• Sannao­Andrea­s
    Äldre 30 Jun 09:43
    13093 visningar
    76 svar
    76
    13093

    Östgötabröllop 2012?

    Hej!

    Ser så många diskussioner om olika orter och län dör bröllops ska hållas, men ingen om oss här i Östergötland.

    Så nu mina vänner är det dags!
    Här kan vi prata om var, när och hur vi ska fira våran dag!
    Kom med tips om var man ska kika på klänning, vilken catering som är bäst, friskör, hudterapeut...
    You name it!

    Snälla häng på.

    Kram på er!

  • Svar på tråden Östgötabröllop 2012?
  • Äldre 1 Sep 19:59
    #61

    Hej hallå! Får man va med här?
    Vi bor utanför Västerås, men jag är född o uppvuxen i Linköping med omnejd o vi ska gifta oss i Alvastra Klosterruin i slutet av juli 2012. Lokal har vi inte spikat än. Temat är rockabillySolig 

  • Äldre 4 Sep 12:49
    #62
    MsChevy skrev 2011-09-01 19:59:26 följande:
    Hej hallå! Får man va med här?
    Vi bor utanför Västerås, men jag är född o uppvuxen i Linköping med omnejd o vi ska gifta oss i Alvastra Klosterruin i slutet av juli 2012. Lokal har vi inte spikat än. Temat är rockabillySolig 
    hej.. vilket coolt tema.. hur ska ni göra med det?
  • Äldre 5 Sep 09:42
    #63

    Smink o kläder kommer påminna om 50-talet, dekorationerna likaså. Som bordstabletter kommer vi ha LP-skivor. Ljushållarna kommer vi dekorera med band i rutmönster eller med prickar. Vi ska sy egna vimplar o hänga upp. Menyerna kommer se ut som menyerna på en 50´s diner. På varje bord kommer vi ställa en modellbil. Ja det blir lite smått o gått som för tankarna till 50-talet. Solig

  • Äldre 5 Sep 12:31
    #64
    MsChevy skrev 2011-09-05 09:42:27 följande:
    Smink o kläder kommer påminna om 50-talet, dekorationerna likaså. Som bordstabletter kommer vi ha LP-skivor. Ljushållarna kommer vi dekorera med band i rutmönster eller med prickar. Vi ska sy egna vimplar o hänga upp. Menyerna kommer se ut som menyerna på en 50´s diner. På varje bord kommer vi ställa en modellbil. Ja det blir lite smått o gått som för tankarna till 50-talet. Solig
    Så riligt.. älskar tema.. men bara om man gör det bra och fullt ut... Jag har bara ett lätt som färg tema och lite änglar....
  • Plett
    Äldre 5 Sep 14:56
    #65

    Hej!
    Jag hakar på med en fråga. Är det någon som har tips på någon bra lokal om man vill ha en stor (ca 70 pers) vigsellokal för borgerligt bröllop? Vi ska gifta oss nästa år:) Vi vill gärna att lokalen ligger nära Linköping (max 15 km från Slattefors magasin där festen ska vara). Några förslag?

  • Äldre 5 Sep 21:47
    #66
    Plett skrev 2011-09-05 14:56:25 följande:
    Hej!
    Jag hakar på med en fråga. Är det någon som har tips på någon bra lokal om man vill ha en stor (ca 70 pers) vigsellokal för borgerligt bröllop? Vi ska gifta oss nästa år:) Vi vill gärna att lokalen ligger nära Linköping (max 15 km från Slattefors magasin där festen ska vara). Några förslag?
    Vad skoj, ska ni också vara på slattefors.. vilket datum?
    Ni kan inte gifta er i landeryd eller i slattefors tärdgården då? Kanalen går nedanför kan an inte göra det där.. eller på kindakanal båten.. :)
  • Plett
    Äldre 6 Sep 11:40
    #67
    weddingdreams skrev 2011-09-05 21:47:57 följande:
    Vad skoj, ska ni också vara på slattefors.. vilket datum?
    Ni kan inte gifta er i landeryd eller i slattefors tärdgården då? Kanalen går nedanför kan an inte göra det där.. eller på kindakanal båten.. :)
    27 juli! Saken är ju den att vi vill vara inomhus för att ställa till det hela. Ska kolla på båten, det blir ju liite inomhus i alla fall:)
  • Äldre 6 Sep 15:16
    #68
    Plett skrev 2011-09-06 11:40:19 följande:
    27 juli! Saken är ju den att vi vill vara inomhus för att ställa till det hela. Ska kolla på båten, det blir ju liite inomhus i alla fall:)
    ok, nästan en månad efter oss...
    ja för jag vet att hon som äger lokalen, hennes dotter tipsade om att man kunde gifta sig i en kyrka inne i stan och sedan ta kindabåten (där kan man ta snittar och skumpa och sedan finns en sluss eller nått precis vid lokalen så man kan gå av där... Ni kan ju gifta er på båten eller så tar ni en plats inne i stan och tar båten.. en annorlunda grej men kanske dyrt...

