• zadde

    Såå himla respektlöst

    Min sambo är nu iväg på sin svensexa..
    när dom kommer och kidnappar han så får han byta om lite och sedan drar han iväg. Hans bror kommer och lämnar hans plånbok och mobil till mej med ett hånande leende på läpparna.. Usch och fy.
    Sambon för börja med att åka ring i enbart mankini. innan dom släpper av han så åker dom run runt för att han ska ramla i. flera hundra meter ut i vattnet. och dom låter han simma in. min sambo är inte jätte för tjust i vatten dessutom.
    sedan har dom bara tagit med en "vanlig" handduk alltså en sån liten till händerna som han får torka sej med och även använda när han ska byta om. alla står och tittar och skrattar åt han. han måste ju visa sej helt naken för dom.
    det han får ta på sej är ett jätte litet tjej linne och leopard kalsonger.. sedan drar dom vidare..
    usch tycker så himla synd om han och att dom var lite för taskiga faktiskt.. blir bara mer och mer irriterad när jag tänker p det. speciellt det med mobilen och släppa han så långt ut i vattnet.
    är så nervös tills han kommer hem. eftersom vissa av dom som är med gillar att festa ganska hårt, och sambon är inte van vid det längre..
     
    Var bara tvungen att skriva av mej lite.. 

  • Svar på tråden Såå himla respektlöst
  • Dejli
    excited skrev 2011-08-20 20:49:08 följande:
    Visst en hippa/svensexa ska halvt vara lite förnedrande till en viss del (t.ex. sälja kondomer och gå omkring med fula kläder),
    Hade nån tvingat mig sälja kondomer eller på något som var det minsta förnedrande på min hippa så hade jag tackat för mig och åkt hem.
  • Silketuss
    perfektionista skrev 2011-08-20 22:21:37 följande:
    Jag kanske är en riktig torris, men jag tycker verkligen att det går till överdrift ibland med svensexor och möhippor. Har aldrig förstått syftet med att man förnedrar andra.
    Inte jag heller! Om man gillar att förnedra andra, borde man fundera på hurdan man är som person. Vill man däremot ge någon man gillar ett minne för livet, på ett positivt sätt, är det en helt annan sak. Men det gäller ju att man känner "vännen" så väl som man tror, annars kan det bli väldigt tokigt. 
  • kikki kikki
    Dejli skrev 2011-08-20 22:42:05 följande:
    Hade nån tvingat mig sälja kondomer eller på något som var det minsta förnedrande på min hippa så hade jag tackat för mig och åkt hem.

    När jag gifte mig förra gången 1995 så sa jag som du ....men.....dom kom hem och tvingade mig att tvätta av allt smink och sen gipsade dom min arm med en mugg i handen...tog på mig knälånga nylonstrumpor och ett gammalt förkläde med en stor ficka på magen som dom fyllde med kondomer och sen gummistövlar...efter mycket tjat fick jag dom att ta på mig ett par kortbyxoe så att jag slapp visa hela röven.


    sen slängde dom in mig i bagagen på en gammal volvo och körde med luckan öppen och visade upp mig runt hela staden......sen gick vi på resturang och åt och jag skulle då på kvällen sälja kondomerna....först sa jag nej.....men efter några öl så var det kul och jag tjänade en massa pengar.....


    jag kan säga att det var den roligaste kvällen i mitt liv.

  • Chicita
    excited skrev 2011-08-20 20:49:08 följande:
    Vissa vänner verkar antingen inte förstå vad en svensexa går ut på, eller veta vad ens vän gillar. Visst en hippa/svensexa ska halvt vara lite förnedrande till en viss del (t.ex. sälja kondomer och gå omkring med fula kläder), men personen som får göra det måste ju kunna se tillbaka på det och tycka att "fan vad roligt det var!". Hoppas att din blivande inte tycker att dagen varit allt för jobbig, det kan du ju inte veta ännu Glad
    Måste bara protestera...
    Nej nej och åter nej, det "ska" inte vara förnedrande. Man behöver inte göra förnedrande saker och uppdrag.
    Skulle jag bli utsatt för det så skulle jag gå hem. Jag ställer inte upp på att bli mobbad, det har jag redan varit med om liksom...
    Jag vill att vi roar oss tillsammans om vi gör något, inte att andra ska roa sig på min bekostnad.

