• emelie och Jonas

det här med färger är inte lätt

Som rubriken lyder...det här med färger är ju inte lätt..
    Vilka färger ska man ha som tema?

Va först inne på rött å vit..(bröllop på våren så blir inte för juligt)
    Men nu har jag fastnat lite på rosa, mest ljus rosa, men tror jag kan tänka mig att ha olika nyanser av färgerna då det inte alltid är lätt att hitta alla dekorationer/tyger i exakt samma nyans...

Men mer då?
    Tycker att två färger räcker, annars blir det för mycket.
    Rosa passar ju fint med ljusgrönt, men vitt känns ju som en självklarhet å då blir det ju tre färger?
    Om vitt nu räknas som en färg?

vad tycker ni?

• Svar på tråden det här med färger är inte lätt
  • Chicita
    emelie och Jonas skrev 2011-08-02 12:12:32 följande:

Jo, men har vi rosa och grönt har vi ju en "tjejfärg" och en "killfärg" iaf! :)

Sen en fråga till Chicita-
    Hur smakar det med rödvin och limevatten? blir inte det konstigt?

Det finns ju vitt vin som passar till mörkt kött också om du ska ha det. Annars kan syran i limen göra att vin ändrar smak. Prata med de på systemet så kan dom rekommendera ett vin som passar till mat som har lite syra i sig.

Beskt vin blir sött till salt mat exempelvis...
  • SloveP

Vi är också lite inne på grönt, men vi har inte bestämt om vi ska gifta oss till våren eller nästa höst..Blir det våren så kommer vi ha rosa till det gröna, och blir det hösten så blir det orange till.
    Sen tycker jag att svart/vitt tema är jättesnyggt också och tex med mörkt röd som accentfärg.

• Kattpoet

Jag skulle ta  flera rosa nyanser som ligger nära varandra och sedan flera gröna nyanser, varför?  Jo det blir billigare så än om allt måste vara antigen  cerise eller  neongrön och dessutom blir det ju mindre stress eftersom man inte måste hitta saker i  två olika färger utan man har 8 eller  tio.

Och dessutom så ser dessa moderna färgteman väldigt platta.

• Chicita

Jag tycker att TS hade ett bra tänk i grunden då hon redan pratar om rosa i olika nyanser.
    Jag håller med Kattpoet annars att det kan bli väldigt platt och ensidigt med en speciell rosa + en speciell grön.
    Finns ju dom som går så långt att dom färgar bladen på buketterna eftersom det är "fel grön" liksom... Förvånad

• Kattpoet

Eller få panikångest för att de inte hittar rätt färg på ljusstakarna..... det har vi ju sett här på BT.

• Chicita
    Kattpoet skrev 2011-08-02 12:53:03 följande:
    Eller få panikångest för att de inte hittar rätt färg på ljusstakarna..... det har vi ju sett här på BT.
    hehe... eller att den vita duken inte matchar den ivoryfärgade klänningen Tungan ute
  • Kattpoet

Ja, eller hela mitt bröllop är förstört för att rosorna inte har rätt rosa ton, mina gäster kommer aldrig prata med mig mer... 

• SloveP

Men shit! Har folk sådana problem? Det blir ju bara mer levande om det är lite olika nyanser av samma färg... Att duken inte matchar klänningen låter ju helt vansinnigt tycker jag, vem fan vill ha samma färg på dukar o kläder?
    Det blir inte alltid som man tänkt sig, perfekt är nog mer en dröm än verklighet. Vad jobbigt det måste vara att ha såna hangups...

• Bettina
    Chicita skrev 2011-08-02 13:02:22 följande:
    hehe... eller att den vita duken inte matchar den ivoryfärgade klänningen Tungan ute
    Åh, gud detta kommer jag ihåg. Blev förskräckt och tänkte...kollar folk verkligen sånt...för jag skulle ha en ivoryfärgad klänning till vit duk.
    Tänkte att det skiter jag i om det "skär" sig hahahahahaha
  • Kattpoet

Vet någon som matchade  hela matsedeln efter  färgtemat...   

• Bettina
    Kattpoet skrev 2011-08-02 20:16:59 följande:
    Vet någon som matchade  hela matsedeln efter  färgtemat...   
    hur menar du??? inte det jag tror hoppas jag
  • Kattpoet

Var visserligen på ett amerikansk forum och de hade mat som matchade färgtemat.   Jag har dock sätt folk  här som  gjort efterätter efter färgtemat och inte hur de kommer att smaka.

• Bettina
    Kattpoet skrev 2011-08-02 20:23:01 följande:
    Var visserligen på ett amerikansk forum och de hade mat som matchade färgtemat.   Jag har dock sätt folk  här som  gjort efterätter efter färgtemat och inte hur de kommer att smaka.
    Då var det som jag befarade. Jaja, vi är alla olika...även om jag försöker få med färgtemat ganska mycket *host*....Hjälp   kom ju på att jag har ju för katten godisbuffen i rosa och vitt :-/
  • Chicita
    SloveP skrev 2011-08-02 20:08:50 följande:
    Men shit! Har folk sådana problem? Det blir ju bara mer levande om det är lite olika nyanser av samma färg... Att duken inte matchar klänningen låter ju helt vansinnigt tycker jag, vem fan vill ha samma färg på dukar o kläder?
    Det blir inte alltid som man tänkt sig, perfekt är nog mer en dröm än verklighet. Vad jobbigt det måste vara att ha såna hangups...
    Ja jag håller med dig Glad
    Att inte satsa på en enda nyans gör allt både enklare, billigare och mer levande...

Jag brukar säga att om man satsar på det perfekta bröllopet så kommer man bli missnöjd med dagen hur bra den än blev, eftersom det inte går att uppnå "perfekt".
    Om man däremot satsar på "den bästa dag man kan få" så kanske man minns den som perfekt... Solig
  • Kattpoet

Bettina det är okej så länge du inte får hisprycket att inte allt godis har exakt samma rosa färg och inte kommer matcha med din mans näshår. ;)

• Bettina
    Kattpoet skrev 2011-08-03 09:36:29 följande:
    Bettina det är okej så länge du inte får hisprycket att inte allt godis har exakt samma rosa färg och inte kommer matcha med din mans näshår. ;)
    hahahahaha, där förgyllde du min dag
  • Kattpoet

Och nu har jag en bild av Bettina färgandes  hennes makes näshår...   *ASG*

Svar på tråden det här med färger är inte lätt