Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

    Vårt fantastiska och sagolika bröllop! HUNDRATALS BILDER!! =D

    Nu är vi gifta!
    18 Juni smällde vi till!

    Kika in på bloggen där jag laddat upp 100-tals bilder just nu!
     orkar verkligen inte göra om det här!

    Vi fick ett riktigt sagobröllop vill jag lova! :D

    www.rodens.blogg.se

    smakprov:



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 10:43
    Missvisande rubrik, det är strax under hundra bilder i bloggen, men det kändes som mer :) Dom flesta bilderna är ju på FB..
  • Svar på tråden Vårt fantastiska och sagolika bröllop! HUNDRATALS BILDER!! =D
  • Emblas Mamma
    MrsT2011 skrev 2011-06-21 10:30:41 följande:
    Vad roligt, grattis!! Jag har följt några av dina trådar om allt från klänningen till prästen som bokat fel tid. Skönt att allt blev underbart till slut! Solig
    Ja, det kunde gått åt skogen, men det blev toppen till slut ändå {#emotions_dlg.flower}
  • Emblas Mamma
    smörblomm skrev 2011-06-21 10:34:09 följande:
    Vad vackra bilder!! Det får en att längta ännu mer!!! Ni var jättevackra.
    Tack! :)
    Det är nästan hemskt att det är slut, så dom som inte gift sig än har den absolut bästa tiden kvar :)
  • Emblas Mamma

    HAHA, ja det bästa är att vi fick dra henne ur kyrkan ;)
    När två stycken håller handen så släpper hon oftast för hon vill upp i luften!

    I kyrkan sprang hon mest runt och dansade lite,
    var söt,
    men kameran zoomade in henne när hon försökte smaka påsin blombukett och rynkade näsan. Såg härligt ut Solig


  • Emblas Mamma

    Vill bara berätta att jag är otroligt nöjd med priser på smink och frisyr!
    Frisören tog 1300 kr för mig OCH min näbb.
    Sminkösen tog lite över 400.

    Det behöver inte vara superdyrt om man hittar rätt :)


  • Emblas Mamma
    MrsT2011 skrev 2011-06-21 11:04:11 följande:
    Jag känner precis tvärtom! Glad Planeringen var kantad av stress och ängslan över att nåt skulle gå snett. Nu kan man njuta av sommaren i lugn och ro, och minnena från den ljuvliga bröllopsdagen bär man alltid med sig, de fyller mig och min man med glädje så länge vi lever! Solig
    Så skönt att du känner så! =)
    Jag tycker klart det är fantastiskt med minnerna och sånt,
    planeringen kan jag i och för sig vara utan,
    men själva dagen vill jag göra om igen och igen och igen :) Känns som en dröm som varade i en sekund!
    Men vi har ju filmen att glädjas åt =) Ska titta om och om och om igen! :)
  • Emblas Mamma
    MrsT2011 skrev 2011-06-21 11:21:14 följande:
    Vi också, snacka om att man kommer lära sig filmen utantill, ha ha! Jag hade det tufft på jobbet i förra veckan och åkte därför till mina föräldrars hus vid havet i helgen. Åhhhh vad härligt det var att titta på allt filmat material ihop, man kom verkligen in i bröllopsmys-bubblan igen! Hjärta

    Ska ni åka på bröllopsresa senare i sommar förresten? Vi kämpar på med våra jobb, det gick inte att lösa att åka iväg direkt efter bröllopet tyvärr. Men i augusti blir det Lissabon en vecka! Underbart att ha bröllopsresan kvar att se fram emot!
    Din visningsbild är så fin måste jag påpeka! Du hade en underbar brudbukett! :)
    Vi ska åka till thailand i januari på den riktiga resan, men jag köpte en väldigt billig resa till turkiet för mig och min man när han fyllde år, allt blir billigare när inte dottern är med :) Då ska vi åka i augusti.
    Lissabon låter mysigt! Har aldrig varit där, men större städer är spännande! finns säkert mycket kul att hitta på där! :D
    Mimmi2012 skrev 2011-06-21 16:55:39 följande:
    Kanonfina bilder och det ser ut som du fick ett riktigt drömbröllop!! Lucka till med studeirna, själv väntar jag på att betyget på examensarbetet ska komma in i systemet och att examensintyget ska dimpa ner i brevlådan

    Många grattisar och lycka till Solig
    Tänk den som ändå fått ha sin exame klar nu Solig Lycka till! :D
    niamh skrev 2011-06-21 17:12:37 följande:
    Fantastiska bilder, ni var jättevackra alla tre! :) Jag måste förresten bara få fråga om er tårtdekoration, har ni specialbeställt den? Den var kusligt lik er båda! :D
    Hälften av rosorna gjorde jag själv,
    och den andra hälften beställde jag från en superduktig tjej här på BT, vet inte om jag får skriva ut hennes namn här? Men hon kan få bekänna själv vem hon är =)

    Alla andra:
    Tusen tack för lyckönskningar och annat! =)
    Hoppas ni får ett superfint bröllop ni med, som ni blir riktigt nöjda och glada över =)
  • Emblas Mamma
    solros1 skrev 2011-06-21 21:21:46 följande:

    ett helt underbart bröllop kan jag tänka mig. Vart har ni fått tag på den fina häst o vagns-ekipaget?