    Sen är alla olika. Vissa tycker att det är kul, och då ska man givetvis göra såna saker.
    Men A och O är att anpassa efter individen.
    Man ska inte tvinga någon som är lite rädd för vatten att göra vattenaktiviteter, eller nån som är rädd för hästar ska inte tvingas att rida, den som är rädd för höjder ska inte tvingas hoppa fallskärm osv...

    Men du har helt rätt i att den man hippar / sexar måste kunna se tillbaka på dagen och tänka "vad kul det var" Glad
  • TheD

    Men jävla idioter!!!!!!

    Är det ingte meningen att svensexa/möhippa ska vara roligt/trevligt?!?!?! Hade det varit jag skulle jag ha gått därifrån och ALDRIG mer kunna kalla dessa personer mina vänner! Om man bryr sig om någon så undviker man området gällande förnedring!

    Om inte annat så är hämnden är ljuv!!!!!!

    Nu kommer jag vara så irriterad. Få träna bort ilskan påZumban sen.

    Kram på dig!

  • Syllis 2012

    Vilka typer!!!En svensexa ska väl vara trevlig!!Detta var ju bara förnedring så dom kan få roligt på din blivande mans bekostnad.Vad är det för avskyvärda kompisar han har eller kan man kalla dom kompisar?!Jag blev så upprörd och arg när jag läste ditt inlägg Demon.Varför måste det vara så här på en svensexa?!

    Många kramar till dej {#emotions_dlg.flower}

  • Vi2alltid

    Fattar inte vad folk har för vänner egentligen! Att man ska behöva oroa sig så för sin egen sexa/hippa för att man inte vill göra det ens vänner hittar på. Vad är det för vänner?!?!?!


    Min mans svensexa och min hippa var helt perfekta; lagom utmanande och kul, och en sista kväll med gänget! Och våra vänner känner oss och vet vad vi uppskattar och vad vi inte gillar!!!


    Omoget är vad det är.

  • knyttan

    Jag känner att jag bara måste reagera lite här...

    Okej jag hålle rmed om allt ovanstående om att hippor/sexor inte ska vara förnedrande och att man inte ska bli tvingad att göra något man inte själv vill etc etc...

    Men ursäkta och hallå, ni pratar om era blivande MÄN som om de vore bäbisar?
    Om det är grejer som DE inte vill gå med på är de inte själva kapabla till att säga stopp och belägg?
    Jag har inga problem med att göra pinsama grejer etc inom vissa gränser, men jag har också grejer som jag absolut aldrig i hela universum skulle gå med på att göra, och då finns det ingen som kan tvinga mig att göra dessa saker heller...

    Det händer ibland att man ser blivande hustrur här på BT som reagerar på sina blivande mäns hippor som om det vore Kalle 6 år som blir mobbad av klasskompisarna...
    Det är ju vuxna människor vi talar om. både de som ordnar sexan och de som "utsätts" - kan man inte förlita sig på att människor kan säga nej om det går för långt? Och annars - att de kanske har roligt? Även om det kanske är på ett sätt som man själv inte tror att man skulle tycka om, eller ens tror att  sambon skulle uppskatta? Jag VET med säkerhet tex att vissa av mina vänner känner till saker som jag gillar och kan vara med på som inte min sambo har så himla stor koll på.

    Och TS skriver ju själv att sambon kommer tycka det mesta var roligt efterråt? Vad är problemet?

  • Vi2alltid
    knyttan skrev 2011-08-21 10:49:35 följande:
    Jag känner att jag bara måste reagera lite här...

    Okej jag hålle rmed om allt ovanstående om att hippor/sexor inte ska vara förnedrande och att man inte ska bli tvingad att göra något man inte själv vill etc etc...

    Men ursäkta och hallå, ni pratar om era blivande MÄN som om de vore bäbisar?
    Om det är grejer som DE inte vill gå med på är de inte själva kapabla till att säga stopp och belägg?
    Jag har inga problem med att göra pinsama grejer etc inom vissa gränser, men jag har också grejer som jag absolut aldrig i hela universum skulle gå med på att göra, och då finns det ingen som kan tvinga mig att göra dessa saker heller...

