det inte finns en :)
  • niamh
    hannahsofia skrev 2011-09-18 15:21:54 följande:
    min m2b tycker att det är totalt onödigt att ha en på killarnas, fast jag tycker det blir orättvist om det inte finns en :)
    haha, som min då! men jag tror faktiskt de flesta som råkar ut för någon liten olycka, inklusive herrarna, tackar sin lyckliga stjärna för toalettkorgen in the end :) det behöver ju inte vara jättekomplicerat och svindyrt, men såna där basic-grejer som är lätta att glömma, men nästan alltid behövs är ju guld värt för alla :)
  • hannahsofia

Precis! Men det går ju säkert att slänga ihop lite grejer till killarna med, jag gillar tanken att man tänkt i förväg liksom :) får plocka ihop lite smått och gott, tror folk uppskattar det i vilket fall :)

• augusti2012

till herrarnas toa tänkte jag följande: kondomer axe, hårspray, samarin, plåster, tändare, tuggummi etc.

• Chicita

Vi hade toalettkorgar. En på varje toa (tre stycken + handikapptoan som jag och maken la beslag på för eget bruk)

Nu hade vi ju inte dam och herr-toaletter, utan det var tre toaletter som alla fick använda som dom ville.
    I korgarna hade vi:
    Neutral deo (gurka / mynta) på sprayflaska
    Huvudvärkstabletter
    Tuggummi
    Samarin
    Zantac
    Läkerol
    Nagelfilar
    Genomskinligt nagellack
    Sy-set
    Tandpetare
    Skavsårsplåster + vanliga plåster

Allt hade inte använts på alla toaletter, men huvudvärkstabletterna var nästan slut överallt. Och annars hade alla produkter använts på någon av toaletterna. Och det var ju huvudsaken... Det fanns nål och tråd när det behövdes, osv...

Vi skrev lite olika på varje korg. Vi tänkte först få till något riktigt bra rim. Men bestämde sen att det fick nog bli så här. Att vi skrev så olika på dom tre toaletterna var delvis för att om någon läste på den ena och tänkte att jaha det fanns inget jag behövde där, så kanske dom skulle läsa på en annan och komma på att "jomen det kanske jag kan behöva"... Och så blev det lite kul när det var olika också...
    Här kommer dom ifall nån vill låna delar eller hela:
    (alla korgar börjar med Kära gäst och slutar med: MVH Herr och fru XX)

Korg 1:
    Ni har förgyllt vår dag genom att komma hit
    så nu vill vi förgylla er
    I korgen finns allt vi kan tänka oss att ni behöver vid en krissituation.
    Så varsegoda att använda innehållet efter behag.

Vi hoppas att vi har tänkt på allt som ni inte har kommit ihåg ;)

Korg 2:
    I denna korg kan du finna allt du behöver,
    för att rädda dig och få krisen att gå över.
    Sax, nål, tråd och deodorant.
    Sen går kvällen som galant!

Om bordsgrannen klagar på din andedräkt
    så finner du något här som gör den perfekt.

Korg 3:
    Nu när du har dansat till fötterna blöder,
    ätit till magen står i fyra hörn
    och kanske fått huvudvärk av att hänga med i gycklarnas spex.

Så vill vi se till dina behov genom att erbjuda
    Plåster, Samarin och Alvedon.
    Samt lite annat smått och gott som kan komma till nytta 

• Kiin80
    lilja skrev 2011-09-11 18:33:03 följande:
    Ett klotterplank kan vara kul att ha. Då kan man skriva en liten tanke medans man lättar på trycket.
    * 21 juli 2012 *
    åh!! ja absolut!! egentligen det bästa stället att ha en 'gästbok' på hahaha.... fast då är ju klotterplank eller små lappar där gästerna kan skriva små hälsningar, absolut en bättre idé! perfekt!
  • queenelin
    Kiin80 skrev 2011-09-19 10:11:22 följande:
    åh!! ja absolut!! egentligen det bästa stället att ha en 'gästbok' på hahaha.... fast då är ju klotterplank eller små lappar där gästerna kan skriva små hälsningar, absolut en bättre idé! perfekt!
    Gud så smart! Det blir jag lite sugen på att göra, sätta upp ett stort papper på insidan av varje dörr och hänga en penna där! Kul idé!
  • queenelin
    ckajsa skrev 2011-09-10 19:07:49 följande:
    varför måste man piffa till en toa
    Man måste väl ingenting! Men det kan ju vara lite kul om man lagt tid och möda på att få allt rart och piffigt, att även piffa toaletterna lite. Våra toaletter är jätetrista, de är verkligen definitionen på offentlig toalett, plastväggar, toalettbås, hårt papper. Jag tänkte hänga upp små doftagottpåsar som jag köpt för tio kronor styck som doftar vanilj och kanel/äpple. Tänkte också köpa ett par flytande tvålar eftersom den rostfria dispensern med tvål som mest liknar sperma inte riktigt är så härlig.

Men visst måste man ingenting!
  • zandri
    niamh skrev 2011-09-18 14:14:53 följande:
    Hm. Kunde visst inte hitta dem ändå, men här kan man ju beställa en katalog i alla fall: www.cellbes.se/Catalog/OrderCatalog

:)
    Tråkit att man inte hittar det på deras hemsida. Tack ändå för tipset. Vårt bröllop är på lördag så det är lite sent att vänta på katalogen och så :S
Svar på tråden Toalettarrangemang