• JNT
    Äldre 7 Aug 17:28
    100337 visningar
    798 svar
    798
    100337

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • zinizu­ne
    Äldre 13 Jul 16:21

  • Vingil­ot
    Äldre 15 Jul 00:53




    Vi hade en jättebra dag! Min kompis hjälpte mig med smink och påklädning och mamma gjorde en lunchbuffé som näranog utklassade den vi fick från cateringfirman senare på kvällen. Jag skulle fixa håret så som jag övat flera gånger förut, men allt gick fel och jag fick ett litet psykbryt o tyckte inte alls att fotografering och vigsel var ett alternativ längre, men min underbara vän fick mig på bättre tankar.Glad I paniken och tidsbristen som uppstod till följd av detta glömde jag först kontaktlinserna (upptäckte på väg in i bilen att jag såg så suddigt...) o sedan brudbuketten! Bara att vända, redan 15 min sena, och hämta den...!
    Fotograferingen var OK, men det kändes lite jäktigt och fotografen ville gärna ta spexiga bilder medan vi önskade oss stillsamma bilder, men resultatet blev bra.
    Snabb kisspaus, sedan bråttom till kapellet. Prick på vigseltiden kör vi in på parkeringen, smäller/skrapar i en mur när vi backar in bilen o ganska förskräckta ställer vi oss utanför porten o försöker samla oss medan vår fantastiska präst pratar lugnande med oss. Så ringer klockorna, musiken börjar - Resan till Melonia, och vi går in. Jag minns tyvärr inte mkt av ingångsmusiken, men resten är förvånande klart i mitt minne.
    Solosångerna av min älskade barndomsvän och hennes döttrar är något av det vackraste jag upplevt! Så rakt in i hjärtat! Vigselakten var en bubbla av kristallklar glädje och totalt fokus på varandra, det fanns bara vi då...!
    En stor hästmyra som kröp runt i mitt hår och min klänning störde lite då och då, men vad 17, gifta blev vi!
    Concerning Hobbits till utgången men den minns jag inte heller mkt av för vår altargång var så kort att vi var ute innan låten riktigt kommit igång.
    Fotografering och kramar och lyckönskningar utanför kapellet, tårar och skratt, åh vad jag älskade det.

    Kalaset efteråt blev mysigt och avspänt, precis som vi ville. Maten var god (och i såna mängder att vi har frysen full än), fina tal, ett jättehärligt bildspel och hälsningar och presenter från när och fjärran, vi kände oss så bortskämda! Jag kommer att för alltid stå i tacksamhetsskuld till våra vänner och familj!SkrattandeHjärta
  • Lady Lancel­ot
    Äldre 17 Jul 21:05


    Här kommer ett kort från våran drömdag vi hade ju riddarbröllop med allt vad det innebar! En fatastisk dag
  • Anna88
    Äldre 19 Jul 15:24

    Ni är ju alla så sjukt snygga! Vi hade riktigt tur med vädret, lagom varmt, sol och lite svalkande vind från havet. Dagen var perfekt, ett minne för livet. Vi väntar också ännu på fotografens bilder men här kommer ett par bilder från kyrkan iaf :) 



  • kaffeä­lskare­n
    Äldre 24 Jul 21:54


    Detta är jag och min make innan vår vigsel Vi är väldigt lyckliga och nöjda över vår dag. När vi planerade att gifta oss ville jag åka iväg och göra det i smyg. Maken var den som ville ha lite mer festligheter och vi gjorde en liten kompromiss. Vi känner att all slit var mödan värd flera gånger om. Denna dag kommer man att ha i hjärtat för alltid.


    Stort GRATTIS till alla vackra äkta par!

  • sofi 88
    Äldre 2 Aug 12:40

    Nu har mitt namnbyte gått igenom så jag ska gå och ta bild och sen skicka in papper till transportstyrelsen för att få mitt nya körkort :) Bör ju vara så att jag kan skaffa nytt pass nu också. Känns bra :) 

  • loving­you
    Äldre 4 Aug 08:43
    sofi 88 skrev 2012-08-02 12:40:12 följande:
    Nu har mitt namnbyte gått igenom så jag ska gå och ta bild och sen skicka in papper till transportstyrelsen för att få mitt nya körkort :) Bör ju vara så att jag kan skaffa nytt pass nu också. Känns bra :)
    Jag har också tagit foton och skickat in papper till nytt körkort! Spännande att börja använda det nya namnet :):)
  • kaffeä­lskare­n
    Äldre 4 Aug 12:23

    Jag fick mitt nya körkort i början på förra veckan. Känns väldigt bra att ha en giltlig legitimation igen nu ska man bara få tummen ur och ordna till passet. Dock har jag inte behövt skriva under något ännu med det nya namnet men det kommer väl...

