• chrpe

Toalettarrangemang

Jag har en fråga kring toeletterna, hur ska ni göra med dem. Vår festlokal står för blommor och sånt på den, men jag har sett att några väljer att ställa in en cd spelare med fin musik, korgar med "nödgrejjer" osv. Såg för ett tag sen någon som skrivit en bra text till en sån låda, någon som vet var man kan hitta den?

• Svar på tråden Toalettarrangemang
  • izredam
    förlovadflicka skrev 2011-09-10 22:20:47 följande:

På öppet hus är toaletterna ganska medelmåtta så vi har köpt toapapper med kärleksdikter på (fanns runt alla hjärtans dag), tvålar som ser ut som röda rosor och som ska ligga på vackra dekorationsstenar på ett fat och så har jag pysslat ihop toalettkorgar som finns på bloggen också om någon är nyfiken.

Att jag inte tänkte på att spara några rullar sånt papper. Vi fick en hel säck med sånna rullar i våras (m2b's farfar får köpa dem superbilligt eftersom han jobbade där förut). De tog slut tidigare i veckan och jag var så trött på de där dikterna att jag inte ens tänkte på det. Doh!
  • förlovadflicka
    izredam skrev 2011-09-10 23:28:05 följande:
    Att jag inte tänkte på att spara några rullar sånt papper. Vi fick en hel säck med sånna rullar i våras (m2b's farfar får köpa dem superbilligt eftersom han jobbade där förut). De tog slut tidigare i veckan och jag var så trött på de där dikterna att jag inte ens tänkte på det. Doh!
    Haha, typiskt! Var bor du? Vi kanske får några extra över :)
  • izredam
    förlovadflicka skrev 2011-09-10 23:37:18 följande:
    Haha, typiskt! Var bor du? Vi kanske får några extra över :)
    Vi bor i Västerås och ska gifta oss i Mariestad (där papperet kommer ifrån) - men vem vet, de kanske gör en ny sån grej nästa år xD Vi gifter oss inte förrän i september nästa år så :P
  • Jhkk

Hej Chrpe, Här kommer en dikt till dina korgar: Mycket kan gå fel under en festkväll, så säg Om frisyren faller kan du rädda den med hårspray Huvudvärk, maskor och en stinkande armhåla Det finns ingen krämpa som inte det i korgen kan tåla Här kan du reparera om något går fel Det finns även preparat för ett säkrare kel Om du har dansat dig sönder så mycket det går Kan en titt i korgen läka alla sår Borta är dina partyeksem Vi har utmanat kvällens i-landsproblem Lycka till!

• hannahsofia
    förlovadflicka skrev 2011-09-10 22:38:31 följande:

Det är skillnad på att behandla någon som ett barn och som en gäst som är innerligt älskad och hjärtligt välkommen och som man vill ska vara lika lycklig som en själv...

Jag håller med om att det är sjukt onödigt, men jag tycker det är en gullig gest och jag hade älskat om det till exempel fanns nagellack så att jag kunde hejda den där maskan på strumpan som gör att man inte kan tänka på något annat än den.

Om vi känner för att behandla våra gäster så väl vi bara kan så är det väl ändå bara positivt, det enda negativa är att det kostar pengar och merarbete för oss, men det lider väl inte du av? :)

Jag tycker att det rent ut sagt är en skitbra idé och borde finnas på alla toaletter överallt. Just när det kommer till maskor på strumpbyxorna eller om man dansat hela natten och känner att man börjar lukta lite urkel så är det ju helt fantastiskt om där finns ett nagellack och ett deo! Det är ju inte direkt det första man prioriterar att stoppa ner i den där urläckra-men-inte större-än-en-lillfingernagel-väskan man alltid velat använda men aldrig hittat ett tillfälle till och till ett bröllop får man chansen!
  • Jhkk

Hej, Det ska naturligtvis vara lite rad rytningar emellan som försvann. Den behöver jobbas lite på, bör kanske tilläggas. Tax; "Om frisyren faller finns här spray", vilket skapar mer balans i rimtakten.

