• Tittij

Hjälp med utgångslåt!!!!

Har gått igenom massor av trådar här men hittar inget som jag faller för...
    In ska vi ha Drottningholmsmusiken (sambon ville helst ha Mendelssohn men jag tycker den är för deppig/trist)

Ut vill vi ha nåt glatt, nåt som säger PARTY! men ändå passar i kyrkan

- Signed sealed deliverd I´m yours: tagen av goda vänner redan
    - You´re my first, my last, my everything: ok, men osäker på om den passar på orgel. Lite för lugn
    - Underbart med Moreus: Inte riktigt vi men kul låt

Det är de bästa tre kandidaterna utav alla förslag jag gått igenom men inget är som sakgt perfekt.
    Nån som har bättre/fler förslag???  

• Svar på tråden Hjälp med utgångslåt!!!!
  • Perna
    minttus skrev 2011-07-19 15:41:09 följande:
    Jag skulle vilja ha "All I need is love". Tror ni att man kan det?  
    Självklart kan man det! Den är dessutom ganska vanlig.
    Jag känner ett brudpar som fick prästen att doa till Hooked on a feeling... det blev skithäftigt
  • MsChevy

Vilken tur att jag snubblade in på den här tråden! Utgångslåt har vi inte ens tänkt på ju!!!! 

• Triton77

Vi ska ha bröllopslåten ur Trolltyg i tomteskogen....vi gör oss klara för ett bröllop., det blir en la di da da dagen lång bröllopsfest....... Den ska spelas på cd och är instrumental

• MsChevy

Triton: kul idé!

Funderar på "We go together" fårn Grease. Vi är ju rockabillyfreaks o ska ha det som röd tråd, låten är glad o klämkäck och handlar om att hålla ihop o ha kul tillsammans...
    Men det där är nog nåt som tål att tänkas på både en o två gånger. Som inmarsch ska vi ha "Når du så på meg" med Gaute Ormåsen, en norsk duettlåt som är alldeles underbar och den ville jag ha dels för den underbara texten o att den är på norska. Min blivande är från Norge, så jag tyckte det vore fint o hedra det med den låten+ att den stämmer så klockrent på vårt första gången vi sågsHjärta 

• AnnaJacob

Vi tänkte nog ha Black eyed peas, I gotta feeling....=)

• idaa

Är lite förvånad, har kollar runt på många trådar om utgångsmusik, men har ännu inte sett något som sagt "Oh my god!" Det är ju en jätteskön låt att ha :) I'm in love....

• chabar

Åhå!!

Oh My god! är ju helt suverän - som det svänger
     Jag är lite kär i den! Kanske kombinera den med Jack Johnsons "better together" :)

• Jm22

Billy Joels piano man. Texten passar inte alls in men det Är ju ute relevant. Låter glad och härlig på pianot!!

• Tittij
    idaa skrev 2011-07-22 22:54:44 följande:
    Är lite förvånad, har kollar runt på många trådar om utgångsmusik, men har ännu inte sett något som sagt "Oh my god!" Det är ju en jätteskön låt att ha :) I'm in love....
    Jag ville jättegärna ha den, men blivande mannen sa tyvärr nej...

Nu har vi bestämt att det blir så här:
    - Ingång: Drottningholmsmusiken (royalist som man är )
    - Psalm 201: En vänlig grönskas rika dräkt
    - Solosång av våra vänner: Have I told you lately
    - Psalm 84: Vi lyfter våra hjärtan
    - Utgånslåt: Underbart 

Utgånslåten känns inte helt 100% rätt, men nu orkar jag inte krångla längre, behöver ju ta ett beslut nån gång.. 4 veckor kvar idag!!!  
  • VeronicaRobin

Vi gifter oss på fredag den 29 juli. Ingångsmusik blir Hymne av Vangelis, i kyrkan spelar i Nothing Else Matters med Metallica och utgångsmusik blir Att älska dig med Shirley Clamp. Ganska otraditionellt alltså, men väldigt stämningsfullt. 
    Vigseln är i skärgården och förhoppningsvis kan vi ha den utomhus och då kommer det att bli grymt! 

• Anpeca

Vi gifter oss också om 4 veckor och kommer att gå ut till musiken från Änglagård och det känns jättebra! Vi har större problem att hitta någon vigselpsalm som vi gillar!

• idaa

Vi har hela tiden tänkt att ha "You'll be in my heart" från tarzan som utgångslåt, men både jag och min blivande har blivit mer och mer sugna på att ha "Oh my god" :) Man blir så otroligt glad utav den och sen passar texten otroligt bra!

• KirsiLaa

Någonstans ska jag stoppa in Robyns Indestructible, men vart vet jag inte riktigt än. Helt underbar och passande text tycker jag. 

• tesso77
    AnnaJacob skrev 2011-07-22 20:31:37 följande:
    Vi tänkte nog ha Black eyed peas, I gotta feeling....=)
    Den hade en vännina till mig på sitt bröllop förra året, just som utgångslåt. Var skitbra! När dj:n senare spelade orginalet på kvällen var det världens ös!
Svar på tråden Hjälp med utgångslåt!!!!