• Pinkgrape

    Söker dubbelsidig mall, liggande A4, publisher!!!

    Vi ska nu börja med vigselhäftet och skulle vilja göra dom så man får text på både fram och baksida av ett papper. Vill att det ska vara A4-storlek och att man viker det liggande, om ni förstår? Gärna till publisher!

    Är det någon som har en sådan och vill dela med sig?

    Jag har absolut ingen aning om hur man gör sånt där.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Söker dubbelsidig mall, liggande A4, publisher!!!
  • MsChevy

    Word o powerpoint är lättare än publisher...

    ett tips är att du vänder dig till en ungdom i din närhet, de är så himla smarta på sånt här. En bekant hade faktiskt en liten tävling på gymnasiet i hennes stad: hon skrev ner allt som skulle stå i programmet, o sen fick ungdomarna som ville formsätta mallen sätta sig i team om 2 pers. Sen fick de göra ett förslag på program (fick nån vecka eller så på sig) och vinnarteamet vann nåt. Hon fick massa bra förslag, hon slapp slita med det själv och blev mer än nöjd med förslagen och vinnarprogrammet. 
    Estetlinjen och medialinjen brukar ju gilla o hålla på med design o så. Kanske värt o testa. Kontakta en lärare på skolan o se vad de tycker.  

  • Pinkgrape

    Tack, men vi har frågat runt i vår bekantskapskrets om någon kan detta. Jag är själv bara 24år och ser mig själv och våra vänner som ungdomar ;P Vi har dessutom tight om tid, då det blev strul med skrivaren igår och då fick snabba oss att få en tid på tryckeriet och de hade bara ledigt under eftermiddan idag. Därför är det lite panikens :P Festprogrammet är klart, tur det iaf :) Vi gifter oss nästa helg.

    Skolorna har ju dessutom sommarlov nu, så får nog varken napp på lärare eller elever där :P

    Åh, okej.. då har jag förstått sida 1 rätt i bröllopsguiden iaf :P Vill ju ha blankt på insidan av framsida och baksida. Är sida 2 på bröllopsguiden insidan av framsidan då? Eftersom de är dubbelsidig utskrift?

    Vill att det ska vara med 2 A4, alltså en "pärm" typ som ska vara ett rosa papper och sedan ett vitt A4 till där det är text på fram och baksida, alltså 4 sidor med text.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-08-03 11:46:03 följande:
    Åh, okej.. då har jag förstått sida 1 rätt i bröllopsguiden iaf :P Vill ju ha blankt på insidan av framsida och baksida. Är sida 2 på bröllopsguiden insidan av framsidan då? Eftersom de är dubbelsidig utskrift?

    Vill att det ska vara med 2 A4, alltså en "pärm" typ som ska vara ett rosa papper och sedan ett vitt A4 till där det är text på fram och baksida, alltså 4 sidor med text.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hehe... jepp, sidan 2 är baksidan av sidan 1 alltså...
    Så om det är det rosa pappret som är sidan 1 så har ni sidan 3 på det vita, mittuppslaget blir sid 4 + 5, sista sidan på det vita är sid 6. Sen blir det rosa igen, insidan sid 7 och utsidan sid 8...

    Blev du något klokare av min svamliga förklaring Flört
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-03 11:46:03 följande:
    Tack, men vi har frågat runt i vår bekantskapskrets om någon kan detta. Jag är själv bara 24år och ser mig själv och våra vänner som ungdomar ;P Vi har dessutom tight om tid, då det blev strul med skrivaren igår och då fick snabba oss att få en tid på tryckeriet och de hade bara ledigt under eftermiddan idag. Därför är det lite panikens :P Festprogrammet är klart, tur det iaf :) Vi gifter oss nästa helg.

    Skolorna har ju dessutom sommarlov nu, så får nog varken napp på lärare eller elever där :P

    Åh, okej.. då har jag förstått sida 1 rätt i bröllopsguiden iaf :P Vill ju ha blankt på insidan av framsida och baksida. Är sida 2 på bröllopsguiden insidan av framsidan då? Eftersom de är dubbelsidig utskrift?

    Vill att det ska vara med 2 A4, alltså en "pärm" typ som ska vara ett rosa papper och sedan ett vitt A4 till där det är text på fram och baksida, alltså 4 sidor med text.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Enkelt fixat i Publisher om du vill att jag fixar den?
  • Pinkgrape

    Någon får jääääättegärna ordna en mall där som jag förstår! :D Jisses, vilken tant jag är...

    Jag tror det är bra att jag ska läsa programhantering till hösten :P haha


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-03 11:59:25 följande:
    Någon får jääääättegärna ordna en mall där som jag förstår! :D Jisses, vilken tant jag är...

    Jag tror det är bra att jag ska läsa programhantering till hösten :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag sitter och ordnar den nu. Kommer på mejl om max 10 minuter
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-08-03 11:55:16 följande:
    Hehe... jepp, sidan 2 är baksidan av sidan 1 alltså...
    Så om det är det rosa pappret som är sidan 1 så har ni sidan 3 på det vita, mittuppslaget blir sid 4 + 5, sista sidan på det vita är sid 6. Sen blir det rosa igen, insidan sid 7 och utsidan sid 8...

    Blev du något klokare av min svamliga förklaring Flört
    Jag fattar precis då :) Kan tyvärr inte använda bröllopsguiden iaf, för jag har typsnitt på datorn som jag vill använda och det funkar inte i deras program tyvärr.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Chicita

    Var precis på väg att maila jag med men ser att du redan fått två...
    Onödigt att förvirra dig med en tredje Flört

Svar på tråden Söker dubbelsidig mall, liggande A4, publisher!!!