    Det händer ibland att man ser blivande hustrur här på BT som reagerar på sina blivande mäns hippor som om det vore Kalle 6 år som blir mobbad av klasskompisarna...
    Det är ju vuxna människor vi talar om. både de som ordnar sexan och de som "utsätts" - kan man inte förlita sig på att människor kan säga nej om det går för långt? Och annars - att de kanske har roligt? Även om det kanske är på ett sätt som man själv inte tror att man skulle tycka om, eller ens tror att sambon skulle uppskatta? Jag VET med säkerhet tex att vissa av mina vänner känner till saker som jag gillar och kan vara med på som inte min sambo har så himla stor koll på.

    Och TS skriver ju själv att sambon kommer tycka det mesta var roligt efterråt? Vad är problemet?

    Jag förstår vad du menar och håller med dig. Dock är det inte alltid lätt att säga nej till 10-15 personer som bara drar med en och man inte får en syl i vädret :) Jag skulle aldrig bli utsatt för det själv, men har hört flera fall där de först super ner sitt offer och sen drar runt på massa äventyr, och han/hon är för full för att reagera eller protestera.


    Därav mitt inlägg ang vänner - det kanske inte är så att dessa vänner ärs å bra vänner?

  • knyttan
    Vi2alltid skrev 2011-08-21 10:56:38 följande:

    Jag förstår vad du menar och håller med dig. Dock är det inte alltid lätt att säga nej till 10-15 personer som bara drar med en och man inte får en syl i vädret :) Jag skulle aldrig bli utsatt för det själv, men har hört flera fall där de först super ner sitt offer och sen drar runt på massa äventyr, och han/hon är för full för att reagera eller protestera.


    Därav mitt inlägg ang vänner - det kanske inte är så att dessa vänner ärs å bra vänner?


    Nej, absolut - det förekommer säkert. Men till syvende och sist så är det väl upp till mannen isf att upptäcka det och kanske avsluta bekantskapen med de människorna, det ska ju knappast hans hustru bestämma/ göra åt honom. Kanske är det så att en dålig sexa kan bli den avgörande droppen som får en person att inse att ens "kompisar" nog inte är så mycket att hänga i julgranen trots allt. Och så får man ta med sig att man hade en dålig sexa, sånt händer. Men det är ju knappast så att en vuxen människa får men för livet av att "tvingas" lämna ifrån sig sin mobiltelefon och åka vattenruchbana i mankini.
  • Vi2alltid
    knyttan skrev 2011-08-21 11:20:47 följande:
    Nej, absolut - det förekommer säkert. Men till syvende och sist så är det väl upp till mannen isf att upptäcka det och kanske avsluta bekantskapen med de människorna, det ska ju knappast hans hustru bestämma/ göra åt honom. Kanske är det så att en dålig sexa kan bli den avgörande droppen som får en person att inse att ens "kompisar" nog inte är så mycket att hänga i julgranen trots allt. Och så får man ta med sig att man hade en dålig sexa, sånt händer. Men det är ju knappast så att en vuxen människa får men för livet av att "tvingas" lämna ifrån sig sin mobiltelefon och åka vattenruchbana i mankini.
    Nej självklart är det upp til honom att bestämma själv. Visst finns det brudar som har större problem med detta än sina män. Jag skulle själv inte förstå om min man hade såna vänner, och jag skulle inte vilja umgås med dem själv men han avgör själv förstås. Men många av de historier som man hör handlar om män som har mått ganska kasst efter sin svensexa, och jag tycker nog att man som fru ska prata med honom om det och så ett frö om det verkligen är så bra kompisar han har...
  • AlwaysAndForever2012

    Usch å fy.... Självklart behöver du skriva av dig..
    Jag satt senast igår och förklarade för min toastmadame, att vi inte ens vill  ha möhippa och svensexa..såfall en ihop och att det ska vara kul skratt..kanske lite pinsamt, men inte så man känner sig så obekväm att det roliga faktiskt försvinner ur allt.
    Vissa, speciellt killar, verkar blanda ihop det med roligt skoj bus och förnedrande alltså.
    4De verkar heller inte tänka på att den personen som går igenom det kanske inte gillar en viss sak, inte heller att den personen som ska gifta sig med personen gillar det.
    Jag tex skulle aldrig vilja att min blivande make åker till strippklubb. jag skiter i hur vanligt det är och blablabla. Sådana är kanske liksom inte vi. Vi kanske haft vår del av problem av andra tjejer tidigare osv..det vet ju inte dom..å därför kanske en sådan sak tex är känslig..ja förstår ni?

