Vi2alltid skrev 2011-07-23 22:55:15 följande:
beror allt på vilken gelé det är... all gelé är långt ifrån skonsam!
som svar till T.S: jag har varit nagelbitare hela mitt liv och valet var enkelt; att göra en förlängning till bröllopet. Hade jag vetat att Bio Sculpture fanns då hade jag valt det om det fanns någon i min närhet som gjorde det, men istället gjorde jag vanliga tippar. Kände mig kvinnlig på min bröllopsdag med vackra naglar! Om man är nagelbiltare så är ju tyvärr naglarna väldigt spröda, så jag skulle åtminstone göra en förstärkning av naglarna så att de håller och ser fräscha ut på bröllopsdagen!
Jag har också varit nagelbitare i hela mitt liv. Men nu har jag lyckats spara ut dem. Smörjer och filar och grejar varje kväll... Använder Trind och det är superbra verkligen. Mina naglar är kanonfina nu. Nu hoppas jag bara att jag lyckas hålla dem så till bröllopet. :)
Var hos en tjej på en salong och diskuterade vad vi skulle göra och vi kom fram till att hon gör en fransk manikyr på mig och att jag fram till bröllopet ska vårda naglarna ordentligt och hålla dem på en lagom längd.
Men jag vet inte hur vi ska få fina "ringbilder". Min blivande är också nagelbitare och han är inte direkt motiverad att få naglarna fina till bröllopet. Tänkte ta med honom på en manikyr nu i veckan och sen en till dagen innan bröllopet. Förhoppningsvis kan hon göra något med hans naglar och nagelband.