• Sassabrassa

Naglar. Hur gör ni?

Just nu funderar jag på vad jag ska göra med mina naglar till bröllopet.
    Har för en gångs skull lyckats spara ut dem till en ok nivå. Har alltid haft tunna naglar men nu är de rätt starka och fina.
    Funderar på nagelförlängning, men vill inte ha för långa. Det kanske är bättre att göra en manikyr¨på mina egna.
    Är det någon som har tänkt köpa vanliga lösnaglar och sätta på själv?
    Kort sagt: Hur gör ni?

• Svar på tråden Naglar. Hur gör ni?
  • Brud011
    bumbibjörn skrev 2011-07-13 19:27:38 följande:
    Jag vill gärna lyxa till de då man bara gifter sig en gång:) men de blir mycket m hår, smink o naglar... Har funderat fram o tillbaka på hur jag ska göra m naglarna. E en sån där hemsk nagelbitare, men har lyckats fått riktigt långa naglar för att vara jag:) Har fått höra skräckhistorier om gelé o akrylnaglar så jag tror inte jag vågr... Tänkte nog lyxa till de på salong o de får göra manikyr o måla. Brud011 det lätt jättefint att ha glitter...
    men gele ska vara det skonsammaste för naglarna, och ärligt talat hur farligt kan det bli :) jag har aldrig hört nån (bara någon som gjorde med akryl, och kvaliten kan variera tror jag också) som fått skador på naglarna eller så. ja jag tyckte det var en extra touch att ha en glitterkant, den är tunn men gör jättemkt! kan se om ja har en bild..
  • Brud011

ok, EXTREMT dålig bild men man ser iaf att det är en glitterkant och hur tunn den är :P de ser fortf lika bra ut, en vecka senare.

• ElinFalk85
    Brud011 skrev 2011-07-14 21:49:59 följande:
    ok, EXTREMT dålig bild men man ser iaf att det är en glitterkant och hur tunn den är :P de ser fortf lika bra ut, en vecka senare.

exakt så hade jag också tänkt. får jag härmas??? =).
  • Rose marie

Hej. Jag tycker det är enklare att spara ut naglarna om man har gelélack på undertiden de växer. Det gör naglarna starkare så de inte går av. Jag var nagelbitare förut och har nu sparat ut naglarna med gelélack.

• JenniferS
    DiePrinzessin skrev 2011-07-14 13:20:09 följande:
    Jag använder mig också av Trind Nail Repair. Har väldigt tunna naglar som gärna skivar sig. När jag märker att naglarna börjar skiva sig stryker jag på Trind. Enligt anvisningen ska man måla på ett lager varje dag i två veckor (även ta bort det gamla varje dag innan du tar på nytt). Det fungerar jättebra och jag får hållbara naglar i veckor! :)
    Då har jag också inhandlat Trind Nail Repair. Men en fråga bara, ska man ta bort det gamla varje gång man målar på ett nytt? Mina naglar har en tendens att bli svaga varje gång jag använder nagelborttagning och jag vill ju försöka undvika detta (har då ändå en skonsam nagelborttagning som inte ska torka ut...)
    Hur göra Obestämd ?
  • Vi2alltid
    Brud011 skrev 2011-07-14 21:47:29 följande:
    men gele ska vara det skonsammaste för naglarna, och ärligt talat hur farligt kan det bli :) jag har aldrig hört nån (bara någon som gjorde med akryl, och kvaliten kan variera tror jag också) som fått skador på naglarna eller så. ja jag tyckte det var en extra touch att ha en glitterkant, den är tunn men gör jättemkt! kan se om ja har en bild..

beror allt på vilken gelé det är... all gelé är långt ifrån skonsam!

som svar till T.S: jag har varit nagelbitare hela mitt liv och valet var enkelt; att göra en förlängning till bröllopet. Hade jag vetat att Bio Sculpture fanns då hade jag valt det om det fanns någon i min närhet som gjorde det, men istället gjorde jag vanliga tippar. Kände mig kvinnlig på min bröllopsdag med vackra naglar! Om man är nagelbiltare så är ju tyvärr naglarna väldigt spröda, så jag skulle åtminstone göra en förstärkning av naglarna så att de håller och ser fräscha ut på bröllopsdagen!