    Helt underbart, nu blir det för långt mellan kyrka och festlokal men annars hade min önskan varit att få åka något liknande... så vackert!


    Hur lågnt har ni emellan?
    Vi hade en mil ungefär, tog 40 minuter oc hdom sa att dom gärna tog en längre väg =)

    Jag hittade detta ekipaget i en bröllopstidning,
    nu är det så att jag bor i en liten håla mitt i småland, i en by med kanske 20 invånare.
    När jag läste om dom så trodde jag självklart att detta handlade om stockholm, gbg, malmö eller liknande.
    Det visade sig vara i grannbyn 2 mil från oss,
    där det är ännu mindre invånare.

    Snacka om att detta var ödet! Det här vackra ekipaget var precis intill oss! Helt otroligt!
    Det var hlt självklart att det blev detta =)
  • Emblas Mamma
    solros1 skrev 2011-06-21 21:35:38 följande:

    vi har ca 2 mil, men har redan beställt limo..... vi bor också i smålands inland så det är därför jag är lite nyfiken.... vartifrån o vad det kostade


     


    Gå in på brollopskorning.se så har du info där =)
    Det kostade 5000 kr för oss, vi fick champagne på köpet och åka hur länge vi ville :)
    Det ligger ett par mil söder om ljungby!
    hoppas det kan hjälpa! :)
  • Emblas Mamma

    Oj! Förlåt allihopa - ni som frågat efter caketoppern! :)
    Jag trodde det var rosorna ni menade först.

    Den är köpt på kakburken, här är länken:
    www.kakburken.se/index.php

    Det är dock rätt dyrt tyckte jag :/ Men det var ändå värt sitt pris, lite större gubbar och bra kvalité!
    Det är till för att sparas! :)

    Hittade på ebay med ett par gånger, där är det lite billigare,
    men jag vågade inte beställa där eftersom det var för nära inpå bröllopet.
    Minns inte heller vad jag sökte på så ni får luska lite!

    Hoppas det varit till hjälp och att ni hittar något ni vill ha =)


  • Emblas Mamma
    jkbr skrev 2011-06-23 08:10:48 följande:
    Grattis! vad fina ni var :)  vi gifte oss ju samma dag ,underbart :)
    tack! =)
    Jag gillar att se alla andra bilder på andra brudpar med! Det är så fint med bröllop hur det än ser ut!
    :)
  • Emblas Mamma
    lepaus skrev 2011-06-24 21:31:05 följande:
    Grattis! Så fina ni var, och fina bilder!

    Det kanske finns i någon annan tråd redan, men jag tänkte bara fråga vilka blommor du hade i din brudbukett (känner igen rosor i alla fall ^^)?  
    rosorna var cremefärgade,
    sen var det bouvardia,
    sen minns jag inte riktigt vad det var som hängde länst ner, om det var löjtnantshjärta eller något..?

    Men annars består det bara av massa tosor och bouvardia :)
    Enkelt men så snyggt!
  • Emblas Mamma
    emelie och Jonas skrev 2011-07-03 22:09:49 följande:
    Oj, har endast kommit till bilderna på fotograferingen i din blogg, man blev helt kör i din klänning och slöjan med, JÄTTEFINT! :)
    Ska du sälja det eller behålla? Vad heter märket, kan jag hitta det någonstans :) haha
    Klänningen hyrde jag i Växjö - en stad i småland, i en butik som heter singoalla,
    klänningen var av deras egna märke så jag tror inte det finns någon annan stans.. :/
    Den kostade 3200 kr att hyra. Inte jättefarligt :)
    Bellapea skrev 2011-07-03 22:15:50 följande:
    Jättevackra bilder! 

     En liten fråga, var har du köpt dina ringar? Väldigt fina.
    Förlovningsringen är ärvd från svärmor,
    vigselringen har guldsmeden gjort, fast jag tror hon hittade en färdig skena för att göra det billigare för mig :)
Svar på tråden Vårt fantastiska och sagolika bröllop! HUNDRATALS BILDER!! =D