• Millan­1984
    Äldre 12 Jul 17:54
    146843 visningar
    826 svar
    826
    146843

    Öviksbrudar 2012

    Någon mer här som ska gifta sig i Övik under 2012 ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 16:49
    Uppdaterar listan

    AnnLi - 16 juni

    hgjs - 30 Juni

    lilja - 21 juli, Själevads Kyrka

    Hipo1 - 28 juli

    Millan1984 - 11 Augusti, Arnäs Kyrka

    Jeeda7 - 25 Augusti

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2012
  • Hipo1
    Äldre 2 Aug 11:13

    millan: ja, maken hade några i sina fickor så då jag behövde räckte han över till mig :)

  • hjgs
    Äldre 2 Aug 12:45

    jag hade "veck" på klänningen och de hade missat en söm där så det blev en liten fick där mn kunde gömma en näsduk syntes inte alls och den kom till användning. :-P


     

  • Millan­1984
    Äldre 5 Aug 10:35
    Hej tjejer.

    Igår fick jag min möhppa. På morgonen ringde det på dörren, och det var mamma o pappas granne iklädd full motorcykelmundering. Fick en lapp där det stod vad jag skulle packa och sen körde han mig på en tur.

    Det ledde till badhuset, där tjejerna väntade upp (mina två systrar anordnade detta), jag fick tillgång till relaxen (alla utom två valde det), så jag fick fri tillgång till hela badhuset men stannade mycket i rrelaxdelen. Jag hade fått en tiara att ha på mig för resten av dagen och kvällen och fick ha dne på mig då jag badade, hahaha,,,Sen när vi badat klart skulle skjutsen komma och då fick jag ha ögonbindel på mig, jag tappade bort mig ganska snabbt :p

    Efter lite åkande kom vi hem till mamma och pappa där alla väntade, drack lite fördrinkar och pratade. Mina systrar skulle då göra mig fin under kvällen med både smink och hår (de ska fixa det på bröllopet). Sen fick jag tävla mot de andra tjejerna en och en. Det regnade så tipspromenaden gjorde vi på vår inglasade balkong, och utelekarna stryktes. Sen blev det mat och efterrätt. Min syrra beslagtog min mobil för jag fick inte kontakta A (som hade sin svensexa samtidigt).

    Jag skulle få svara på frågor om A och se hur väl jag kände honom, och svarade jag fel skulle jag få shotta cider (mina systrars mission var att supa mig full under kvällen med cider och drinkar som flödade fritt), men jag svarade ju rätt på nästan alla frågor :p

    Sen när klockan närmade sig 23 gick vi ut, och där var redan svensexa gänget. Mysigt att få krama och pussa på A <3

    Är lite trött idag, men vad gör det :p
  • Hipo1
    Äldre 10 Aug 11:55

    härligt millan! lycka till imorgon! Förstår att ni har fullt upp idag

  • Millan­1984
    Äldre 10 Aug 22:06
    Hipo1 skrev 2012-08-10 11:55:47 följande:
    härligt millan! lycka till imorgon! Förstår att ni har fullt upp idag
    Tack så mycket, vi har donat på i festlokalen idag, tur vi hade många som hjälpte oss. Det kommer bli så bra och jag känner mig faktiskt ganska lugn så nu kan jag börja njuta av morgondagen. Sjukt vad detta år har gått snabbt, men jag längtar som en tok efter morgondagen och att allt går som planerat
  • Hipo1
    Äldre 10 Aug 22:19

    wow vad skönt att ni redan är klara med lokalen! jag kom hem vid halv två natten innan bröllopsdagen har jag för mig och somnade inte förrän strax före 4... Men det gick ju bra ändå. tur jag är en nattuggla.. :) har fått två bilder som förhandstitt från fotografen via mail idag. längtar tills alla bilder är klara!

  • Millan­1984
    Äldre 10 Aug 22:24
    Hipo1 skrev 2012-08-10 22:19:21 följande:
    wow vad skönt att ni redan är klara med lokalen! jag kom hem vid halv två natten innan bröllopsdagen har jag för mig och somnade inte förrän strax före 4... Men det gick ju bra ändå. tur jag är en nattuggla.. :) har fått två bilder som förhandstitt från fotografen via mail idag. längtar tills alla bilder är klara!
    Ja jag blev också imponerad över att det gick så snabbt, men man hade många som ville hjälpa så då gick det snabbt Har dock lite saker som ska till lokalen imorgonbitti men det fixar min mamma så jag behöver inte ta mig dit...
  • Hipo1
    Äldre 10 Aug 22:36

    min pappa körde dit mat och tårtor på morgonen. de som serverade fixade ballonger vid vägen. all hjälp är så mycket värd!

  • Millan­1984
    Äldre 11 Aug 07:32
    Hipo1 skrev 2012-08-10 22:36:20 följande:

    min pappa körde dit mat och tårtor på morgonen. de som serverade fixade ballonger vid vägen. all hjälp är så mycket värd!


