• Louise­22
    Äldre 30 Aug 15:26
    4083 visningar
    28 svar
    28
    4083

    Någon mer än vi som ska ha blått som färgtema?

    Hade varit kul att veta är inte så vanligt Glad

  • Svar på tråden Någon mer än vi som ska ha blått som färgtema?
  • Fröken Emma
    Äldre 30 Aug 22:23
    #11

    solly. fel knapp

    tänkte bara vise lite av mina insperationsbilder.

  • butter­fly
    Äldre 31 Aug 06:55
    #12

    Vi har blått och silver eftersom vi gifter oss i februari och vi tyckte att de färgerna passar till ett vinter bröllop. Min klänning är också silver och det skall även min sambos kostym vara. Inte glänsande silver utan en matt djup silver som är stilig.

    Brudtärnornas klänningar sys i det här tyget
    www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Satin-tyger/Brudsatin/Brudsatin-39.htm&SessionId=&a=article&ProdNr=70_0200_630&t=778&c=41031&p=41031

  • Fröken Emma
    Äldre 31 Aug 07:35
    #13


    Iris, en självklar blomma på bröllopsdagen.


     

  • Fröken Emma
    Äldre 31 Aug 07:36
    #14


    Fast i blå iris såklart
  • Fröken Emma
    Äldre 31 Aug 07:36
    #15
  • Fröken Emma
    Äldre 31 Aug 07:37
    #16


    O det svarta i blått...
  • Fröken Emma
    Äldre 31 Aug 07:41
    #17


    behöver jag säga nått?
    I blått såklart :)

    Jag har hela tiden sett framförmig att duka med tallrikar på bordet, men vi ska ha buffe och då behövs ju inte det!
    Blir mindre grötigt på bordet så.,
  • Louise­22
    Äldre 31 Aug 13:20
    #18
    LinaLina skrev 2011-08-30 16:53:48 följande:
    Hej! Vi funderar på att ha det tillsammans med guld. Det verkar inte helt vanligt precis som du säger. Framförallt har jag svårt att se blommorna framför mig, men jag kanske hittar några. Hur tänker ni kring det hela?
    Jag ska ha blåa rosor i buketten älskar blåa rosor! Sen något vitt i buketten med och som bordsdekoration ska det vara blåa rosor där med, vi tänkte ha blått och vitt
  • Louise­22
    Äldre 31 Aug 13:22
    #19
    Fröken Emma skrev 2011-08-30 18:35:44 följande:
    När är det dags för er?
    Här är det dags 4/8 ;) God tid på mig,,,,men hatar att göra saker i sista stund!
    För oss är det dags 22/6 2012 på midsommarfaton :)
  • Louise­22
    Äldre 31 Aug 13:24
    #20
    Fröken Emma skrev 2011-08-31 07:41:24 följande:


    behöver jag säga nått?
    I blått såklart :)

    Jag har hela tiden sett framförmig att duka med tallrikar på bordet, men vi ska ha buffe och då behövs ju inte det!
    Blir mindre grötigt på bordet så.,
    Snyggt dukat måste jag säga!
  • Fröken Emma
    Äldre 31 Aug 18:24
    #21
    Louise22 skrev 2011-08-31 13:24:59 följande:
    Snyggt dukat måste jag säga!
    ja det tycker jag me! Har sått så många överdukningar här på bt.

    Är du säker på blå rosor i brudbketten?
    Blev STARKT avrådd från min florist att ha färgade blommor till vit klänning då dessa mycket lätt färgar av sig, inte bara i bladen utan oxå i skälkarna.

    Därav har Iris blivit en favorit.....
  • Louise­22
    Äldre 31 Aug 22:53
    #22
    Fröken Emma skrev 2011-08-31 18:24:29 följande:
    ja det tycker jag me! Har sått så många överdukningar här på bt.

    Är du säker på blå rosor i brudbketten?
    Blev STARKT avrådd från min florist att ha färgade blommor till vit klänning då dessa mycket lätt färgar av sig, inte bara i bladen utan oxå i skälkarna.

    Därav har Iris blivit en favorit.....
    Jag har inte varit hos floristen än eller vi men jag går ganska säkert mot blåa rosor då jag vill ha det!! Kan inte tänka mig något annat än det :) men sen kommer jag ju inte hålla buketten emot mig och sen blir den ju som sagt slängd upp i luften :) men blåa rosor ska jag ha bara haha bestämd som jag är hehe, fast iris är ju fint med men inte för mig hehe har bestämt mig på detta och då kommer det bli så denna dagen, själv du ska ha iris eller? Grymt fin bild du la upp på dem iaf :)
  • Fröken Emma
    Äldre 1 Sep 11:50
    #23

    Jag är inte 100, men jag älskar den klara färgen!
    O så vill jag ha buketten som den jag la in tidigare, i dropp-form. O murgröna...

    Tips från min florist är att plasta in skälkarna ordentligt så inget kan komma i kontakt med dom, o sedan linda ett sidenband runt för att göra det snyggt.-

    Men kommer det vatten på bladen så är det kört. Så lägg den inte på en vit duk eller liknande.
    Men jag håller med dig, det är fint ;)

  • LinaLi­na
    Äldre 1 Sep 12:47
    #24

    Åh va kul med inspirationsbilder! iris var ju en jättefin blomma! Visa gärna fler bilder!

  • EmmaSt­ina
    Äldre 1 Sep 14:29
    #25

    Vi hade havet som inspiration. Hade blåa servetter (bild borde finnas i mitt bildgalleri). Brudgum och marskalk hade blå skjorta, slips och näsduk. Min bukett såg ut såhär. Det är blandade blåa sommarblommor med lite grönt och lite vitt i.



    På borden hade vi blå, lime och endast några rosa blommor för att bryta av lite i allt det blå. I övrigt hade vi väldigt lite färg, vita dukar osv. Havet låg precis utanför lokalen och gav all färg som behövdes.
  • Fröken Emma
    Äldre 1 Sep 15:32
    #26

    Måste rätta mig själv ang Irisen

    Den är tydligen väldigt ömtålig, och tycker inte alls om värme. Så jag får nog tänka om lite.

    Louise
    Det är bara för att floristen rokar vara min kompis ;)

    Jag fastnade för garbera, men så klart är ju typ blått den enda färg den inte finns i :(
    Men EMMA STINA har så rätt. Kan ju faktiskt ah en annan färg för att bryta av lite.

  • Annika­611
    Äldre 1 Sep 16:01
    #27

    Då jag gifte mig första gången hade jag blåa rosor och de färgade nog inte av sig på klänningen eller något annat. vi gifte oss i december och det var minus 30 grader ute. Färgtemat var blått och silver. Jag ville att det skulle komplettera kylan och mörkret. Det blev väldigt vackert!

  • MrsT20­11
    Äldre 1 Sep 16:02
    #28

    Jag hade blå hortensia i buketten. Rekommenderas!!

Svar på tråden Någon mer än vi som ska ha blått som färgtema?