• chesa
    Äldre 19 Aug 22:28
    6050 visningar
    37 svar
    37
    6050

    Vad ska ni ha för färg/ tema??

    Jag ska inte gifta mig förrän 2013 men har redan börjat gå i planeringstankar, och igår la jag fram lite fint till min sambo( för min sambo tycker jag ska ta det lugnt med brölloppet) att jag tänkte vi kunda ha lila-vitt som dekoration på bröllopet, men då säger han bara: Lila?? det vill inte jag ha, och förresten, inte visste jag att man hade tema.." så nu vet jag inte vad jag vill ha för färg, kanske vitt-silver men det skulle vara roligt med lite mer färg också eftersom det kommer vara ett sommarbröllop..kan nån ge mig nån idé??

  • Svar på tråden Vad ska ni ha för färg/ tema??
  • Future Mrs S
    Äldre 23 Aug 19:22
    #21

    Min m2b sa nej till rosa innan jag ens gett förslaget, jag hade redan tänkt rosa/fushia+vitt+silver men jag tänkte om, vill han verkligen inte så ska han inte behöva.. nu har vi vitt/svart/rött/guld som tema och jag är supernöjd! :D Även om jag ibland kan titta på bilder på rosa/vita sommarbröllop skulle jag inte vilja byta vårt höstbröllop ;D 

    Så jag tycker alltså att du ska lyssna på din sambo, vill han inte ha lila så välj något annat det finns så mycket fint! Testa att googla olika färgkombinationer så får du se massa fint :) 

  • Äldre 23 Aug 19:59
    #22

    Vi har pratat löst om grönt och blått (vitt lär det ju på något sätt bli "ändå"), det känns inte som det vanligaste valet men jag tror att det kan bli fint ändå. Hoppas jag åtminstone! Glad

  • chesa
    Äldre 11 Oct 20:44
    #23

    Hur långt har ni kommit tjejer i erat planerande? har ni hittat fler saker till erat tema?

  • LL 2010
    Äldre 6 Dec 20:52
    #24

    Har ni havstema - da finns jättefina smycken här!! Har själv ett! www.nemoseal.se


     

  • Äldre 6 Dec 21:05
    #25

    VI har redan bestämt att vårat bröllop 2015 ska ha färgerna blå/lila rött och vitt. 

  • Lindao­chJohn
    Äldre 6 Dec 21:54
    #26

    Vi ska ha (vitt) grönt, beige/natur o rosa eller gult.
    Blir naturtema då han är skogsmästare o jag trädgårdsmästare, så mkt trä, blommor osv.

  • Doofie
    Äldre 6 Dec 22:58
    #27

    Lutar åt vintertema med vitt, silver och isblå (vinterbröllop med andra ord). Sen en massa ljus och ljuslyktor av olika slag i festlokalen för att värma upp det hela. Det är tanken nu, men det är väl det enda jag velar kring eftersom blå inte är någon favoritfärg för mig, men skulle passa till vintertemat :P  Hur gör man då? ;)

  • ungbru­d
    Äldre 7 Dec 00:20
    #28

    Vi ska ha Vitt, tiffany blått och silver :D

  • helsin­gebrud
    Äldre 7 Dec 00:42
    #29


    vi kör med vitt, silver och svart med något enstaka inslag av rött

    Vita dukar, svarta löpare, servetter svarta med silver glitter
    silver ljusstakar med vita ljus, röda blommor i silvervaser
    vita stolsöverdrag med silverband

    lite inspirerad av denna dukning
  • SnartJ­ohnsfr­u
    Äldre 7 Dec 00:43
    #30

    Vi kör med mörklila rakt igenom... :)

  • Jag han
    Äldre 7 Dec 06:08
    #31

    vi hade ljusrosa och champagne. Champagne var lite svår.. Det blev lite beige och guld i vissa saker. Men det blev perfekt! :)

  • fruhga­n
    Äldre 7 Dec 08:25
    #32

    Vi hade vitt, blått och rött med blåklint som genomgående tema.
    Vi hade blåklint på alla trycksaker, blåklint i min bukett, blåklint i tärnans bukett, blåklint i mannens blomma, blåklint i bordsdekorationerna och blåklint i mitt hår Vi gifte oss på försommaren när blåklinten blommar som bäst så det var lätt att få tag i min ( svärmors ) favoritblomma. I buketterna och mannens blomma och bordsdekorationerna var det även vit fresia och röda rosor. Vi hade blå och vita dukar ( vit duk underst och blå över) och blå servetter och blåa ljus.
    Jag hade röda naglar och röda läppar och tårtan var vit och röd ( vit sockerpasta och röda bär högst upp).
    Min man hade svart kostym och vit skjorta och slipsen var blå med en röd och en vit rand.

  • ungbru­d
    Äldre 7 Dec 15:46
    #33


    Nått sånt här har jag tänkt mig 
  • Jonacr­oi
    Äldre 2 Jan 22:42
    #34

    Doofie: Andra vinterfärger är ju annars purpur, rött, guld, "is-guld" och isiga pasteller såsom ljusblått, ljusrosa och även ibland ljusgult och ljusgrönt. Har du sett "Narnia"? Kolla in hur is-drottningen är klädd och sminkad, lite inspiration kanske? :o)

  • Cosy
    Äldre 3 Jan 00:51
    #35

    som bas vit och grått och som färger gult/oranget lite grönt och rött. Vi ska ha inslag av höst i dekorationen och inslag av spel (brädspel, tvspel datorspel) i underhållningen


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Växjöb­rud201­1
    Äldre 3 Jan 19:08
    #36

    Vi ska ha vitt och rött som tema... Vitt är huvudfärgen och sen inslag av rött, typ. Till exempel vita inbjudningskort med röda små hjärtan på etc. Klassiskt romantiskt eller nåt.. Tungan ute Har funderat fram och tillbaka men kommit fram till att detta blir nog snyggast, och mest vi. Samt ganska lätt att fixa.

  • Doofie
    Äldre 5 Jan 10:15
    #37
    Jonacroi skrev 2012-01-02 22:42:14 följande:
    Doofie: Andra vinterfärger är ju annars purpur, rött, guld, "is-guld" och isiga pasteller såsom ljusblått, ljusrosa och även ibland ljusgult och ljusgrönt. Har du sett "Narnia"? Kolla in hur is-drottningen är klädd och sminkad, lite inspiration kanske? :o)
    Ah tack! Ska kolla filmen igen, var något år sen jag såg den :)
    Har även börjat fundera på vitt, silver och brunt, för att ändå få in lite värme, och brunt är inte så vanligt heller, ganska kul! ;)  Och då kan man plocka in stora kottar och dekorera med, eller spraya i silver.. tror det skulle kunna bli bra :)
     Något sånt här:




Svar på tråden Vad ska ni ha för färg/ tema??