• Tinzi

Tips på BILLIGA hemsidor som säljer ringar?

Tar gärna emot tips på alla sorters hemsidor som säljer billiga ringar då vi insett att vi inte har råd m. några 6000:-

• Svar på tråden Tips på BILLIGA hemsidor som säljer ringar?
  • Tinzi
    S2011 skrev 2011-07-07 18:38:15 följande:
    vi köpte våra i albrekts gulds butik i stan.
    min är i silver med (fusk)stenar - 199 kr och min sambo köpte en slät titanring à 479 kr.
    jag har sett en till silverring (219 kr) i samma butik som jag skulle vilja ha i kombination med vigselringen (enbart för att min nuvarande förlovningsring är hopplös att ha ihop med nån annan ring, så den får hamna på ett annat finger eller i ett halsband).

det finns precis hur många vackra och billiga silverringar som helst. titan och stål är andra material som man kan få till schysst pris. 
    Ja, vi har funderat på titan faktiskt men saken är den nu att blivande önskar sig en SVART ring....och jag vill ha en m. svarta stenar i så detta kan bli svårt märker jag...
  • Tinzi
    marimekko86 skrev 2011-07-05 18:14:49 följande:
    Om man beställer ringar i silver eller titan så blir ringarna betydligt billigare än om man beställer dem i guld exempelvis. Jag har köpt ringar från hellkes.se förut och varit jättenöjda med dem ringarna.

Min vigselring kom precis hem idag och den kommer från kodega.se Ett svenskt företag som jobbar i England där priset på diamaneter är betydligt billigare än här hemma i Sverige. Ringen är hur fin som helst och det följer med GIA intyg på diamanterna osv. Ringen är en dröm, helt sagolik. Sparade in nästan halva summan av vad ringen egentligen är värd och den är helt underbar

Givetvis finns det billigare alternativ än min ring med ganska stora diamanter.! Kan verkligen rekkomendera dem.! Svarar snabbt på frågor och ringen leveraras hem till dörren av ett FEDEX bud. Lycka till i ringletandet!

Gud vad glad jag blev över Hellkes sida som du tipsade om! ÄNTLIGEN har vi hittat ringarna vi vill ha :) De hade svarta för runt 1000:-lappen i slitstarkt material. Tusen tack!
  • marimekko86
    Tinzi skrev 2011-07-07 22:42:41 följande:
    Gud vad glad jag blev över Hellkes sida som du tipsade om! ÄNTLIGEN har vi hittat ringarna vi vill ha :) De hade svarta för runt 1000:-lappen i slitstarkt material. Tusen tack!
    Jaaaaa, vad kul man kunde hjälpa till Som sagt vi har köpt ringar därifrån förr och de var supertrevliga och pålitliga, hoppas ni blir nöjda.!
  • Mirjami

Todaygem, fast det fraktas från Bangkok och det tillkommer moms och tullavgifter i efterhand.

Satsa annars på TITAN i ringarna. Jag köpte helt släta ringar, lite rundade i formen, blankputsade och med diamant i min. Inklusive gravyr- knappt 1300 på Albrekts guld!

Titan ökar enormt nu inom vigsel och är otroligt slitstarkt! Vill man ha dem matta blir de mörkare grå i färgen,men blankputsade ser de ut som vitguld eller silver!

och som sagt- jag har DIAMANT i min, hade jag tagit guld hade jag fått ta CZ!!! Och ändå gick ringarna på sååå mycket mindre än vi räknat ändå!

• Tinzi

Beroende på om de kan göra de vi vill ha så blir det Hellkes eller denna sida där dom är superbilliga! www.coititanium.com

tack för alla tips!

• S2011
    Tinzi skrev 2011-07-08 10:51:15 följande:
    Beroende på om de kan göra de vi vill ha så blir det Hellkes eller denna sida där dom är superbilliga! www.coititanium.com

tack för alla tips!
    vi beställde våra första ringar från coititanium. jättefina ringar, bra kvalitet, bra kontakt med företaget, snabb leveranstid osv osv. men - var supernoga när ni mäter och väljer storlek!
    tyvärr gjorde vi uppenbarligen en miss när vi mätte (fast vi mätte flera gånger och kollade i deras instruktioner och tabeller) och fick hem ringar som var på tok för stora.

jag köpte en med blå fuskstenar i och tyckte inte att stenarna var riktigt så klara och fina som jag trodde de skulle vara (jämförelse med produktbilden).

vi hamnade alltså på albrekts guld, men om jag hade förstått mig på mätinstruktionerna bättre hade vi säkert beställt om ifrån coititanium, nu vågade vi inte chansa.. 
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-07-08 10:51:15 följande:

tack för alla tips!
    Vi beställde min blivandes ena ring därifrån, som är jättefin, men nu inte kommer användas som just vigselring :P Även den var dock för stor, trots att vi mätte precis enligt instruktionerna. Jättefin ring och nöjd med allt, leverans osv. Ska ni beställa därifrån, så råder jag er nog ändå att ta någon storlek mindre än vad som står på hemsidan.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-07-08 15:08:09 följande:
    Vi beställde min blivandes ena ring därifrån, som är jättefin, men nu inte kommer användas som just vigselring :P Även den var dock för stor, trots att vi mätte precis enligt instruktionerna. Jättefin ring och nöjd med allt, leverans osv. Ska ni beställa därifrån, så råder jag er nog ändå att ta någon storlek mindre än vad som står på hemsidan.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    oki, tack bra att veta :)
  • prinsessanogrodan

Vi har titanringar från titanringar.com och där kan man få låna ett ringmått så man kan mäta flera gånger hemma. Det fungerar så att man löser ut ringmåttet för en summa och när man sedan skickar tillbaka det och beställer därifrån så drar de av summan för ringmåttet så det är som en deposition man betalar för ringmåttet.
    Jättebra sätt att få rätt storlek.
    Titanringar.com har ju rent titan dvs 99,8 % titan i sina ringar och det gör ju att det faktiskt går att storleksändra om det behövs. En del andra tillverkare har 6/4 titan där det är 90% titan i och det går inte att storleksändra.

• glöckler

Hej jag har ett jätte bra tips! min kille o jag köpte min förlovningsring via den danska auktionssidan lauritz, jätte mycket fint där och man få tag i riktigt fina saker, jag fick tag i en jätte vacker solitär ring med en diamant på 0.9, jag betalade kanske en fjärdedel av vad den är värderad till.

Finns massor fint där :)

Svar på tråden Tips på BILLIGA hemsidor som säljer ringar?