  • sofi 88
    Äldre 4 Aug 12:25

    Vad duktiga ni är som gick direkt och tog kort osv... Jag skjuter lite på det, för jag blir alltid hemskt dålig på sånna bilder :D Haha, så jag väntar på en bra hårdag!

  • kaffeä­lskare­n
    Äldre 4 Aug 15:51

    Hahaha jag blev inte nöjd med mitt kort alls, men jag var tvungen jag har gått utan giltlig leg. i över två månader så i mitt fall var det nödvändigt. Maken var tvungen att vara med och intyga att jag var jag. Annars hade jag lätt gjort som du Sofi

  • Växjöb­rud201­1
    Äldre 4 Aug 16:01

     


    Hej!
    Jag gifte mig också den 7 juli i år, och dagen var helt fantastisk! Tusen gånger bättre än vi båda hade förväntat oss, och ändå hade vi nog rätt höga förväntningar :) Precis som alla andra var vi mest oroliga för vädret, dels för att vi skulle åka båt till festlokalen och dels för att vi skulle ta foton utomhus. Men båda sakerna kunde vi göra, och det var först efter att alla satt sig till bords som himlen öppnade sig utanför (och det gjorde den med råge....)!
    Festen sen var helt fantastisk, jätteroliga och bra tal, ett fantastiskt bildspel från min möhippa och från mina kompisar sen gymnasietiden, jättefina presenter, härlig stämning, massa skratt och glädjetårar, supergod mat från cateringfirman och världens smaskigaste tårta!

    Här är några foton från vår stora dag:
  • Växjöb­rud201­1
    Äldre 4 Aug 16:06

    Oj, hade tänkt ta med fler bilder, kommer här:






  • vilja
    Äldre 7 Aug 17:49

    vår dag var också perfekt! Jag är så otroligt glad att vi valde New York. Nu har vi alltid en ursäkt att åka dit :)
    Happy "1 month anniversary" tjejer!



    Gapstow Bridge i Central Park


    Brooklyn Bridge och Manhattan i bakgrunden
     
  • vilja
    Äldre 7 Aug 17:57

    oj, skrev visst fel bro :) det där är nog manhattan bridge (inte så noga Flört )

  • sofi 88
    Äldre 7 Aug 19:20

    Vilja: Åh vad kul, vi förlovade oss i central park för två år och en månad sedan :D Och vi har nog faktiskt ett foto av oss båda framför samma bro som du har på översta bilden. Hade ni gäster eller valde ni att göra det lite hemligt?

  • vilja
    Äldre 8 Aug 16:01

    Sofi 88: vad roligt! grattis till förlovningen :)
    vi hade med oss 12 gäster, vilket jag är väldigt glad för. Först var jag tveksam och visst var det ibland lite jobbigt, men nu i efterhand ångrar jag inte det alls. Det var så mysigt att fixa hår ihop med tjejerna, hålla pappa tryggt i handen påväg mot altaret osv,  att dela ens lyckligaste stund med sina närmaste helt enkelt.

    (men däremot så bjöd vi inte alla, vi valde medvetet att utesluta hela släkten för vi ville bara ha våra "riktiga" nära vänner)

  • sofi 88
    Äldre 9 Aug 19:52
    vilja skrev 2012-08-08 16:01:43 följande:
    Sofi 88: vad roligt! grattis till förlovningen :)
    vi hade med oss 12 gäster, vilket jag är väldigt glad för. Först var jag tveksam och visst var det ibland lite jobbigt, men nu i efterhand ångrar jag inte det alls. Det var så mysigt att fixa hår ihop med tjejerna, hålla pappa tryggt i handen påväg mot altaret osv,  att dela ens lyckligaste stund med sina närmaste helt enkelt.

    (men däremot så bjöd vi inte alla, vi valde medvetet att utesluta hela släkten för vi ville bara ha våra "riktiga" nära vänner)
    Haha, tack tack, fast nu är vi ju då gifta sen 7/7 :)
  • floren
    Äldre 16 Jun 12:20

    Vi bokade Ulf Michael fotografen i Bohuslän m.facebook.com/än/197507643227?id=197507643227&_rdr att fota vårt bröllop. Bokningen var skriftlig och utan rum för missförståelser. Han dök inte upp på vår bröllopsdag, hörde inte av sig och svarar inte på våra frågor om varför. Är ni intresserade av att boka en fotograf som är professionell och faktiskt dyker upp så rekomenderas inte Ulf Michael

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!