• jenniejummie

    Present till tärna????

    Snälla, behöver tips på present till min tärna. Vad ska man hitta på? Jag har idé torka.....
    Det enda jag kan komma på är vin...och hur kul är det att få i present när man är tärna...??!!!

    Help!

  • Svar på tråden Present till tärna????
  • Kattpoet

    Kan du ge henne en  bastukväll  med dig?    Jag vet att badhuset i Växjö har haft dem och man kan få leka med isbitar på sig själv  med olika eteriska oljor.

     

  • Nikeh

    Jag ger min tärna det här smycket: (Hon älskar skor och drömmen är att äga ett par Manolo-skor...)



     
  • Pinkgrape
    jenniejummie skrev 2011-06-15 22:09:12 följande:
    nä det behöver man inte om man inte vill.
    Min tärna har hjälpt mig med såååå mycket och hon håller på att sy min brudklänning, så jag vill visa henne lite tacksamhet.

    Det är upp till var och en om man vill ge presenter. Vill man inte så skiter man i det, det är inget att få dåligt samvete av.
    Strawberry skrev 2011-06-15 22:14:14 följande:
    Jag tycker att man bör ge något litet i alla fall, som tack för all hjälp och tid de lägger ner.  Men är väl kanske inget tvång..
    Mina tärnor får sina klänningar, skor, bolero, armband, hårsmycke, örhängen och buketter.. kan jag räkna allt det som gåva då? Eller bör jag ändå ge något mer? De hjälper inte till med just något, förutom att min ena tärna (som är min syster) ordnar möhippan och ska locka mitt hår dagen till ära. Utöver det så ska de bara dyka upp klädda i kyrkan på bröllopsdagen :P

    Men jag förstår ju absolut då jenniejummie om du vill ge henne något som tack :) Jättesnällt av henne att ställa upp så :) Biopaket med barnvakt hade jag verkligen uppskattat om jag hade varit tärna och fått något :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Junibrud11

    Jag har köpt en Ittalla vas - Alvar Alto och graverat den i botten som tack för all hjälp till min tärna.
    Det blir något personligt som hon kan ha kvar länge.

  • Chicita

    Våra tärnor blir sminkade av en makeupartist och har blivit erbjudna bidrag till klänningen (som dom tackade nej till).

    Annars så får dom ett halsband (hänge i läderrem) som vår lokale smed har smitt till alla bröllopsgästerna, och så får alla i bröllopsföljet (inklusive toastmaster och hans fru + våra föräldrar) en specialdesignad keramikmugg/keramikkrus som kommer att fungera som dryckeskärl under middagen. Funkar också jättebra som kaffe/te-mugg om man vill Glad
    Vi har också 4 specialbeställda kannor att dela ut under kvällen, planen är att Toastmastern ska få en och att vi kanske behåller en själva och ger ut dom andra två som vinster i bröllopsbingo och ordflätan.

    Våra tärnor och marskalker får alltså inte så mycket mer än vad bröllopsgästerna får. Men vi har visat vår uppskattning genom att VIP-a deras hotellrum och lite sånt istället

  • venezuela06
    jenniejummie skrev 2011-06-15 22:19:04 följande:
    ÅÅÅÅ jättefint armband!
    Ska beställa ett sådant, måste försöka luska ut omkretsen på hennes armled bara.... =)

    Tack så mycket!!
    Min tärna köpte lämpligt nog en ny klocka som jag bara var tvungen att provaSkrattande
  • chme


    Jag tycker att detta är väldigt fint. Berlockerna kan man välja om man vill ha hjärtan, runda eller fyrklöver.
    Finns olika färger på bandet och på berlockerna. Gravyr kan man få på båda sidorna eller ena sidan.
    Det kommer från en barnbutik men jag tycker att det är fint på en vuxen. www.lucca.se/
  • jenniejummie
    Pinkgrape skrev 2011-06-16 00:37:16 följande:
    Strawberry skrev 2011-06-15 22:14:14 följande:
    Jag tycker att man bör ge något litet i alla fall, som tack för all hjälp och tid de lägger ner.  Men är väl kanske inget tvång..
    Mina tärnor får sina klänningar, skor, bolero, armband, hårsmycke, örhängen och buketter.. kan jag räkna allt det som gåva då? Eller bör jag ändå ge något mer? De hjälper inte till med just något, förutom att min ena tärna (som är min syster) ordnar möhippan och ska locka mitt hår dagen till ära. Utöver det så ska de bara dyka upp klädda i kyrkan på bröllopsdagen :P

    Men jag förstår ju absolut då jenniejummie om du vill ge henne något som tack :) Jättesnällt av henne att ställa upp så :) Biopaket med barnvakt hade jag verkligen uppskattat om jag hade varit tärna och fått något :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Men oj, får de allt det så behöver du väl inte ens tänka på ngn present??!! Det är present nog tycker jag!
  • jenniejummie
    venezuela06 skrev 2011-06-16 08:37:58 följande:
    Min tärna köpte lämpligt nog en ny klocka som jag bara var tvungen att provaSkrattande
    He he, den var bra!! Min tärna har alltid en massa fina armband som jag kanske kan få prova!!! =)
  • Strawberry
    Pinkgrape skrev 2011-06-16 00:37:16 följande:
    Strawberry skrev 2011-06-15 22:14:14 följande:
    Jag tycker att man bör ge något litet i alla fall, som tack för all hjälp och tid de lägger ner.  Men är väl kanske inget tvång..
    Mina tärnor får sina klänningar, skor, bolero, armband, hårsmycke, örhängen och buketter.. kan jag räkna allt det som gåva då? Eller bör jag ändå ge något mer?
    Självklart räknas det som en gåva!! Du ger nog mer än de flesta!
  • bruden

    Förutom armbandet så ska min tärna få en SPA-helg Det är hon absolut värd!

  • Pinkgrape
    jenniejummie skrev 2011-06-16 23:06:05 följande:
    Men oj, får de allt det så behöver du väl inte ens tänka på ngn present??!! Det är present nog tycker jag!
    Strawberry skrev 2011-06-16 23:18:34 följande:
    Självklart räknas det som en gåva!! Du ger nog mer än de flesta!
    Haha jamen dåså, jag blev lite nervig där, då jag själv tycker att de får rätt mycket. Jag kommer nog dock bjuda med min syster på bio som tack för möhippan som hon ordnar helt själv, vilket jag tycker är bra jobbat då hon "bara" är 22år, aldrig varit med om möhippa och knappt har tid egentligen då hon jobbar häcken av sig hela sommaren. Men det är lika mkt present till mig själv som henne :P Min sambo vill ju inte se samma filmer som jag och jag vill inte gå själv hihi
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    Gottblåbär skrev 2011-06-17 08:16:03 följande:
    Ni vet att love and be praoud har semster och inga odrar görs innan 17 augusti! :(
    Såg det just efter att jag hade lagt min order. Lite konstigt att ha semester mitt i högsäsongen men men... Jag har mejlat henne och sagt att min order ska makuleras eftersom jag gifter mig den 6/8.
    Det är bara att leta vidare efter andra alternativ. Nätet är fullt av fina saker  
Svar på tråden Present till tärna????