• Anonym (Trött)

De verkar inte fatta alls....

Uch, jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite här.
    Såhär är situationen:
    Min M2Bs ex var otrogen mot honom ett flertal gånger, och han valde då att avsluta relationen. Han fortsatte att försöka vara kompis med henne, men var mest det för att han kommer från en liten by där alla känner alla, och han kände att han skulle bli stämplad som en dramaqueen om han ställde till med stort bråk. När han flyttade därifrån kände han att han äntligen kunde släppa henne helt, slippa umgås med henne. Dock så började hon höra av sig ofta för att tala om vad som skedde i hennes liv. Han svarade inte på meddelandena, men hon bara fortsatte. Bägaren rann tillslut över när hon skulle börja maila varje dag och berätta om att hon var gravid med sin nya kille (Som hon också var otrogen med när hon var tsms med M2b). M2b skickade då ett svar tillbaka att han inte var intresserad av att umgås med henne, och att gav blanka tusan i vad hon gjorde med sitt liv, och tog bort henne från fb, msn och dylikt och spärrade henne. Detta är väl en ganska normal händelseutveckling, och hyfsat likt mitt uppbrott från mitt ex.

Det jobbiga är detta: När M2B tog bort henne och spärrade henne, så började hon hänga efter hans familj istället.
    Hon ska kalla alla hans systrar för sina "Bäääästa vänner", och hänger efter dem jämt. Och samma är det med hans mamma. Det värsta är, att hans familj köper det. Hans syster har gjort tjejen till gudmor till sitt barn, hans mamma sa att hon skulle bli "mormor" till den här tjejens barn, de festar tillsammans etc, etc.
    Detta är ju udda, men det som gör det ännu mer udda är att den här tjejen ogillade M2Bs  familj när de var tillsmammans, och snackade skit om dem jämt.
    Hela M2B:s familj, utom han och jag, var på hennes bröllop tex, även hans bror, styvfar och styvbror. 

Vi har försökt att prata om det, att det känns olustigt och hemskt, men de ändrar sig inte ändå.
    Och det sitter inte heller i att de ogillar mig, eller att de vill att M2B och exet ska bli tillsammans igen. För de älskar mig och är jätteglada för vår skull.
    Men ändå så fortsätter de vara sjukt engagerade i hans ex.

Nu kanske det bara är jag, men om man som mamma väljer att kalla sig "mormor" till ett barn vars mamma var otrogen mot ens son.... är det inte något som är lite skevt då?

Om m2b och hans ex fortfarande var vänner, så skulle jag kunna acceptera detta, för då är det ju inte jobbigt för M2B. Men jag hatar att se honom skruva på sig och bli illa till mods varje gång någon i hans familj ringer för att han känner sig så sviken.....

Nu blev detta väldigt långt, ber om ursäkt, men jag måste bara få skriva av mig! :/ 

• Svar på tråden De verkar inte fatta alls....
  • Anonym (Trött)

Roger Jenny
    tack så jättemycket för ditt stöd! Han har sagt det till dem, och även kommenterat "Fan, nu räcker det väl ändå?" när hans syster skrev att hon skulle göra exet till gudmor. Men de bara blundar och låtsas som det regnar! :( 

• Silketuss

Vet de om att hon var otrogen, och att din blivande mår dåligt av att de har så nära kontakt? Vad har de sagt? JAg tycker att det är väldigt okänsligt av hans familj isf. Om ni känner att ni har försökt nå fram till dem, men att det inte ger önskat resultat, förstår jag att han börjar överväga att ta avstånd från dem. Det är väldigt synd, men förståeligt. Någonstans tycker jag att man måste förstå att ens handlingar får konsekvenser. Med det menar jag att hans familj får förstå att han tar avstånd, när de så tydligt väljer henne över honom. Jag hoppas att ni ska slippa ta det beslutet.

• Fru Kopparskiöld

Japp, dags för mannen att säga till på skarpen!!
    Vi håller tummarna för er!

