De verkar inte fatta alls....
Uch, jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite här.
Såhär är situationen:
Min M2Bs ex var otrogen mot honom ett flertal gånger, och han valde då att avsluta relationen. Han fortsatte att försöka vara kompis med henne, men var mest det för att han kommer från en liten by där alla känner alla, och han kände att han skulle bli stämplad som en dramaqueen om han ställde till med stort bråk. När han flyttade därifrån kände han att han äntligen kunde släppa henne helt, slippa umgås med henne. Dock så började hon höra av sig ofta för att tala om vad som skedde i hennes liv. Han svarade inte på meddelandena, men hon bara fortsatte. Bägaren rann tillslut över när hon skulle börja maila varje dag och berätta om att hon var gravid med sin nya kille (Som hon också var otrogen med när hon var tsms med M2b). M2b skickade då ett svar tillbaka att han inte var intresserad av att umgås med henne, och att gav blanka tusan i vad hon gjorde med sitt liv, och tog bort henne från fb, msn och dylikt och spärrade henne. Detta är väl en ganska normal händelseutveckling, och hyfsat likt mitt uppbrott från mitt ex.
Det jobbiga är detta: När M2B tog bort henne och spärrade henne, så började hon hänga efter hans familj istället.
Hon ska kalla alla hans systrar för sina "Bäääästa vänner", och hänger efter dem jämt. Och samma är det med hans mamma. Det värsta är, att hans familj köper det. Hans syster har gjort tjejen till gudmor till sitt barn, hans mamma sa att hon skulle bli "mormor" till den här tjejens barn, de festar tillsammans etc, etc.
Detta är ju udda, men det som gör det ännu mer udda är att den här tjejen ogillade M2Bs familj när de var tillsmammans, och snackade skit om dem jämt.
Hela M2B:s familj, utom han och jag, var på hennes bröllop tex, även hans bror, styvfar och styvbror.
Vi har försökt att prata om det, att det känns olustigt och hemskt, men de ändrar sig inte ändå.
Och det sitter inte heller i att de ogillar mig, eller att de vill att M2B och exet ska bli tillsammans igen. För de älskar mig och är jätteglada för vår skull.
Men ändå så fortsätter de vara sjukt engagerade i hans ex.
Nu kanske det bara är jag, men om man som mamma väljer att kalla sig "mormor" till ett barn vars mamma var otrogen mot ens son.... är det inte något som är lite skevt då?
Om m2b och hans ex fortfarande var vänner, så skulle jag kunna acceptera detta, för då är det ju inte jobbigt för M2B. Men jag hatar att se honom skruva på sig och bli illa till mods varje gång någon i hans familj ringer för att han känner sig så sviken.....
Nu blev detta väldigt långt, ber om ursäkt, men jag måste bara få skriva av mig! :/