• fru i augusti

    Ger ni era m2b morgongåva? Och i så fall vad får han?

    Jag skulle vilja ge min m2b någonting. En symbolisk liten gåva. Men har svårt att komma på vad det skulle kunna vara.
    Vad ger ni era blivande?

  • Svar på tråden Ger ni era m2b morgongåva? Och i så fall vad får han?
  • förlovadflicka

    Jag har länge tänkt att ge min älskling en nyckelring i silver som man beställer från en guldsmed från etsy.com. Man skickar sitt pussavtryck och sedan gjuter han in det i silvret! Dock har jag lagt den planen på hyllan, blev för omständigt eftersom jag inte kan betala över nätet med mitt kort (alltså måste min fästman göra det och hur romantiskt blir det att han betalar sin egen present? :P) Dessutom gillar han inte att ha nyckelringar. Han hade säkert gillat den men frågan är om han hade använt den. Annars är det ett bra tips till någon annan, kostar ca 600 kr :)


    Nu har jag bestämt mig för att ge honom sin morgongåva i form av en överraskningsmiddag när han kommer hem från jobbet första gången efter bröllopet. (Jag är i stort sett ganska arbetslös :P) Tänkte göra en god trerätters och duka jättefint, det vet jag iaf att han kommer uppskatta, han älskar min mat :)

  • fru2011kanske

    Jag funderar på att ge min älskling en tatuering, han har pratat om dte i hur många år som helst men inte kommit till skott och jag tänkte att det vore ju kul om han förknippade den mid mig
    (Han vill ha något med barnens namn/personnummer)

    MEn jag tycker det är svårt, vill ju gärna hitta den "Perfekta" saken att ge, men är rädd att det bara blir krystat..

    Följer tråden med intresse..

  • izredam
    ClaraH skrev 2011-07-28 21:12:07 följande:
    Jag fick tips här på bröllopstorget om namnmuggar (googla). Jag har beställt två muggar och två skålar. På den ena står det "when a man loves" och på den andra "a woman". Det är det närmaste vi kommer till "våran" låt (Percy Sledges), och den första blir min mans och den andra min. Vi äter alltid frukost på sängen på helgerna så detta är mycket vi. Hoppas han tycker att det är lite fyndigt.

    Annars hade jag nästan gett upp försöket att komma på något då han inte vill ha något smycke eller något annat man brukar köpa.
    Åh, vad mysigt med frukost på sängen på helgerna <3 Vi (jag) vill inte ha smulor i sängen - men jag gillar hur mysigt det är att äta frukost på sängen. Dålig kombo. Vi brukar roa oss med ett par timmar TV-tittande i sängen på helgmornar istället - det får duga :)

    Däremot så började jag skratta när jag tänkte på att sätta "vår" låt på ett par muggar. Det närmaste en låt vi har är Björn Rosenströms Nedsprutad på Andra Långgatan - och även om det vore något att skratta åt så vet jag inte om jag vill ha muggar med den på ;)

    Som morgongåva funderar jag dock på att ge honom biljetter till en Arsenal match - det är en av hans stora drömmar att få gå på en match - men han har valt att lägga det på is tills vidare eftersom vi valt att lägga pengar på annat. Egentligen skulle jag vilja hitta på något mindre, något personligare - samtidigt så finns det inget som är mer Tommy än Arsenal (jo - F1 biljetter, men den resan är mycket dyrare och vi ska ta den i samband med en större resa senare har vi redan bestämt eftersom det är ett gemensamt intresse)
  • Annan brud

    Jag väntar på ett pussavtryck (läppstift som jag tryckte mot ett papper och sedan fotade!) som jag beställt på en silverbricka från www.alskadebarn.se !
    Inte dyr blev det heller! 699:- och på äkta silver! 

  • kokajo

    Köpte fallskärmshopp till oss båda, eftersom vi väntar lite med bröllopsresa så kändes det kul att hitta på nåt skoj som vi kunde göra tillsammans ganska snart.

  • bellalicious

    Blev det en tatuering som morgongåva? :) Jag funderar på att ge min m2b det också.