    De borde helt enkelt satsa på göra en rolig kväll ist inte en kväll som kan påverka en på helt fel sätt.

  • Silketuss

    Jag håller med AllwaysAndForever2012. Det finns säkert massor av saker som kompisar inte vet om, men som är väldigt känsliga för bruden och/eller brudgummen. I ts fall, skulle tex brudgummen kunna vara rädd för vatten. Tror knappast att han skulle gå omkring och berätta sånt för sina kompisar. Att hejdlöst hälla i någon sprit, kan också vara riktigt taktlöst, kan inte komma på en enda vettig anledning till att man ska göra det, faktiskt. Men tänk om det är så att personen ifråga har alkoholproblem på riktigt. Det kan inte vara omöjligt att komma på något som är både roligt och trevligt, utan att man skadar eller sårar vare sig brud eller brudgum, oavsett om det är svensexa eller möhippa. Jag tycker det hör till god ton, att respektera både brud och brudgum. Att medvetet ställa till så att det blir problem mellan det blivande brudparet, kan väl aldrig vara roligt?

  • zadde

    Hejsan!
    skulle bara meddela att sambon är jätte nöjd med sexan. det enda han tyckte mindre om var att dom släppte av han så långt ut i vattnet och att dom hade kört paintboll alla mot han. så han har rätt "fina" märken efter det..
    annars hade dom haft en kanon dag/kväll. avslutad med jacuzzi utomhus vid havet.
    visst han var rätt påverkad när han kom hem men dom hade vatt en snabb sväng p krogen när dom va på väg hem. och då hade han dragit i dej några shots. så hade han inte tagit dom hade han mått betydligt bättre.
    men sammanfattnigsvis så var han nöjd :) och det är ju huvudsaken.
    det kanske bara var jag som överreagera men jag mådde inte alls bra av att se han faktiskt. men men. 

  • Dejli
    kikki kikki skrev 2011-08-21 09:17:51 följande:

    När jag gifte mig förra gången 1995 så sa jag som du ....men.....dom kom hem och tvingade mig att tvätta av allt smink och sen gipsade dom min arm med en mugg i handen...tog på mig knälånga nylonstrumpor och ett gammalt förkläde med en stor ficka på magen som dom fyllde med kondomer och sen gummistövlar...efter mycket tjat fick jag dom att ta på mig ett par kortbyxoe så att jag slapp visa hela röven.


    sen slängde dom in mig i bagagen på en gammal volvo och körde med luckan öppen och visade upp mig runt hela staden......sen gick vi på resturang och åt och jag skulle då på kvällen sälja kondomerna....först sa jag nej.....men efter några öl så var det kul och jag tjänade en massa pengar.....


    jag kan säga att det var den roligaste kvällen i mitt liv.


    Eftersom jag dricker extremt måttligt, och skulle definitivt aldrig röra mig ute på stan påverkad så har jag väldigt svårt att se att jag under några omständigheter skulle tycka det var roligt. Att hitta på galna saker utklädd till nåt fånigt inför mina vänner (strippstång eller dylikt) skulle jag inte ha några problem att bjuda på, men sälja pussar/kondomer/annat löjligt skulle aldrig falla mig in. Dock vet jag att mina vänner inte heller uppskattar sådant, så det är ett icke-problem för mig.
  • Vi2alltid
    zadde skrev 2011-08-21 20:37:54 följande:
    Hejsan!
    skulle bara meddela att sambon är jätte nöjd med sexan. det enda han tyckte mindre om var att dom släppte av han så långt ut i vattnet och att dom hade kört paintboll alla mot han. så han har rätt "fina" märken efter det..
    annars hade dom haft en kanon dag/kväll. avslutad med jacuzzi utomhus vid havet.
    visst han var rätt påverkad när han kom hem men dom hade vatt en snabb sväng p krogen när dom va på väg hem. och då hade han dragit i dej några shots. så hade han inte tagit dom hade han mått betydligt bättre.
    men sammanfattnigsvis så var han nöjd :) och det är ju huvudsaken.
    det kanske bara var jag som överreagera men jag mådde inte alls bra av att se han faktiskt. men men.
    Att han är nöjd är ju ändå det viktigaste! Skönt!
Svar på tråden Såå himla respektlöst