• Anonym (Längt­ar)
    Äldre 20 Aug 12:25
    77030 visningar
    34 svar
    34
    77030

    Ångrar sterilisering

    Gjorde en sterilisering för ca 6 år sedan, levde då i ett väldigt osunt förhållande där min dåvarande pojkvän behandlade mig väldigt illa. Har lyckats ta mig ifrån honom och träffat världens underbaraste man, vi är nygifta och vill så gärna ha ett barn tillsammans. Undrar om det finns nån där ute som gjort en re-operation och om det var lyckat. Vi har tre barn tillsammans nu, jag har två barn på 14 och 11 år och min man har en dotter på 3½ år. Men längtan är så stor för oss båda efter en liten till. 

  • Svar på tråden Ångrar sterilisering
  • Liliqu­e
    Äldre 22 Sep 15:18
    #21

    Åh jag håller alla tummar och tår för dig, TS!

  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 11 Nov 12:31
    #22

    Då var operationen genomförd och den blev kanske inte så lyckad som vi hoppats men läkaren lyckades sy fast en av äggledarna iallafall, så nu har vi åtminstone en liten chans att bli gravida. Så nu får vi se tiden an och hålla tummarna att allt går vägen.

  • Anonym (ny bebis)
    Äldre 11 Nov 12:44
    #23
    Anonym (Längtar) skrev 2011-11-11 12:31:03 följande:
    Då var operationen genomförd och den blev kanske inte så lyckad som vi hoppats men läkaren lyckades sy fast en av äggledarna iallafall, så nu har vi åtminstone en liten chans att bli gravida. Så nu får vi se tiden an och hålla tummarna att allt går vägen.
    Annars borde väl privat ivf vara ett alternativ? har du äggstockarna kvar och "bara" har knipsat äggledarna så kan man ju plocka ägg från äggstocken och placera i livmodern? den chansen finns ju också!? :) Lycka till! Själv trodde jag inte att jag ville ha fler barn efter mina första tre (som jag fick på två år) men livet ville annorlunda. Skilde mig från barnens far, träffade mitt livs kärlek och nu 40 år gammal sitter jag med ett underverk på 6 månader, mitt fjärde barn... :)
  • Anonym (Längt­ar)
    Äldre 11 Nov 12:58
    #24

    Hej Anonym(ny bebis)

    Jag vet att IVF är ett alternativ men vi vill helst inte gå den vägen så därför gjorde jag denna operationen och hoppas så att den ska ha lyckats. Är glad för din skull och hoppas att jag och min man också får uppleva det miraklet Glad

  • Aleta
    Äldre 12 Nov 01:27
    #25
    Anonym (Längtar) skrev 2011-11-11 12:31:03 följande:
    Då var operationen genomförd och den blev kanske inte så lyckad som vi hoppats men läkaren lyckades sy fast en av äggledarna iallafall, så nu har vi åtminstone en liten chans att bli gravida. Så nu får vi se tiden an och hålla tummarna att allt går vägen.
    Jag önskar er lycka till och hoppas att det blir som ni vill. 
  • ensamh­eten
    Äldre 28 Oct 15:07
    #26
    Anonym (bror) skrev 2011-09-01 20:45:17 följande:
    Min mamma steriliserade sig och "återställde" det efter att hon gifte om sig och hon blev gravid med min bror ganska omgående och var då i din ålder så i det fallet var det inga problem. Lycka till!
  • ensamh­eten
    Äldre 28 Oct 15:11
    #27
    Anonym (Längtar) skrev 2011-11-11 12:31:03 följande:
    Då var operationen genomförd och den blev kanske inte så lyckad som vi hoppats men läkaren lyckades sy fast en av äggledarna iallafall, så nu har vi åtminstone en liten chans att bli gravida. Så nu får vi se tiden an och hålla tummarna att allt går vägen.

    Hej!


    Jag har letat land och rike för att kunna göra en sådan operation! Det gör mig jätte glad att äntligen hitta någon som har utfört en. Berätta! Hur har det gått, har ni lyckats bli med barn. Samt skulle gärna vilja vända mig till din klinik isåfall för att själv boka en tid för konsultation.


    Skulle jag kunna få kontaktuppgifter?

  • ensamh­eten
    Äldre 28 Oct 15:14
    #28
    Anonym (bror) skrev 2011-09-01 20:45:17 följande:
    Min mamma steriliserade sig och "återställde" det efter att hon gifte om sig och hon blev gravid med min bror ganska omgående och var då i din ålder så i det fallet var det inga problem. Lycka till!

    Hej!


    Skulle du vilja ta reda på vart din mamma gjorde denna operation? Skulle vara guld värd att få den informationen.


    Tusen tack!

  • Äldre 15 Jan 15:32
    #29

    Vill så gärna göra en re operation då jag blev tvingad av min dåvarande make. Tog mig ifrån han men till ett högt pris då jag nästan förlora livet. Lever sen en tid tillbaka med en ny helt underbar man och vi vill så gärna ha ett barn ihop. Har ringt till flera olika men fått nej på alla. Så min fråga är vet ni var dom utför denna slags operation ?

  • Äldre 22 Dec 12:10
    #30

    Har någon skickat ett svar om vart man kan återställa en sterilisering som kvinna. Jag har en hopplös situation som gör att det är den enda utvägen för mig då min man inte är svensk. Vi vill starta ett liv men det är inte enkelt med hjälp från sjukvård när han inte ingår i det svenska systemet o vi inte bestämt om vi ens ska stanna i Sverige. Mina barn är stora att klara sig  själva och min pojkvän är barnlös. Jag når snart 40 och sjukvården vill inte hjälpa mig. 
    Jag blev djupt sviken av min förra man och därför valde jag sterilisering då jag aldrig trott att jag skulle ta mig ur det förhållandet. Nu är jag lycklig men inte helt då jag mer än gärna vill ge min pojkvän sin efterlängtade bebis.
    Jag måste hitta ett sätt att återställa mina äggledare med plastik. Snälla någon ge mig ett tips på någon privat som utför denna op. Den i skåne ... eller någon annan. Jag vädjar verkligen om hjälp.

  • Äldre 28 Nov 09:14
    #31

    Hej skulle verkligen vilja veta vart man utför denna sorts operation har letat överallt (känns det som) men tänker inte ge upp SNÄLLA kan någon berätta

  • Anonym (Längt­ande)
    Äldre 16 Sep 16:37
    #32

    Hej

    Även jag gjorde ett sådant ingrepp, pga press och den partner jag hade inte var den jag trodde. Ångrar det så ????Är så nyfiken på hur du gick till väga, med tanke på att även jag har träffat en ny man som är det bästa som finns, men som inte har egna barn. Och som jag jätte gärna vill ge barn till.

    Tacksam för dina tips Anonym, har förstått att det inte är så lätt.

    Tacksam för all hjälp jag kan få

  • Sun 14 Jun 2020 18:12
    #33

    Snälla ni som har någon erfarenhet av återställning av kvinnlig sterilisering, kan ni ge någon som helst information. Letar överallt med ljus och lykta!!!

  • Fri 26 Jun 2020 12:11
    #34

    Håller tummarna för dig! Kanske bra också att prata om detta. Jag menar det finns de som funderar på saken och som kanske väljer att låta bli om de hör din sida av saken.

Svar på tråden Ångrar sterilisering