     


    fru2011kanske skrev 2011-07-29 18:49:12 följande:
    Jag funderar på att ge min älskling en tatuering, han har pratat om dte i hur många år som helst men inte kommit till skott och jag tänkte att det vore ju kul om han förknippade den mid mig
    (Han vill ha något med barnens namn/personnummer)

    MEn jag tycker det är svårt, vill ju gärna hitta den "Perfekta" saken att ge, men är rädd att det bara blir krystat..

    Följer tråden med intresse..
  • Lilique

    Jag ska köpa en klocka som jag vet att han vill ha, och på baksidan ska det graveras "I always have time for you". Lite cheesy kanske, men det tycker jag nog att det får vara (:

  • Future Mrs S

    Jag vet ju att det inte är tradition att frun ska köpa en morgongåva till mannen men det är 2011 liksom ;D Så jag ville köpa en present.. 
    Han kommer få en klocka av mig, han har velat ha en i flera år så det kändes som en perfekt present.. ska se om man kan gravera på baksidan av den .. :)



    Nu har jag dock börjat fundera på om han hellre vill ha den på bröllopsdagens morgon? vad tror ni? :S

     
  • Margaux

    Jag ska ge en klocka som han gärna vill ha men absolut inte tror att han får....

  • andersson1970

    Vill man ge sin man en tatuering så är ambigram väldigt häftigt.
    Perfekt om man har 2 barn tex. Dvs 2 ord som går att läsa från 2 håll.
    Hmmm eller hur man nu ska förklara............

  • Hanna05

    Jag funderar på att ge min karl ett läderalbum innehållande sensuella bilder på mig i underkläder som jag ska fota hos en proffs fotograf. Only for his eyes! ;)

  • zadde

    Hmm funderr på att ge något smycket/berlock med namn gravyr på.
    Då är fråga ska jag gravera mitt och hans namn eller bara våran sons namn? 

  • Fröken Emma

    Jag har en kompis som gav sin en motorcykel. Fast han fick betala för den själv.


     


    Det var nämligen så att han hade hittat en på blocket, o visade henne, men klockan var sent så han skulle ringa på den dagen efter. (motorcykeln var av ett ovanligt slag så det fanns bara en o hade just kommit ut på blocket)-


    Han gick o la sig före henna, varpå hon kastar sig på tele fon till sin bror o ber honm köpa cykeln.
    Så på morgonen när killen vaknar o ringer på annonsen så är den redan såld, han vet ju då inte att det är svågern som köpt den. Detta är bara en vecka innan vigsel så det hinner inte komma ut en ny som tur är.


    Så på själva festen efter vigseln kommer så svågern åkande på hans drömhoj. Snacka om killen blir helt till sig av avundsjuka. O han får provköra och allt. Han til o med gratulerar till ett kanonköp!

    Kan låva att hans min, när han verkligen förstått att det var hans hoj, var het oslagbar!!! Bland det bästa jag sett.
    Han tillomed friade på nytt til sin nya fru! Tror hon fick en riktigt bra natt ;)

    Men vad jag ska ge till min....inte den blekaste.....Inget krafs o tjafs....kanske en motorcykel!

  • durrasflikka

    Om jag lyckas spara ihop pengar så ska min m2b få en gitarr som han vill ha. Han är väldigt musikintresserad så då kan det inte gå snett. :P


  • Flodis Hjärtat

    Här blir det en tatuering till mannen. han vill ha flera och han har ju allt annat så det får det bli!

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Zia, vart hittade du de underbara passfodralen och de till resväskorna?! Super snygga ju!!!

  • Zia 20090618
    http://cgi.ebay.com/Mr-and-Mrs-Passport-Covers-wedding-gift-bridal-shower-/350481851233?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item519a58a361#ht_500wt_970 
    (ca 160 kr)

    http://cgi.ebay.com/Set-3-Mr-and-Mrs-Luggage-Tags-Honeymoon-Wedding-Gift-/130555266715?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e65b3469b#ht_1783wt_1127
    (ca 150 kr)
     
    Bagage tags'en finns även på en svensk sida, men då för 199:- + frakt (typ 270:- totalt):

    http://festingen.se/product.asp?product=507 

    Glad 
Svar på tråden Ger ni era m2b morgongåva? Och i så fall vad får han?