• augusti2012

När en olycka har skett
    Behöver du korgen på vår toalett
    Gå sedan ut och fortsätt festen
    Då blir du den perfekta gästen

Har något gått snett denna kväll?
    bekymra dig inte det löser sig väl
    frisyren kan du rädda med hårsprays-kur
    oroliga magar klarar korgen med bravur

Du finner bot mot blåsor och sår
    allt så du kan dansa igen så fort det går
    Här kan du reparera om något går fel
    det finns även preparat för säkrare kel
    Låna det du behöver, men lämna resten
    och skynda dig sedan tillbaka till festen
    mvh Brudparet

Våran toa är riktigt ful. Så jag kommer köpa två badrumsmattor och lägga på golvet.
    Kommer ha två flytande tvål.
    Två fina korgar med silkespapper i med hjärtan och sen grejorna.
    I korgen kommer denna dikt sitta i en sån där billig ram som säljs på ikea (3 för 19 kr) som jag har målat i guld.  
    Kommer även köpa billiga handdukar och hänga på krokarna. 
    Eventuellt någon lykta med ljus  i för lite mysigare belysning.
    Har gjort ett hjärta i ståltråd och lindat plastband runt om. Detta kommer jag hänga på toalettdörren. 
    Likaså kommer jag köpa två toalettborstar och sätta på golvet. 
    Köpte på Tiger i Helsingör toapapper med citat från kända personer för 10 kr styck. 

Lite tips och ideer på vad vi kommer göra :) 
    Räknade ut att allt som allt kommer det gå på max 200 kr.  

• förlovadflicka
    hannahsofia skrev 2011-09-11 08:46:14 följande:
    Jag tycker att det rent ut sagt är en skitbra idé och borde finnas på alla toaletter överallt. Just när det kommer till maskor på strumpbyxorna eller om man dansat hela natten och känner att man börjar lukta lite urkel så är det ju helt fantastiskt om där finns ett nagellack och ett deo! Det är ju inte direkt det första man prioriterar att stoppa ner i den där urläckra-men-inte större-än-en-lillfingernagel-väskan man alltid velat använda men aldrig hittat ett tillfälle till och till ett bröllop får man chansen!
  • niamh

Jag förstår inte riktigt varför detta är något som upprör somliga? Självklart känner sig en gäst inte mindre älskad för att hon får gå på toaletten utan fina tvålar och toapapper med dikter på, det säger väl sig självt. Men jag tror knappast det finns någon som tar illa upp för att man lagt ner lite extra tid på att göra det fint i och omrking festlokalen. Jag själv är en sån som uppskattar det lilla extra, därmed inte sagt att det måste vara dyrt och flådigt. Jag gillar det enkla och naturliga, men där man ser att folk lagt ner lite extra kärlek på saker och ting. Mitt favoritcafé i här i stan blev faktiskt min favorit just på grund av toaletten - det är som att kliva in i en helt annan värld! Där finns böcker, underbara tvålar, mjuka handdukar, "har-du-glömt-korg" osv. Det är en sån där liten extra grej helt enkelt, som absolut inte är nödvändig på något sätt, men är ganska mysig. Sedan är det ju precis som med allt annat, alla gör som de själva vill. Alla tycker inte att diamantkonfetti på borden är nödvändigt eller fint, då skippar man det! Alla gillar inte brudklänningar från Lilly - så bra att det då finns en massa annat att välja bland! ;)

• BlackWIngedAngel
    Kattpoet skrev 2011-09-10 22:27:49 följande:
    ckajsa, för att idag kan inte folk komma ihåg att med sig menskydd, huvudvärkstabletter och kondomer till ett bröllop.... 

Ibland känns det som gästerna behandlas  som barn som inte kan ta hand om sig själva. 
    Jag får nog hålla med övriga om att det inte är nödvändigt att kritisera allt som inte är nödvändigt, för när allt kommer omkring så blir det ju väldigt lite kvar i så fall:
    -En vigselförrättare
    -Ett brudpar
    -Två vittnen
    -Ett hindersprövningsbevis
    och, i det fall att man gifter sig i kyrkan:
    -En vigselring

Allt därutöver är faktiskt onödigt och saker som man gör för att man själv vill. Ser toaletten lite tråkig ut kan det ju kännas roligare om man piffar till den. Och som någon poängterat innan; De flesta gäster går inte till bröllop med ryggsäck eller större packning, så det är lätt hänt att man inte får med sig alla de saker som kan "rädda kvällen". Man kanske glömde det genomskinliga nagellacket, tandpetarna eller skoskavsplåster. Utan tandpetare kanske man inte ler lika stort, utan plåster kanske man blir sittandes för att fötterna gör ont. Kan man undvika det genom att vara förberedda som brudpar så är ju det inget fult. Säkerhetsnålar är en annan sak som man inte alltid tänker på, förrän knappen i kjolen lossnar.

Värktabletter brukar jag däremot poängtera att man ska fundera igenom noga innan man lägger fram. (Ni som läst fler av dessa trådar har säkert sett det.) Tänk på att man måste vara aktsam om mediciner. Värktabletter ska inte finnas tillgänliga så att barn når dem och de ska inte kombineras med alkohol. Har man någotdera på festen så kanske man ska förvara dem någon annanstans och endast lämna ut om man ser att det är någon som särskilt behöver det.
Svar på tråden Toalettarrangemang