• chesa

    Vad ska ni ha för färg/ tema??

    Jag ska inte gifta mig förrän 2013 men har redan börjat gå i planeringstankar, och igår la jag fram lite fint till min sambo( för min sambo tycker jag ska ta det lugnt med brölloppet) att jag tänkte vi kunda ha lila-vitt som dekoration på bröllopet, men då säger han bara: Lila?? det vill inte jag ha, och förresten, inte visste jag att man hade tema.." så nu vet jag inte vad jag vill ha för färg, kanske vitt-silver men det skulle vara roligt med lite mer färg också eftersom det kommer vara ett sommarbröllop..kan nån ge mig nån idé??

  • Svar på tråden Vad ska ni ha för färg/ tema??
  • Joanna86a

    Jag gillar ju iofs lila, men är han inte med på det så är det nog inte mycket att göra.
    Annars är ju grön/champagne jättevackert och inte så "tjejjigt".
    Tänk vilka färger som klär er! Jag funderar själv på aprikos/orange/rosa

  • chesa

    Nej, jag vill ju förstås att han också ska vara med på färgen, man vill ju inte dekorera och sånt och sen tycker han inte om färgen..champagne kan jag hålla med om..grönt är inte riktigt jag, men det är en sommarfärg..ja, det återstår att se, det är ju som sagt ett tag kvar..Glad

  • Charmina

    På mitt sommarbröllop hade vi krämvitt, beige och guld :)

  • Annooo

    Vi ska ha lila i vårt.. Men ungefär någon lial som är likande som är här på BTs sida..
    och så blir det vitt & krämvitt :) Vi gifter oss nästa vår/sommar 26maj.. :)

  • sollan

    Vi ska ha rosa och silver som färger. Ja å klart litta vitt osså :)


    Blivande April brud
  • Chicita

    TS: Jag tycker egentligen att det är missvisande att säga att färgen är ett tema. Det är ju mer en röd tråd, något som ska hjälpa en i planeringen eftersom det finns så otroligt mycket att välja på ändå. Att använda en "temafärg" är ju då lite lättare eftersom man inte behöver ens titta på saker i andra färger då...

    Tema för mig är mer som vi ska ha det. Vi har ett medeltidsinspirerat bröllop, och våra gäster klär sig i medeltidskläder, vi har gycklare, eldshow och ett gästabud istället för bröllopsmiddag (sak samma egentligen bara att maten äts på trätallrikar och är mer "medeltida" Flört).

    Om du vill börja titta på saker i en viss färg nu och bestämma sånt redan så börja med att titta på inbjudningskort. Låt sen inbjudningskorten ligga som bas för resten av bröllopet. Det blir er röda tråd så att säga...
    Ska du göra dom själv eller ska ni beställa? Hur som helst så kan det vara något som din blivande accepterar att ni måste börja att titta på inom en snar framtid.
    Förklara för honom att du egentligen inte menar tema som i "att allt måste följa ett visst mönster", utan tema som i "den röda tråden". Och att det är för att underlätta för er.
    Om du gärna vill ha in lila som färg så kanske ni kan ha silver/grått som den röda tråden, men med bara ett stänk av lila. Typ lila orkidéer på borden men annars går allt i silver/grått med vitt som basfärg.
    Jag tror att han som alla killar blir livrädd för att det ska bli för tjejigt och romantiskt och massa lull-lull och glitter överallt, rosetter, volanger och allt annat "ickemanligt" FlörtTungan ute

    Där har du ett läge till förhandling dessutom.
    Han har ett val.
    Antingen är han med och planerar och väljer saker - eller så väljer du fritt som du vill.
    Vill han inte ha lila och fluff-fluff, ja då måste han komma med andra alternativ själv.

    Mitt tips är att ta kontakt med någon som haft ett lila-vitt bröllop och be att få se bilder från dom.
    Någon som jag vet har haft det är TheD
    Fråga henne om hon kan dela med sig av lite bilder från sin dag, så kanske du kan visa din blivande det.

    Lycka till hur som helst Glad

  • 123ost

    Vi ska ha vitt, silver och rosa (rosa blir endast någon enstaka dekoration så man får lite färg i det hela)

  • Jennie A

    Vi gifter oss om två veckor, då är det start på hösten och jag älskar de orange rosorna, så för oss är det orange/olivgrönt med lite silverglitter.

Svar på tråden Vad ska ni ha för färg/ tema??