Puffar lite i tråden och gör en uppdatering.
Min mamma blev sjuk och kunde inte köra mig, men min svärmor erbjöd sig och vi åkte upp en dag då båda butikerna hade öppet, men det hade vi inte behövt. Jag hittade MIN klänning i första butiken. Så nu hänger den fint i gaderoben, vi var uppe i samma butik på lördagen för att kolla in kläder till min m2b och barnen (två killar), hade sådan tur att vi hittade frackar till alla tre. Till ett pris som bara är helt underbart!
I söndags var vi och kollade på lokalen och vi bestämde oss för den, väldigt fin och funktionell. Hade bra utrustat kök och allt möjligt, en stor altan samt stor trädgård.
Jag har påbörjat knåpningen med inbjudan, har köpt färdigvikta kort på bokhandlen och ett guldglitter spray som jag spreyar med en mall i mellan. Är faktiskt riktigt nöjd. Ser fina ut men inte för mycket jobb. Min sambo skriver ut texten på insidan på färgat papper på jobbet, så sedan är det bara till att klippa till text pappret och klistra in det. Kuverten är addreserade och färdiga.
Min m2b bestämde sig för att vi inte skulle ha något brudfölje, men efter det att ajg provade min klänning insåg jag att jag kommer behöva ha hjälp av en tärna (har släp på klänningen), så en nära vännina till mig är tillfrågan och överlyckllig. Dessutom så är hennes mama sömerska, så om jag eventuellt skulle behöva lägga ut klänningen kan hon hjälpa till med det, samt eventuellt sy tärnklänningar. Min m2b har fått ett val, antingen välger han en kompis som maskalk eller så tar vi en tärna till. Han har inte valt än.
Så just nu ligger en del på min sambo, han skall ta kontakt med den vi hoppas skall vara vår toastmaster och höra om han vill (innan dess kan vi inte skriva ut inbjudan). Dessutom skall han försöka bestämma sig om vi skall ha en tärna till eller en maskalk!