• Anonym (Trött)

Tack så jättemycket för allt ert stöd, det betyder verkligen mycket för mig!
    Vi har bestämt oss för att ge dem en sista chans, genom att när vi åker dit nästa helg samla dem allihopa och berätta min M2B:s sida av historien, och hur deras agerande har fått oss att må. Sen är det deras val. Om de vill fortsätta ha oss i deras liv, så får de bryta med henne. Och om de inte vill det, då förlorar de oss.
    Det kanske tycks hårt, men vi har stått ut med detta i över 2 år, och det börjar bli alldeles för jobbigt nu. Det är inte meningen att en relation som min M2B har lämnat bakom sig och gått vidare ifrån ska komma och bita honom i ryggen och göra att han mår dåligt såfort han måste prata med sin familj! 

• Houdini

Det är ju inte okej att din kille ska må dåligt över sin relation med sin familj, men det väl inte bara vara detta som som gör att ni har problem?

Sen säger du ju själv att dom bor i en liten håla, vad ska familjen göra har ni tänkt helt realistiskt. Ni vill att dom ska säga upp bekantskapen helt med exet det brukar inte funka så i småbyar utan att det blir väldigt mycket drama och bråk. Tänk på att dom ska bo där sen också. Ni bor ju inte där, ni bör ju 3 tim därifrån.

Det kan ju vara att de umgås med exet för den hon är som person inte för att hon är ett ex till din kille och de tycker om henne och är vänner med henne. Igen det är en liten håla säger du själv,

Jag förstår dig och din kille men jag tycker det går för långt om ni ska diktera vem hans familj får umgås med allrahellst som ni inte umgås med hans familj på daglig basis utan gissar jag bara då och då, när det passar er.

• Anonym (Trött)
    Houdini skrev 2011-08-24 18:26:31 följande:

Det är ju inte okej att din kille ska må dåligt över sin relation med sin familj, men det väl inte bara vara detta som som gör att ni har problem?

Sen säger du ju själv att dom bor i en liten håla, vad ska familjen göra har ni tänkt helt realistiskt. Ni vill att dom ska säga upp bekantskapen helt med exet det brukar inte funka så i småbyar utan att det blir väldigt mycket drama och bråk. Tänk på att dom ska bo där sen också. Ni bor ju inte där, ni bör ju 3 tim därifrån.

Det kan ju vara att de umgås med exet för den hon är som person inte för att hon är ett ex till din kille och de tycker om henne och är vänner med henne. Igen det är en liten håla säger du själv,

Jag förstår dig och din kille men jag tycker det går för långt om ni ska diktera vem hans familj får umgås med allrahellst som ni inte umgås med hans familj på daglig basis utan gissar jag bara då och då, när det passar er.

Så tänkte jag också i början, men hans familj bor inte kvar där, de bor 3,5 timmar bort från exet dom med. Samt att hans ex tidigare har gjort saker som är helt oförlåteliga, som hans familj vet om. Han och jag har inga problem med varandra som tur är, och jag har inga egentliga problem med hans familj. Men de går gång på gång tillbaka till exet. Jovisst, hur hon är som person, men som silkestuss skrev... ens eget barn/syskon går väl ändå först?
    Och vi har upprepade gånger sagt att de väl får umgås med vem de vill, men att vi inte uppskattar att hon bjuds in på familjeangelägenheter och att hans mamma kallar henne för sitt barn osv. Man kan ha en vänskaplig relation, och sedan kan man ha en osund relation.
    Jag förstår din tanke, med den lilla hålan och allt, men som sagt, ingen av dem bor där längre. Tidigare var det enbart M2B och hans mamma med man som bodde där, men nu har även mamma flyttat därifrån. Så de har 3,5 tim resväg emellan sig.

