• Jessica490

Två ringar fast "bara" förlovad?

Min fästman har nämnt att han skulle vilja köpa en kärleksring till mig på våran gemensamma semesterresa. Som förlovningsringar har vi släta, tunna guldringar eftersom vi var väldigt unga då vi förlovade oss. Därför skulle han nu vilja köpa en större ring med eventuellt någon sten i att ha tillsammans med förlovningsringen. Kan man ha två ringar fastän man "bara" är förlovad? Bröllop är planerat till sommaren 2013 och efter det skulle jag då bära tre ringar. Har två stycken i bekantskapskretsen som har tre ringar då de är gifta och de har fått den tredje ringen imorgongåva och senare efter giftermålet. Eller borde jag helt enkelt föreslå att vi istället båda skulle förnya våra förlovningsringar istället för att jag skulla bära två?

Hur tänker ni? :)

• Svar på tråden Två ringar fast "bara" förlovad?
  • RosaMaggan

Du skulle ju kunna bära den på din högra hand (ja, eller bara på något annat finger än vänster ringfinger) istället, om du vill undvika att förvirra omgivningen.

• Topsy

Men absolut,visst kan du ha en ring bredvid förlovningsringen.Vi har släta lite breda förlovningsringar,och julen efter förlovningen fick jag en enstensring med en brilljant som jag har bredvid.
    Nu när vi gifter oss 10/9 så kommer jag att ha enstensringen på höger ringfinger.
    Sen om man vill kan man ju ha alla tillsammans det är ju en smaksak.

• LoJ

Precis som Topsy skriver är det en smaksak för självklart KAN du ha det men jag skulle nog förnya förlovningsringen och spara den gamla (antingen bära den på andra handen eller göra något med som exempelvis en tavla!). Jag har lite korta fingrar så på mig skulle det se klumpigt ut med tre ringar ihop men som sagt gör det som känns bäst för dig!

• förlovadflicka

Förlåt men jag tycker inte det, att man har tre ringar sedan tycker jag inte gör något men man har ju bara en ring om man är förlovad. Det kan ju hända att folk tror att ni gift er och det kanske kan bli pinsamt... Nej, jag är konservativ och gillar det inte, haha :)

• Lilique

Jag hade nog satt förlovningsringen på höger ringfinger då och kärleksringen på förlovningsringens ursprungliga plats så att det bara finns två ringar på det fingret när vi gifter oss. På mig hade det iallafall sett lite "för mycket" ut, och förmodligen lite klumpigt. Men det är ju svårt att avgöra, du kanske har långa smala fingrar och/eller väldigt tunna ringar.

• drömmer

Jag kommer ha 3 ringar. En slät förlovningsring i rödguld, och en diamantring i vitguld som min sambo friade med i höstas... Kommer ha en rödguldsring till när vi gift oss som kommer vara likadan som min släta, fast med 7 diamanter i. Så jag säger kör på!! Tycker det är snyggt .

• daniiel

Jag håller nog med om att du kan ha två ringar om du vill, men jag personligen hade inte velat det. Jag hade nog valt att ha ena ringen på andra handen. Det är ju dock en smaksak. Jag hade inte velat ha tre ringar sedan heller.

• Sandris86

Är själv förlovad och har två ringar, fast inte på samma finger. Min sambo friade till mig med en lite enklare ring i silver, eftersom han ville ha en ring att fria med men att jag skulle få vara med och bestämma hur den riktiga förlovningsringen skulle se ut, som vi sedan köpte likadana av. Har nu förlovningsringen i vitguld på vänster ringfinger och den första ringen i silver ibland på höger ringfinger men oftast bär jag den i en kedja runt halsen. På så sätt har jag den alltid med mig :) Tycker personligen att är man förlovad så ska man ha en ring, är man gift så ska man ha två ringar. Antagligen för att jag är en aning konservativ :P

• FelizLane

Jag skulle kunna tänka mig att ta bort förlovningsringen... :) 

• sollan

Jag hade nog hellre valt att vi båda bytade ut våra förlovningsringar till nya :)

• JesFre

Varför skulle du inte kunna ha två ringar? Jag bär själv två ringar på mitt vänstra ringfinger. Min förlovningsring och en ring med en pärla jag ärvt från min mamma.
    Om folk tror att ni är gifta.. Vad gör det egentligen? Och undrar folk får de väl fråga.
    Jag tycker att det var väldigt sött av din färsman att vilja ge dig en till ring.  Varför låta honom vänta till bröllopet med att ge dig ännu en till ring? Om ni känner att det är så ni vill ha det go for it! Strunta i vad andra tycker och tänker ( och även mig om jag tänkt eller tyckt fel saker Flört)

Jessica 

Svar på tråden Två ringar fast "bara" förlovad?