• Future Mrs S

    Mina bröllopspyssel.. :)

    Eftersom jag får massor av inspiration när jag googlar och kollar olika bloggar+trådar så tänkte jag att jag slänger in ett par bilder på mina bröllopspyssel och kanske kan inspirera någon annan ;)
    det mesta är "onödiga" saker som jag gjort för 1:jag tycker det är roligt. 2:Jag tycker det kommer se trevligt ut.

    beskrivning på hur jag gjort finns närmare på: http://www.styleroom.se/album/26717

    Fixade egna etiketter till tvålpumparna, skrev ut laminerade satte fast.



     egna vägskyltar som visar vägen den sista biten fram till kapellet.. På "hyllan" ska det stå en marschall och skylten kommer fästas på ett armeringsjärn och stickas ner i marken. 


    Sydde egna stolsrosetter till oss två (sen får alla gäster svarta organzaband) som jag skrev på med textilfärg..
    Och vi ska ha knoppa på stolarna inte turkosa filtar ;D



    Har gjort små hjärtan som ska hålla placeringskorten..


    Det var det jag hade att visa just nu.. :) 
  • Svar på tråden Mina bröllopspyssel.. :)
  • AnnaAK

    Vad var det för kakmått du använde? hade den en botten eller va det ett  för pepparkakor?

  • 123ost
    AnnaAK skrev 2011-09-21 14:35:09 följande:

    Vad var det för kakmått du använde? hade den en botten eller va det ett  för pepparkakor?


    Det borde nästan fungera om man har pepparkaksformar också tycker jag. Om man har på plåt direkt och fyller i ett mått, sen lossa måttet så hjärtat fortfarande ligger kvar och så samma sak igen.. eller vad tror ni?
    För jag har små hjärt-pepparkaksformar hemma så det skulle bli susen!
  • Future Mrs S
    Hanna05 skrev 2011-09-20 08:53:43 följande:
    Tyckte ettiketterna till tvålpumparna var fina! Hur gjorde du dom? :)
    Tack! :) Jag googlade free monogram så hittade jag bilden på det som är över/under texten satte ihop det i picasa med våra namn+datum och skrev ut på vanligt papper så körde jag det i lamineringsmaskin och satte fast på flaskorna med sån lite tjockare "tejp" som man brukar ha när man scrappar men det funkar med lim oxå.. :) 
    scochjt skrev 2011-09-21 14:09:28 följande:
    Vilken rolig grej m sockerbitarna! Va det jobbigt att göra och tog det lång tid?
    det var SUPERENKELT att göra dom! Och det gick jätte snabbt! jag satt framför tv'n och fixade med dom och det gick på ca 20 minuter ingen stress.. :) 
    Se till att "pressa" lite på sockret när det ligger i formen så det blir "packat" annars kan det nog smula lite..
    AnnaAK skrev 2011-09-21 14:35:09 följande:

    Vad var det för kakmått du använde? hade den en botten eller va det ett  för pepparkakor?


    jag använde ett mini pepparkaksmått utan botten.. jag la måttet direkt på bakplåtspapper hällde i socker tryckte till och drog av ovanpå så det blev slätt sen lyfte jag försiktigt på måttet och lisom petade ner föriktigt om sockret hängde med i något hörn, så låg sockerhjärtat kvar på pappret och jag kunde göra nästa hjärta direkt.. :) 
    123ost skrev 2011-09-21 15:09:17 följande:
    Det borde nästan fungera om man har pepparkaksformar också tycker jag. Om man har på plåt direkt och fyller i ett mått, sen lossa måttet så hjärtat fortfarande ligger kvar och så samma sak igen.. eller vad tror ni?
    För jag har små hjärt-pepparkaksformar hemma så det skulle bli susen!
     precis så jag gjorde! :)
    Man kan flytta hjärtat medan det är i formen men inte när man lyft bort den för då går dom söner innan dom torkat.. så jag gjorde hjärtat och drog det i formen längre upp på pappret och lyfte bort formen.. :) 
  • 123ost

    Okej, men det låter inte allt för svårt ialla fall!

    Men jag låg faktiskt i sängen i natt och funderade som vanligt på allt som har med bröllop att göra.. Så kom jag och tänka på dessa sockerhjärtan. Tror ni karamellfärgen gör så att kaffet smakar annorlunda? hehe
    Jag är själv ingen kaffedrickare så jag har ingen aning!

  • Future Mrs S
    123ost skrev 2011-09-22 12:13:38 följande:
    Okej, men det låter inte allt för svårt ialla fall!