Sen är det ändå lite såhär: Min m2b har valt att avsluta relationen helt och hållet, och har tidigare uttryckt inför sin familj ett starkt avsky för exet, samt att han i vissa situationer varit rädd för henne. Vad hon gjorde, utöver otroheten, vill jag inte gå in på här... men han har sina skäl att känna sig trängd och rädd när hon dyker upp hemma hos hans familj när han äntligen tror att han kan slappna av.
  • hysch

Vi hade ett liknande problem, min sambos (annars urgulliga) mamma ville inte "välja sida" mellan honom och hans ex som också är mor till hans son. Jag kan iofs förstå det, men tyvärr fiskade exet efter information och så från hans mamma på ett sätt som kändes orimligt (hon har stort kontroll behov, och min sambo har varit tvungen att dra in familjerätten för att få träffa sitt barn), Min sambo har försökt prata med henne utan framgång, så tillslut fick han ta tag i det ordentligt, sa att han verkligen vill ha en bra kontakt med sin mamma och att hon ska ha en bra relation med sina barnbarn, men att om hon vill hålla kontakten med hans ex just nu så går det helt enkelt inte. Jag tror på att vara otalt ärlig med sina känslor, då är det lättare för folk att förstå. Att hinta och antyda räcker sällan. Hoppas ert samtal med familjen går bra, jag tror på er och håller tummarna!

• Anonym (Mkt ska man höra)

Det mesta har redan sagts av andra kloka besökare, vill därför bara tillägga att ibland är det bästa att faktiskt "tappa humöret", bli rasande och visa precis hur arg, ledsen och besviken man är, även om man bor i en liten ort. Folk är ju tyvärr tröga och just nu funkar det tydligen bra för hans familj att ignorera honom fullständigt. Det har gått så långt så i det här läget skulle jag ställa ultimatum till min familj - hon eller jag. Det här måste ju få ett slut! Hans ex verkar ha klara stalker tendenser. Det ska man ta på allvar. 

• Anonym (Mkt ska man höra)

Ultimatum eller inte - man kan ju bara informera hans släkt om att om det här fortsätter väljer han/ni att inte träffa dem mer så får de välja om de är intresserade av att fortsätta träffa honom/er. Man måste som vuxen kunna säga ifrån om man blir illa behandlad och bli tagen på allvar och respekterad. Förstår folk inte det då är det tråkigt men då kan ni välja att inte umgås med dem mer. Det spelar ingen roll om exet är trevlig mot dem och visar en annan sida gentemot dem som någon skrev. Stå på er för 17! 

• Anonym (lillan)

Usch vilken jobbig situation. Sådant här tar mycket energi. Har själv en liknande situation. Dock inte så avancerad. Det är nog tyvärr inte mycket man kan göra, mer än det ni redan gjort. Din blivande man har informerat sin familj om hur han känner. Det kan ju vara så att om det nu är väldigt jobbigt att  vara med på familjesammankomster att NI väljer att utebli. Kanske det medför att familjen förstår att ni tar illa vid er och inte vill ha med henne att göra. Ett svårt beslut att ta, men det känns som att hans familj inte förstår vad ni har sagt. Det värsta som kan hända är att dom väljer att umgås med henne istället för er. Det kan även bli sura miner och bråk. Däremot så har ni markerat tydligt vad ni tycker och det är upp till dem att välja. Även om ni älskar hans familj så respekterar dom inte era känslor, och han är ju faktiskt deras son. För att ni ska kunna njuta av ert liv och slippa obehaget och smärtan så behöver något drastiskt ske. Känner med er... o du .. jag förstår dina känslor, fick själv veta i ett mail från m2b s x... "att jag kommer aldrig att släppa kontakten med hans släktingar" Jag har inte begärt det, men tyvärr så sker d massa smutskastning som tar så mycket energi. Dessa personer har dessutom tidigare pratat massor med skit om varandra. Ja skrattretande vad människor kan ta till för metoder för att försöka förstöra. Det är ju det hon vill inget annat, hon håller på att förgås av avundsjuka mot er, det funkade inte med din blivande make så då använder hon hans familj. Ni behöver visa att ni "inte bryr er" även om det är svårt. Att oavsett vad hon gör så är ni lyckliga.. lycka till

Svar på tråden De verkar inte fatta alls....