    Ja verkligen. Utan dom hade det blivit bra mycket svårare att få ihop allt det här <3. Väntar på att min syster ska komma hit och börja med håret, så snart drar det hela igång ! Håll tummarna att det inte kommer regna något under dagen!!
  • Hipo1
    Äldre 11 Aug 13:51

    Lite regn sägs ju ge tur.. hoppas ni får en fantastisk dag. Själv sitter jag med min nya mobil och väntar på att makens fotbollsmatch ska börja. Heja heja!!

  • hjgs
    Äldre 13 Aug 09:22

    Stort grattis millan hoppas er dag blev som ni önskade

  • Millan­1984
    Äldre 13 Aug 10:01

    Nu har vi landat lite


     


    Jisses vilken dag. Fotografen kom hem till mina föräldrar när jag precis hade gjort iordning mig, vi tog lite kort och sen åkte vi in till stan. Andreas hämtade våra blommor och sen åkte vi till hans studio. När vi var färdiga med det åkte vi ner till sjögatan för att fota vid vattnet och det fanns fortfarande tid innan vigseln så vi åkte upp på Varvsberget och fotade ca 10 minuter. Man fick många nyfikna blickar :p


    Vi kom till kyrkan några minuter i 14 så när vi började gå mot kyrkan såg vi att det fortfarande var folk som gick in...fick lite panik att de skulle se oss :p


    Under hela fredagen och ända fram till kyrkan var jag kolugn..helt sjukt, men sen blev jag väldigt nervös. Mina kusiner spelade och sjöng och tårarna bara rann :)


    Jag måste säga att dessa 45 minutrar försvann på ett kick....Prästen (Pia) fick också tårar i ögonen och ibland fick hon svårt att tala.


    Efter gratulationerna på trappan åkte gästerna iväg och vi gick iväg för att fräscha till oss, och sen fortsatte vi att fota. En stund senare kom limousinen och hämtade upp oss. Vi hade en timme på oss så då beslöt vi oss att åka till min sommarstuga och fota där, och mamma och papp blev väldigt glada när dom hörde det.


    Fotografen åkte före oss och var på plats när vi anlände så jag antar att han fotade lite dekoration och lite mingel. Gästerna fick gå en liten tipsrunda när dom väntade på oss...


    Maten (buffén) blev en succé, efterrätten och tårtan likaså...Många fina tal och många tårar kom :p Vi fick leka litegrann, bla sko leken och vi var överrens om alla frågor utom en så alla blev förvånade att vi var så samspelta :p


    Efter vi dansat vår första dans började småbarnsfamiljerna åka hem och festen drog igång. Vi hade sjukt roligt och det verkar som om att alla gäster tyckte likadant.


    Buketten är jag kär i :p och de 70 bordsdekorationsblommorna står fint ännu.


    Vi är galet nöjda över vår dag (i princip inget blev fel), så nu får man börja leva livet som gifta

  • Milano
    Äldre 13 Aug 22:37

    Hej tjejer!
    Tittar in här med en fråga igen, haha
    Är det någon av er som har erfarenhet av Friska Viljors klubbstuga, hur den är som lokal etc? Och om det ev. finns en liten scen? Har någon bilder vore det ju ännu bättre
    Jag och min M2B har nämligen funderat på att kanske hyra den och ha som festlokal när vi gifter oss nästa sommar.

  • Hipo1
    Äldre 15 Aug 06:45

    Har varit där på fest med jobbet för många år sen, men minns inte att det fanns nån scen. trevlig lokal i övrigt.

  • Hipo1
    Äldre 15 Aug 07:21

    Härligt millan; GRATTIS!


    Jag kan ju bjuda på en lite mer detaljerad berättelse av vår dag också :)


    Min svärmor, svägerska och hennes dotter kom dagen innan och hjälpte till att stryka kläder och duscha alla barn och sov sen över, så på bröllopsdagens morgon klev vi upp och åt frukost, sen gick jag och duschade. Tvättade håret på min lilla för att få fram hennes fina lockar och sen var det dags att börja fixa mig själv: började med håret och sen sminket. Svägerskan fixade lite lunch som jag åt medan jag sminkade mig ute på inglasade altan (naturligt ljus där). Maken var iväg på en löprunda, duschade och for och hämtade mina blommor och hans corsage.Sen hjälpte han och svägerskan barnen att klä sig och sen fixade han sig själv, svägerskan hjälpte mig i klänningen. Vi var klara i rätt god tid , vår skjuts var också här i mycket god tid så svägerskan och svärmor tog barnen i vår bil och åkte till kyrkan medan jag och maken fick åka en extrasväng i den fina PV:n för att allt folk skulle hinna in i kyrkan innan vi kom.


