Hej hopp!
Nu närmar sig allt med stormsteg, det är nu mindre än 3 veckor kvar....
Det känns som det mesta är fixat, eller i alla fall på gång.
Men det vi har kvar är:
- Träffa prästen (skall träffa henne på tisdag)
- Beställa buketten, eller i alla fall bestämma vilka blommor som skall vara i den (det är min svärmor som skall göra den)
- Provdukning blir det inte innan dagen innan då vi har tillgång till lokalen.
- Min m2b skall bestämma i vilken ordning som visorna skall stå i festhäftet så att jag kan slutföra dem
- Efter det att vi har träffat prästen skall jag sätta mig och göra vigelprogrammet
- Dekorationer i olika slag skall jag försöka finna, jag är lite sugen på ballonger som är som hjärtan, i röd och grämvit (våra färger tillsammans med guld). Har sedan tidigare köpt ljus, skålar att ha ljusen i.
Vad vi har gjort de senaste veckorna är:
- Fotografen har jag träffat och lagt upp fotograferingen med
- Tårtan är bestämd och beställd.
- Menyn är spikad efter ett sista möte med kocken
- Underkläder, brudskor och smycken är fixade!
- Köpt ett armband till min tärna
- Jag har vikit askar till varje gäst som jag kommer använda som placeringskort samt lägga ett par chokladbitar i.
- I fredags skämde jag bort mig själv då jag först gick på anstiktsbehandling och sedan tillbringade jag och min tärna fyra timmar på spa. Underbart!
- min m2b får ingen gåva på morgonen utan "vi" får de vid huvudrätten. jag har beställt två tallrikar med våra namn och bröllopsdatum på.
- Bordsplaceringen har vi haft flera förslag på och ändrat säkert hundra gånger. Men nu är den nog så gott som klar
Annars så rullar det mesta på...