• Sassabrassa
    Vi2alltid skrev 2011-07-23 22:55:15 följande:

beror allt på vilken gelé det är... all gelé är långt ifrån skonsam!

som svar till T.S: jag har varit nagelbitare hela mitt liv och valet var enkelt; att göra en förlängning till bröllopet. Hade jag vetat att Bio Sculpture fanns då hade jag valt det om det fanns någon i min närhet som gjorde det, men istället gjorde jag vanliga tippar. Kände mig kvinnlig på min bröllopsdag med vackra naglar! Om man är nagelbiltare så är ju tyvärr naglarna väldigt spröda, så jag skulle åtminstone göra en förstärkning av naglarna så att de håller och ser fräscha ut på bröllopsdagen!

Jag har också varit nagelbitare i hela mitt liv. Men nu har jag lyckats spara ut dem. Smörjer och filar och grejar varje kväll... Använder Trind och det är superbra verkligen. Mina naglar är kanonfina nu. Nu hoppas jag bara att jag lyckas hålla dem så till bröllopet. :)
    Var hos en tjej på en salong och diskuterade vad vi skulle göra och vi kom fram till att hon gör en fransk manikyr på mig och att jag fram till bröllopet ska vårda naglarna ordentligt och hålla dem på en lagom längd.

Men jag vet inte hur vi ska få fina "ringbilder". Min blivande är också nagelbitare och han är inte direkt motiverad att få naglarna fina till bröllopet. Tänkte ta med honom på en manikyr nu i veckan och sen en till dagen innan bröllopet. Förhoppningsvis kan hon göra något med hans naglar och nagelband.
  • c4trin

Jag köpte lösnaglar och satte på dem själv hemma.

Köpte 2 par att välja mellan (blev de svarta på bröllopet då vi hade svart/vitt tema), såhär blev de:

• Jag han

Jag har jättefula naglar som jag aldrig bryr mig om..

Jag tänker unna mig gelènaglar. Har aldrig testat, men kan inte bli värre än mina egna ;)

Vill inte ha så långa, och blir nog en fransk manikyr.

Hon som gör naglarna, gör även mitt hår och smink. Annars hade jag nog bara kört på ett fint nagellack..

Man ska ju visa upp ringen hela dagen antar jag, och då kan det vara trevligt med lite fina händer :)

• Emelie 87

Jag unnade mig själv både manikyr och pedikyr, sedan rött nagellack ovanpå allting. :D

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Vi2alltid
    Sassabrassa skrev 2011-07-24 13:39:51 följande:
    Jag har också varit nagelbitare i hela mitt liv. Men nu har jag lyckats spara ut dem. Smörjer och filar och grejar varje kväll... Använder Trind och det är superbra verkligen. Mina naglar är kanonfina nu. Nu hoppas jag bara att jag lyckas hålla dem så till bröllopet. :)
    Var hos en tjej på en salong och diskuterade vad vi skulle göra och vi kom fram till att hon gör en fransk manikyr på mig och att jag fram till bröllopet ska vårda naglarna ordentligt och hålla dem på en lagom längd.

Men jag vet inte hur vi ska få fina "ringbilder". Min blivande är också nagelbitare och han är inte direkt motiverad att få naglarna fina till bröllopet. Tänkte ta med honom på en manikyr nu i veckan och sen en till dagen innan bröllopet. Förhoppningsvis kan hon göra något med hans naglar och nagelband.
    Du får lägga dina vackra händer ovanpå hans ;)
  • Niini

Egna naglar är alltid bättre än andras naglar sa hon jag var till o fixade naglarna. Fransk manikyr med en liten twist på ringfingrena.

• Sassabrassa
    Niini skrev 2011-07-25 16:53:43 följande:
    Egna naglar är alltid bättre än andras naglar sa hon jag var till o fixade naglarna. Fransk manikyr med en liten twist på ringfingrena.

Jättefint :) och det ser naturligt ut.
Svar på tråden Naglar. Hur gör ni?