• Emblas Mamma
    Äldre 21 Jun 10:23
    8236 visningar
    48 svar
    48
    8236

    Vårt fantastiska och sagolika bröllop! HUNDRATALS BILDER!! =D

    Nu är vi gifta!
    18 Juni smällde vi till!

    Kika in på bloggen där jag laddat upp 100-tals bilder just nu!
     orkar verkligen inte göra om det här!

    Vi fick ett riktigt sagobröllop vill jag lova! :D

    www.rodens.blogg.se

    smakprov:



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 10:43
    Missvisande rubrik, det är strax under hundra bilder i bloggen, men det kändes som mer :) Dom flesta bilderna är ju på FB..
  • Svar på tråden Vårt fantastiska och sagolika bröllop! HUNDRATALS BILDER!! =D
  • fru i august­i
    Äldre 21 Jun 23:16
    #31

    Underbara bilder! Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

    Även jag är nyfiken på vart du fått tag på caketoppern!
    Har letat med ljus och lykta efter en caketopper med skallig brudgum, men det har varit helt omöjligt att få tag i.

  • CiaLia
    Äldre 22 Jun 00:38
    #32

    wow va vackert, ser verkligen underbart ut. Grattis och all lycka i livet till er.

    En fråga, visst hade ni tårta från City-gross? Vet att du rekomenderade oss andra efter de smakprov du fick hem. Tårtan såg jättefin ut å vi tänkte också ha därifrån dörför undrar jag.

    Åter igen, underbart fint bröllop ni fick. 

  • Maalin­Johans­son
    Äldre 22 Jun 00:43
    #33
    CiaLia skrev 2011-06-22 00:38:10 följande:
    wow va vackert, ser verkligen underbart ut. Grattis och all lycka i livet till er.

    En fråga, visst hade ni tårta från City-gross? Vet att du rekomenderade oss andra efter de smakprov du fick hem. Tårtan såg jättefin ut å vi tänkte också ha därifrån dörför undrar jag.

    Åter igen, underbart fint bröllop ni fick. 
    Vi hade också tårtor från city gross :) Kåstade 700 nånting för 60 bitar. Jätte goda :) Rekomenderars starkt!!
  • Jag han
    Äldre 22 Jun 06:32
    #34
    Stort Grattis! Ni var jättefina!
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 22 Jun 07:13
    #35

    Grattis=) Jätte vackra bilder.

  • MrsT20­11
    Äldre 22 Jun 07:29
    #36
    Emblas Mamma skrev 2011-06-21 17:36:43 följande:
    Din visningsbild är så fin måste jag påpeka! Du hade en underbar brudbukett! :)
    Vi ska åka till thailand i januari på den riktiga resan, men jag köpte en väldigt billig resa till turkiet för mig och min man när han fyllde år, allt blir billigare när inte dottern är med :) Då ska vi åka i augusti.
    Lissabon låter mysigt! Har aldrig varit där, men större städer är spännande! finns säkert mycket kul att hitta på där! :D
    Åh tack så mycket! Tyckte så himla mycket om din bukett också, täta droppar är grejen helt enkelt! Skrattande

    Men vad härligt med en vinterresa! Blev riktigt sugen i vintras när snön envist höll sig kvar i nästan fyra månader. Turkiet är toppen förresten, har själv varit i Alanya och så länge man lär sig finta bort försäljare är det riktigt fint och mysigt! Glad Tror att Lissabon kommer bli perfekt för oss, hotell precis vid stranden och sevärdheter inne i stan på kvällarna!

    Stort grattis och lycka till i framtiden!
  • Emblas Mamma
    Äldre 22 Jun 08:19
    #37

    Oj! Förlåt allihopa - ni som frågat efter caketoppern! :)
    Jag trodde det var rosorna ni menade först.

    Den är köpt på kakburken, här är länken:
    www.kakburken.se/index.php

    Det är dock rätt dyrt tyckte jag :/ Men det var ändå värt sitt pris, lite större gubbar och bra kvalité!
    Det är till för att sparas! :)

    Hittade på ebay med ett par gånger, där är det lite billigare,
    men jag vågade inte beställa där eftersom det var för nära inpå bröllopet.
    Minns inte heller vad jag sökte på så ni får luska lite!