    Men jag låg faktiskt i sängen i natt och funderade som vanligt på allt som har med bröllop att göra.. Så kom jag och tänka på dessa sockerhjärtan. Tror ni karamellfärgen gör så att kaffet smakar annorlunda? hehe
    Jag är själv ingen kaffedrickare så jag har ingen aning!
    jag funderade oxå på det så jag käkade faktiskt lite på ett av hjärtana och det smakade bara socker så det är nog inga problem... ;D Men faktiskt så tycker jag ändå att dom vita hjärtanen blev finast.. :)
  • Liten

    Låter ju som ett superlätt pyssel det där med sockerhjärtanen! Tror ni att det är uppskattat att göra sina egna sockerbitar till exempelvis kaffet? :)

  • Future Mrs S
    Liten skrev 2011-09-22 12:53:27 följande:
    Låter ju som ett superlätt pyssel det där med sockerhjärtanen! Tror ni att det är uppskattat att göra sina egna sockerbitar till exempelvis kaffet? :)
    det var verkligen enkelt.. :) 
    jag tror inte att folk bryr sig så mycket men har man lite extra tid så tycker jag att det är en söt detalj iallafall ;D 
  • AnnaAK

    Tack så mycket för förklaringarna. Nu ska det göras sockerbitar :D

  • CorneliaApplehoff

    TACK för en kanontråd!!

    Har suttit väldigt länge och funderat över hur jag ska göra med dessa förbenade placeringskort och här hittade jag ett billigt och snyggt sätt!!

    En fråga är bara hur är ståltråden virad? Runt vad så att det blir lagom stort hål så att säga...?

  • Future Mrs S
    CorneliaApplehoff skrev 2011-10-06 21:57:26 följande:
    TACK för en kanontråd!!

    Har suttit väldigt länge och funderat över hur jag ska göra med dessa förbenade placeringskort och här hittade jag ett billigt och snyggt sätt!!

    En fråga är bara hur är ståltråden virad? Runt vad så att det blir lagom stort hål så att säga...?
    Åhh va glad jag blir!! :D Kändes lite som en skryttråd att slänga upp saker jag pysslat men jag har fått så mycket ideer från andras bilder att jag ville ge tillbaka lite ;)

    ståltråden (som är egentligen "blomtråd" lite tunnare utan att säcka ihop lätt att jobba med) virade jag runt en halvtjock tuschpenna som man skriver typ på fryspåsar med, jag tycker det blev en lagom storlek :)

     
  • Future Mrs S

    Tack! gulliga ni är, jag ska se till att visa fler saker!
    Om en liten stund kommer det upp bilder på våra servetter som jag fixat till billiga från ikea så håll ögonen öppna ;)
     

  • Future Mrs S

    Vi hade problem med vad vi skulle ha för servetter, funderade på att sy egna, la ner det projektet rätt snabbt.. Tänkte beställa tryckta servetter men tyckte det var för dyrt.. så vi köpte billiga servetter på ikea i våra färger och fick låna en stämpel (egentligen en julstämpel) i form av ett hjärta+guldfärg av min mamma och jag stämplade på servetterna.. det blev jätte bra! Enkelt snyggt billigt.. :)

    Funderar på att köpa en stämpel med våra namn på så vi kan stämpla dit det över och sedan göra samma sak på fest och vigselprogram mm.. enkelt snyggt roligt tycker jag.. :) och billigt ofc, speciellt om man lånar stämpeln ;)



     

  • JennyL
    Future Mrs S skrev 2011-10-07 20:26:38 följande:
    Vi hade problem med vad vi skulle ha för servetter, funderade på att sy egna, la ner det projektet rätt snabbt.. Tänkte beställa tryckta servetter men tyckte det var för dyrt.. så vi köpte billiga servetter på ikea i våra färger och fick låna en stämpel (egentligen en julstämpel) i form av ett hjärta+guldfärg av min mamma och jag stämplade på servetterna.. det blev jätte bra! Enkelt snyggt billigt.. :)

    Funderar på att köpa en stämpel med våra namn på så vi kan stämpla dit det över och sedan göra samma sak på fest och vigselprogram mm.. enkelt snyggt roligt tycker jag.. :) och billigt ofc, speciellt om man lånar stämpeln ;)
    Shit va smart att stämpla på servetterna!! Jag har en stämpel med vårat monogram på, det är ju skitsmart, och billigt blir det :)
  • Future Mrs S
    JennyL skrev 2011-10-07 21:06:56 följande:
    Shit va smart att stämpla på servetterna!! Jag har en stämpel med vårat monogram på, det är ju skitsmart, och billigt blir det :)
    ja det blev faktiskt riktigt bra! :D Jag provtorkade lite oxå för att se så man inte blir guldig i ansiktet men det var inga problem;D har ni en monogramstämpel är det ju perfekt!! :) Funderar på att köpa en till oss så om du har tips på vart man kan köpa så hojta gärna till :)
  • JennyL
    Future Mrs S skrev 2011-10-07 21:24:43 följande:
    ja det blev faktiskt riktigt bra! :D Jag provtorkade lite oxå för att se så man inte blir guldig i ansiktet men det var inga problem;D har ni en monogramstämpel är det ju perfekt!! :) Funderar på att köpa en till oss så om du har tips på vart man kan köpa så hojta gärna till :)
    Jag hade gärna gett dig en länk eller nåt, men det var ett tag sen jag beställde den så jag vet faktiskt inte vart det var jag betsällde den.. men jag ska se om jag kan leta reda på vart jag beställde den! :)
Svar på tråden Mina bröllopspyssel.. :)