wiii skrev 2011-08-09 20:49:47 följande:
Nej det är inte kutum. möjligtvis att man betalar ev reseersättning om man inte ska vara i rådhuset.
Bra, då stämmer det som jag hört tidigare. För oss handlar det om en kilometer bortanför stadshuset som annars är platsen för borgerlig vigsel. Blir inte mkt till reseersättning att tala om, men då kanske man ska ge ett par biobiljetter eller nåt istället då eftersom det ändå inte är på plats s a s.
Blev orolig att detta var nån ny slags oskriven regel som folk börjat med som jag missat, men då kan jag andas ut.
TS: jag vet inte riktigt vad jag ska råda dig till, men ni kan ju i princip löpa linan ut och behålla den vf ni har och sen skiter ni i den där orimligt stora "gåvan" och ger nån annan liten present istället. Nån vas, ett glas, egenmålad tavla, ljusstake, biobiljetter, en flaska vin eller nåt. Hon kan ju inte begära sånna stora summor... och en gåva är ju inget som man begär, det är något man får utan att ha krävt eller bett om det. Hon har ju dessutom tagit sig an detta uppdrag och det innebär ju såklart lite jobb men det ingår förmodligen i hennes samhällsuppdrag, hon är väl förmodligen politiker eller liknande? Så är det iaf i vår kommun, att alla vigselförrättare är politiker eller har en liknande samhällstjänst.