• Sassabrassa

Naglar. Hur gör ni?

Just nu funderar jag på vad jag ska göra med mina naglar till bröllopet.
    Har för en gångs skull lyckats spara ut dem till en ok nivå. Har alltid haft tunna naglar men nu är de rätt starka och fina.
    Funderar på nagelförlängning, men vill inte ha för långa. Det kanske är bättre att göra en manikyr¨på mina egna.
    Är det någon som har tänkt köpa vanliga lösnaglar och sätta på själv?
    Kort sagt: Hur gör ni?

• Svar på tråden Naglar. Hur gör ni?
  • Sassabrassa
    bumbibjörn skrev 2011-07-13 19:27:38 följande:
    Jag vill gärna lyxa till de då man bara gifter sig en gång:) men de blir mycket m hår, smink o naglar... Har funderat fram o tillbaka på hur jag ska göra m naglarna. E en sån där hemsk nagelbitare, men har lyckats fått riktigt långa naglar för att vara jag:) Har fått höra skräckhistorier om gelé o akrylnaglar så jag tror inte jag vågr... Tänkte nog lyxa till de på salong o de får göra manikyr o måla. Brud011 det lätt jättefint att ha glitter...
    Jag e precis som du. Har tidigare bitit på naglarna. Mina naglar har alltid skivat sig och gått av om de blivit för långa. Men fick tips av en kollega om ett riktigt bra stärkande nagellack som har gjort underverk på mina naglar så nu har iallafall cirka 40 mm (vit rand eller vad man ska säga). Det blir manikyr på salong för mig. 350 :- är ändå ett bra pris. Tror det kommer bli snyggt. Skulle se konstigt ut om jag som aldrig har långa naglar annars kom med värsta klorna på bröllopet. :)
  • ClaraH
    Sassabrassa skrev 2011-07-13 19:36:59 följande:
    Jag e precis som du. Har tidigare bitit på naglarna. Mina naglar har alltid skivat sig och gått av om de blivit för långa. Men fick tips av en kollega om ett riktigt bra stärkande nagellack som har gjort underverk på mina naglar så nu har iallafall cirka 40 mm (vit rand eller vad man ska säga). Det blir manikyr på salong för mig. 350 :- är ändå ett bra pris. Tror det kommer bli snyggt. Skulle se konstigt ut om jag som aldrig har långa naglar annars kom med värsta klorna på bröllopet. :)
    Vilket stärkande lack är det du använder. Mina naglar blir långa men går lätt av när de fått en viss längd.
  • Future Mrs S

Lyx jag har att svägerskan är nagelteknolog så hon ska fixa mina :D Hon får bestämma om det blir gele eller acryl..Tycker det är super snyggt och SÅ hållbart! :)

• jenniejummie

Jag tänker nog fixa mina egna naglar, kanske tar hjälp med målningen av en kompis.  Glad Kör budgetvarianten.. hehe

• SnuttisSessan

Detta är gele-naglar som jag hade för ett par år sedan.

Jag kommer ha gele-naglar även till bröllopet. Min syster är nagelteknolog. Men jag kommer ha rundade kanter för att det ska se naturligt ut och inte alls långa.

• SnuttisSessan

Äv någon anledning ville inte samma foto fast i färg komma med. Typ så här ska jag ha mina naglar till bröllopet. Så här såg mina naglar ut till förlovningen. Fransk manikyr med två tunna rosa streck på varje nagel. Dessa är i akryl men det blir gele på bröllopet =)
  • Sassabrassa
    ClaraH skrev 2011-07-13 19:40:01 följande:
    Vilket stärkande lack är det du använder. Mina naglar blir långa men går lätt av när de fått en viss längd.
    Jag använder ett märke som heter Trind - Nail Repair. Genomskinligt. Kanonbra. Finns på Kicks.  Sen jag började använda det har inte en enda nagel gått av. :)
  • DiePrinzessin
    Sassabrassa skrev 2011-07-14 13:04:22 följande:
    Jag använder ett märke som heter Trind - Nail Repair. Genomskinligt. Kanonbra. Finns på Kicks.  Sen jag började använda det har inte en enda nagel gått av. :)
    Jag använder mig också av Trind Nail Repair. Har väldigt tunna naglar som gärna skivar sig. När jag märker att naglarna börjar skiva sig stryker jag på Trind. Enligt anvisningen ska man måla på ett lager varje dag i två veckor (även ta bort det gamla varje dag innan du tar på nytt). Det fungerar jättebra och jag får hållbara naglar i veckor! :)
  • ClaraH

Då ska jag faktiskt prova Trindbröllopet Nail repair. Jag har ju några veckor kvar till

• MrsGranath

För mig blir det lösnaglar... Finns ju, som någon annan i tråden nämnde tidigare, väldigt bra kvalité på lösnaglarna nuförtiden!

Kan rekomendera den korta versionen med rosa botten, minns inte vad märket heter nu.. Ser sjukt naturliga ut efter lite eget filande =) Har köpt lite olika varianter och det var de som fick "högst poäng"...

Tänkte först oxå bygga naglar, men eftersom vi åker till Bali på bröllopsresa 3 dagar efter bröllopet och stannar borta 5 veckor insåg jag att det bara blir besvärligt att ha dem, och dessutom är de ju inte så fina i slutet på resan...

Lycka till med era naglar! =)

Svar på tråden Naglar. Hur gör ni?