Bjuda eller inte bjuda, ångest! :(
Jag har ett STORT problem. Problemet handlar om inbjudningarna som har legat igenklistrade och klara här hemma i flera veckor men inte skickats iväg för jag vet inte om jag klarar av att bjuda ett par personer som egentligen borde stå med på listan.
Situationen är invecklad och jag vill ju vara anonym här men jag får förklara lite. Det handlar om min blivandes fosterfamilj där han bott från han var 6 år till flytta-hemifrån-ålder. Dom har inte varit elaka mot honom men intee snälla heller, mat i magen och tak över huvudet men inget av krälek utan för pengar och att hon ska framstå som en j*vla modertheresa.
Vi bor inte i samma stad men det är inte så långt att vi kan bjuda dom till bröllopet och tro att dom inte kommer pga avståndet. Vi träffar dom ett par gånger per år.
Hon är otrevlig mot mig, det har hon alltid varit. Hon ljuger om mig, och om min blivande, ganska hemska saker som inte alls är sanna. Jag vet detta eftersom blivandes (foster)syskon har berättat för mig men jag får inte konfrontera henne för då hamnar dom i skiten.
hennes första rekation när hon fick veta att vi ska gifta oss var att det var VÄLDIGT dåligt när personen hon sa det frågade varför hade hon hällt ur sig lögner om oss på ett kalas inför massa människor som är bekanta till min blivande.
Min blivande är van vid den där psykiskaterrorn som man blir utsatt för av främst henne, jag är inte det. Jag klarar inte av det. Han är van och tycker att dom kan komma, jag vill inte ha dom där för bara att hon är där kommer förstöra för mig.. :( Jag kommer ha ångest över det. Jag kan klara av det om jag verkligen försöker.. men ska jag det? borde jag det?
Först ville blivande inte att dom skulle komma men då sa jag typ att det måste dom annars blir det ett jävla liv och han höll med men det var innan jag fick veta hur illa skitsnacket är... :(
Nu har blivande sagt att dom kommer bli bjudna hon frågade, men dom har inte fått någon inbjudan.
Inbjudningarna ligger här hemma sedan veckor tillbaka men skickas inte för jag vill inte skicka till dom ..
Jag behöver verkligen hjälp nu, jag har försökt prata med min familj+en vän om detta men dom förstår inte. dom säger bara "bjud dom inte då" men det är inte så enkelt! Det blir ett HELVETE för oss om dom inte blir bjudna! :(