    Väl inne i kyrkan ställde vi upp oss. Vi hade våra fyra barn plus svägerskans dotter som näbbar och prästen placerade min 4-åriga tjej länst fram och de andra fyra två och två bakom henne. När kyrkklockorna ringt och portarna öppnades blev hon lite tvärblyg och vågade först ine gå in, men på nåt sätt löste det sig (de fyra bakom kanske föste in henne haha). Jag var rätt skakis då vi gick in, vilken känsla! Alla som var där..


    Då det var dags för första solosången (Jag har gått inunder stjärnor) ställer sig min barndomskompis och sjunger (hon har aldrig sjungit för publik förut. Jag hade peppat henne att sjunga duett med tjejen vi lejt att sjunga, en kompis till min barndomskompis, med då den tjejen nästan hade tappat rösten ställde min fina vän upp och tog största delen själv och "hesa" tjejen som bara la in en stämma ibland. Ååh vad rörd jag blev!


    Sen när prästen pratade hade både jag och maken problem att hålla tårarna tillbaka. Då själva vigselakten var bortgjord och vi hade vänt oss mot prästen igen säger hon efter en stund till min man: "Ja, E, om du är lite mindre nervös nu så kanske du ska ta och kyssa din fru". Hihi, det var riktigt gulligt. Hon hade verkligen läst av maken rätt :) Det var inte för att han inte var intresserada v vad hon sa som han inte kunde titta på henne utan det var för att hålla tårarna något så när i schack.


    Vi hade två solosånger till; Du är allt. Då sjöng en tjej som "hesa tjejen" lejt in coh sist hade vi Lalehs version av Ängeln i rummet och den lyckades "hesa tjejen" ta själv. Efter det blev det ljuv musik av en superduktig tjej som spelade fiol och kantorn piano. Underbart av kalle moraeus. Vi stod och lyssnade en stund innan vi gick ut.


    Såpbubblor och gratulationer på kyrktrappen. Sen fotografering. Först med våra föräldrar och sen några med hela brudföljet och efter det blev jag och maken själv med fotografen. Vi fotade på lite olika ställen runt kyrkan och hade med oss en liten flaska bubbel och två glas i en minikylväska som vi skålade med. Delade på det sista i bilen på väg till festlokalen sen. Även dit var vi tidiga så vi fick åka en extra sväng.


     


    Medan vi fotade oss fanns bål, frukt och lite snacks framdukat för gästerna och de fick gå tipsrunda. (fruktfatet var mycket uppskattat, nästan alla bananer var slut).


    Framme vid festlokalen fick vi var sitt glas bubbel och ett glas med vitchoklad-"sås" med en jordgubbe i: tilltugg som mamma överraskade med.


    Sen fortsatte kvällen med förrätt, buffé och tårta. Toastparet gjorde ett superjobb! Allt var så bra ordnat. Min make, pappa och svärfar fick tävla i vem som bakade godast kladdkaka. UTAN RECEPT! Sen skulle jag smaka och poängsätta, utan att veta vem som bakat vilken bit (kan säga att det var rätt lätt att räkna ut..)


    Jag fick tävla mot alla barn om att äta upp ett (fast jag fick två) godissnöre fortast, utan att använda händerna.


    Vi fick även besök av Pippi Långstump som repeterade vals med E. (Han fick lektion av henne på torget under sin svensexa). Sen var det dags för mig också att lära mig Pippi-vals, med maken som intruktör. Oj, oj, det var ganska svettigt, men många hopp och snurrar. Min klänning sprack lite i sidan haha så toastmadame fick sy ihop den i pausen. Tur jag hade lagt nål och tråd i nödkorgen på toa.


    Sen blev det bröllopsvals. Var väl inte det mest graciösa, men vi dansade iaf :) Efter det blev det lite mera dans, en massa surr och sen ostbricka. Allt var jättetrevligt och vid halv 2 åkte de sista gästerna. Vi satt och pratade en stund med toastparet innan vi åkte hem.

  • Millan­1984
    Äldre 15 Aug 07:53

    Hehe, vår präst sa "Känns det som en kyss kanske", "aaaah, svarar min man" och gästerna brister ut i skratt...


    Vi fick leka med våra föräldrar, jag skulle göra pictionary som min pappa o svärmor skulle gissa, och A skulle få göra charader.


    Min syster hade intervjuat mig, och när det var dags att hålla tal fick jag läsa upp den lappen. Hon hade alltså skrivit det jag berättat, men lämnat tomma meningar, och gästerna hade fått skriva i ett ord som sen placerades i texten, b lev helkasigt och skitkul


    En kul grejj som hände på festen var att en av servitriserna (som är dotter till hon som gjorde maten och syster till en av gästerna), var bakgrundsdansare till Sean Banan i Melodifestivalen (hon är proffessionell dansare), Så när As systersöner (som älskar sean banan) fick veta det fick dom hennes autograf och hon dansade till låten (så som koreografin var). Verkligen jättekul!!


     


     

Svar på tråden Öviksbrudar 2012