Inlägg från: Fröken Emma |Visa alla inlägg
  • Fröken Emma

    Någon mer än vi som ska ha blått som färgtema?

    Vi me!!! Va roligt!

    Fast jag kommer ha lite solrosor på bordet o i buketten. Tillsammans med blå o vita hortensia Vita rosor...
    Kan luta åt att vi även tar med grönt...Gult kommer bara finnas i solrosorna..


    Tips är att ha vita blomor i buketten, o använda färgade grässtrån i blått o guld.
    O på borden våta rosor i blå kruka.

  • Fröken Emma

    När är det dags för er?
    Här är det dags 4/8 ;) God tid på mig,,,,men hatar att göra saker i sista stund!

  • Fröken Emma
    fruhgan skrev 2011-08-30 18:36:51 följande:
    Vi hade blått,vitt och rött med betoning på blått och blåklint. Jättefint och alla tyckte att det var personligt avslappnat och att det var trevligt att se något annat än rosa på bröllop
    Kul! Har du några bilder? ;)
  • Fröken Emma
    fruhgan skrev 2011-08-30 19:56:19 följande:

     


    En del bilder är lite suddiga men du kanske får en liten inblick i hur det var dukat? De två sista bilderna är bilder från lokalen vid ett annat tillfälle. Vi valde deras standard-dukning då vi tyckte att färgerna stämde så bra med vårt färgtema. Även väggarna och stolssitsarna är ju blå
    ha ha. jag jag tänkte faktiskt på väggen oxå! vilket sammanträffande!
  • Fröken Emma

    solly. fel knapp

    tänkte bara vise lite av mina insperationsbilder.

  • Fröken Emma


    behöver jag säga nått?
    I blått såklart :)

    Jag har hela tiden sett framförmig att duka med tallrikar på bordet, men vi ska ha buffe och då behövs ju inte det!
    Blir mindre grötigt på bordet så.,
  • Fröken Emma
    Louise22 skrev 2011-08-31 13:24:59 följande:
    Snyggt dukat måste jag säga!
    ja det tycker jag me! Har sått så många överdukningar här på bt.

    Är du säker på blå rosor i brudbketten?
    Blev STARKT avrådd från min florist att ha färgade blommor till vit klänning då dessa mycket lätt färgar av sig, inte bara i bladen utan oxå i skälkarna.

    Därav har Iris blivit en favorit.....
  • Fröken Emma

    Jag är inte 100, men jag älskar den klara färgen!
    O så vill jag ha buketten som den jag la in tidigare, i dropp-form. O murgröna...

    Tips från min florist är att plasta in skälkarna ordentligt så inget kan komma i kontakt med dom, o sedan linda ett sidenband runt för att göra det snyggt.-

    Men kommer det vatten på bladen så är det kört. Så lägg den inte på en vit duk eller liknande.
    Men jag håller med dig, det är fint ;)

  • Fröken Emma

    Måste rätta mig själv ang Irisen

    Den är tydligen väldigt ömtålig, och tycker inte alls om värme. Så jag får nog tänka om lite.

    Louise
    Det är bara för att floristen rokar vara min kompis ;)

    Jag fastnade för garbera, men så klart är ju typ blått den enda färg den inte finns i :(
    Men EMMA STINA har så rätt. Kan ju faktiskt ah en annan färg för att bryta av lite.

Svar på tråden Någon mer än vi som ska ha blått som färgtema?