    Hoppas det varit till hjälp och att ni hittar något ni vill ha =)


  • Äldre 23 Jun 08:10
    #38

    Grattis! vad fina ni var :)  vi gifte oss ju samma dag ,underbart :)

  • Emblas Mamma
    Äldre 23 Jun 11:11
    #39
    jkbr skrev 2011-06-23 08:10:48 följande:
    Grattis! vad fina ni var :)  vi gifte oss ju samma dag ,underbart :)
    tack! =)
    Jag gillar att se alla andra bilder på andra brudpar med! Det är så fint med bröllop hur det än ser ut!
    :)
  • lepaus
    Äldre 24 Jun 21:31
    #40

    Grattis! Så fina ni var, och fina bilder!

    Det kanske finns i någon annan tråd redan, men jag tänkte bara fråga vilka blommor du hade i din brudbukett (känner igen rosor i alla fall ^^)?  

  • Emblas Mamma
    Äldre 24 Jun 21:54
    #41
    lepaus skrev 2011-06-24 21:31:05 följande:
    Grattis! Så fina ni var, och fina bilder!

    Det kanske finns i någon annan tråd redan, men jag tänkte bara fråga vilka blommor du hade i din brudbukett (känner igen rosor i alla fall ^^)?  
    rosorna var cremefärgade,
    sen var det bouvardia,
    sen minns jag inte riktigt vad det var som hängde länst ner, om det var löjtnantshjärta eller något..?

    Men annars består det bara av massa tosor och bouvardia :)
    Enkelt men så snyggt!
  • Humlan
    Äldre 2 Jul 10:09
    #42

     Åhh va ni va VACKRA och jag är så GLAD för din skull =)


  • MiaAnd
    Äldre 2 Jul 11:37
    #43

    Åh har ni gift er nu! Grattis! Här är det bara två veckor kvar nu. Börjar bli lite pirrigt! 
    Vilka fina bilder! Fint brudpar och jättesöt liten trollunge. :) Tycker dina naglar var väldigt söta också. Kul att läsa om er dag! 

  • Äldre 3 Jul 22:09
    #44

    Oj, har endast kommit till bilderna på fotograferingen i din blogg, man blev helt kör i din klänning och slöjan med, JÄTTEFINT! :)
    Ska du sälja det eller behålla? Vad heter märket, kan jag hitta det någonstans :) haha

  • Bellap­ea
    Äldre 3 Jul 22:15
    #45

    Jättevackra bilder! 

     En liten fråga, var har du köpt dina ringar? Väldigt fina.


  • Emblas Mamma
    Äldre 4 Jul 06:01
    #46
    emelie och Jonas skrev 2011-07-03 22:09:49 följande:
    Oj, har endast kommit till bilderna på fotograferingen i din blogg, man blev helt kör i din klänning och slöjan med, JÄTTEFINT! :)
    Ska du sälja det eller behålla? Vad heter märket, kan jag hitta det någonstans :) haha
    Klänningen hyrde jag i Växjö - en stad i småland, i en butik som heter singoalla,
    klänningen var av deras egna märke så jag tror inte det finns någon annan stans.. :/
    Den kostade 3200 kr att hyra. Inte jättefarligt :)
    Bellapea skrev 2011-07-03 22:15:50 följande:
    Jättevackra bilder! 

     En liten fråga, var har du köpt dina ringar? Väldigt fina.
    Förlovningsringen är ärvd från svärmor,
    vigselringen har guldsmeden gjort, fast jag tror hon hittade en färdig skena för att göra det billigare för mig :)
  • Moster Stina
    Äldre 4 Jul 08:29
    #47

    Grattis!


    Å vad roligt att ni ändå fick ett alldeles lyckat bröllop, trots alla funderingar och motgångar innan!


    Jättefina bilder!

  • Oonah
    Äldre 6 Jul 11:05
    #48
    Hälften av rosorna gjorde jag själv,
    och den andra hälften beställde jag från en superduktig tjej här på BT, vet inte om jag får skriva ut hennes namn här? Men hon kan få bekänna själv vem hon är =)
    Det är jag som hjälpt till med rosorna, Emblas Mamma skrev och frågade mig om jag kunde göra några stycken till henne. Jättekul att höra att de var uppskattade! :D
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
Svar på tråden Vårt fantastiska och sagolika bröllop! HUNDRATALS BILDER!! =D