    har ni planerat nått för lokalen? Har du någon blogg?
  • FruSal­terod
    Äldre 22 Feb 23:03
    #69

    Hallå brudarna!
    Länge sen någon skrev här! Hur går det med era planer?
    Själv så ska vi gifta oss 29/6-13 runt Motala/Vadstena.
    Jag är från Motala och tänkte ha bröllopet i mina hemtrakter. Det är så otroligt fint på sommaren!

    Vad har ni för budget? {#emotions_dlg.flower} 

  • Drulle­n
    Äldre 22 Feb 23:49
    #70

    Hej hej Har inte sett denna tråd innan... Vi ska gifta oss i Linköping, ute ( om vädret tillåter, o prästen vill ställa upp) Festen i Slattefors som flera andra här.. : ) 18/8 Hovskyrka är en jättemysig liten kyrka, va med min mormor där ofta som liten, min syrras barn är döpta där o dom gifte sig där. Nu hade ni redan festlokal, men tips för andra, så ligger gamla skolan på andra sidan vägen o funkar kanon som fest lokal, går att hyra billigt. ( har jobbat endel bröllop där) Ja tyckte Kindabåten lät jättemysigt, men det va skitdyrt ( tyckte ja iallafall) 17000 ungefär för att abonnera båten, plus tilltugg. Ska man ha sen fest så går den vanliga turen vid fem från stan o är framme vid halv sju eller halv åtta tiden, osäker på tiden.


  • FruSal­terod
    Äldre 23 Feb 14:32
    #71

    Hur många gäster planerar ni att ha? :)

  • Äldre 25 Feb 16:50
    #72

    Oj, här har det inte hänt nåt på länge! Hur går det för er tjejer?
    Jag planerar o googlar runt för kung o fosterland, fastän vi inte ska gifta oss förrän nästa år... 

  • Fästmö­n
    Äldre 25 Feb 17:25
    #73

    Jag känner en kille som gärna sjunger på vigslar! Skicka ett meddelande så kan ni få hans nummer!

  • Brud vår 2012
    Äldre 26 Feb 12:34
    #74

    Vi gifter oss 2/6 och vi skickade iväg inbjudan så att alla gästerna fick dem på Alla Hjärtans Dag - Skönt, att de är klar o postade :)

    Vi kommer att ha 52 gäster och vi är glada om vi hamna under 60.000 kr men har räknat med 80.000 kr!!
    Mestadels av pengarna gick åt till festlokalen 11,500, sedan tar ju buffen 10.000 och live-bandet tar nog runt en 8-10.000kr och så tysklandsspriten, så klart ;)
    Det är de största utgifterna och så är det ju så klart en massa mer, som dessert, kläder, dukning och annat piff!

    kram och lycka till till er alla

  • FruSal­terod
    Äldre 28 Feb 16:40
    #75

    Vi va i motala i helgen,,Vi letade runt i vadstena och galningar (nästan;) ) Men tillslut  så valde vi motala kyrka!
    Det kändes så rätt. Så har vi hittat en festlokal i varamon som vi ska ta en närmre titt på. Kanske hälla gården i borensberg, den är mer romantisk.  den ät inte förens nästa sommar vi ska gifta oss, men vi tänkte va goda i förväg så alla norrbaggarna kan hyra hotell eller vad dom nu känner för så att dom har någonstans att bo under helgen :D

    Kollade lite på ostenssons.se på buffér. Där finns det massa med olika buffér att välja på. från 89 kr pr portion.
    Det är ett tips för er som vill ha billig mat. Butiken finns i motala och vadstensområdet :) 

  • Äldre 28 Feb 17:17
    #76

    Är det nån som har koll på nå sjyssta lokaler i Ödeshögstrakten? Folkparker, lador, magasin. Bara det rymmer minst 100 pers, finns nåt som liknar kök, man får ha egen catering o bar, finnas bord o stolar o porslin...
    Har hittat en lokal som har allt vi önskar FÖRUTOM porslin...Obestämd 

Svar på tråden Östgötabröllop 2012?