• helsingebrud

april 2012

är det fler här som skall gifta sig april 2012
    tänkte det kunde vara trevligt att följa varandra i planering
    deppressioner, fitness osv....

Själv är dagen planerad till 14 april 2012
    Järvsö kyrka, fest i alpbyn

• Svar på tråden april 2012
  • aprilhjärta

Hysch: hur lång tid tog leveransen på kinaklänningen och var det "krångligt" att beställa? Framför allt, blev du nöjd?
    Måset fråga dig med eftersom vi ska gifta oss på samma datum, när tänkte ni skicka ut inbjudningarna?

• hysch

Det tog knappt en månad från beställning till leverans och var faktiskt enklare än jag vågat hoppas, men då beställde jag en ganska enkel klänning utan några ändringar också :)jag är jättenöjd över lag, men den är lite knasig i ryggen, så det behöver justeras lite. Vet inte om jag kan göra det själv eller måste lämna in den till sömmerska, men med tanke på att den var så billig så är det ju inget problem i vilket fall.

Vi tänkte skicka ut i januari och sätta osa i början/mitten av mars :) Hur tänker ni?

• aprilhjärta

Vad skönt att allt gick bra med beställningen av kinaklänningen! Har fortfarande inte köpt någon klänning, men har varit och tittat. Tyvärr fann jag inte min "drömklänning"... Fanns så många fina och vackra klänningar, men ingen som kändes helt perfekt! Måste nog kika runt lite till...

Vi har tänkt skicka ut inbjudningarna i november och sätta osa sista februari.

• hysch

Ja, herregud vad mycket klänningar det finns! Det är en hel djungel :)

• empa

Hej!

Jag ska också gifta mig i april nästa år. Vi har bokat lokal och präst, men det är det enda! Huu vad stressad jag blev av att läsa hur mycket ni planerat... får lägga på ett kol nu :) Har provat klänningar också, men det finns så många fina, jättesvårt!

• sollan
    sollan skrev 2011-07-08 19:03:58 följande:
    Hej.

Vi gifter oss 31 Mars i Eslöv

Önskedatum va egentligen helgen efter då jag fyllar år.
    Sambon friade i år på min födelsedag :)
     Men eftersom det är påsk just den helgen så lämpa de saje klart inte för bröllop så då valde vi helgen innan för sen på våren har vi våra tonårs söners konfirmationer att ta hänsyn till.

Vi blir förhoppningsvis ca 50 gäster.

Har bokat Bosarps Kyrka å festlokalen Bosetorp som ligger mitt emot kyrkan, smidigt å perfa  ;)
    Kommer köpa 3 rätters genom Odd Fellow (är de som äger lokalen vi ska hyra)

Har köpt lite smått å gott redan tex dekorationsdiamanter, ballonger, placeringskort, cake topper,dukar, ljusstakar i våra temafärger rosa&silver
    Bestämt å tillfrågat å fått svaret ja av 3 tärnor å 1 bestman.

Brudklänning e jag nog på de klara me vilken jag ska köpa, blir på Atelje MB i Vinslöv så den ska jag upp å beställas senast i September.
    Vi har bytat vigseldag =) 
    Blir den 14 April istället...Min absoluta favoritmånad.
    Har beställt klänning nu å e absolut nöjd me mitt val...En Forever Yours 38103 i Ivory med rosa detaljer.
    Beställde rosa slipsar till blivande å hans bestman & rosa sjalar till mig å tärnorna.
    Tärnornas klänningar e osså köpta, blev fina silverfärgade. Vårat tema e rosa/silver =)

Hur går det för er andra?
  • hysch

Jag har egentligen inte gjort så mycket på ett tag, har varit så mycket annat. men på lördag ska vi nog åka och se och fixa med bandet, och så börjar det bli dags att fixa vigselförrättare...

• helsingebrud

sollan - ser att vi ska gifta oss samma dag !!
    14 /4

Har haft lite bröllopstorka nu sedan i somras.
    Idag har mer än hälften av inbjudningarna blivit färdigskrivna
    Ska börja skicka iväg dem i morgon

Om alla gäster kommer blir vi ca 120-130 st

klänningen har jag börjat vela med, den sitter inte bra alls
    måste lämna in den till sömmerska samt gå ner en hel del i vikt

Datumet börjar närma sig..... känns bra!!

• Aprilbruden

Hej!

Vi ska gifta oss den 27/4 2012. kommer att gifta oss borgerligt med endast våra föräldrar närvarande. Det blir tårta och kaffe efteråt och sedan åker jag och min nyblivne man på spaweekend direkt efter dett.

Spa är bokat och betalat, klänningen är köpt, en jättesnygg spetsklänning som jag fyndade på tradera för 90 kr inkl porto!!!!!!! Ringen är bestämd men ej köpt ännu. Vi har en total budget på 15000 och sparesan kommer nog att bli det dyraste. Kommer att satsa på blombukett mindre för va 300 kr, och en håruppsättning+ sminkning av min vanliga frissa och räknar med ca 1200 kr för det :)

Vi har inte bokat vigselförättare ännu, men i det här lilla samhället kommer det inte att vara några problem!

Dessutom har vi inte berättat det för någon ännu och har inte planerat när vi ska tala om det heller... kanske en vecka före??!!

• helsingebrud

helena
    vad kul med ytterligare en april brud
    Vilka kap du verkat gjort
    Brudtärne klänningarna jag köpte på ebay kostade också under 100:-

Har även köpt påsar till ris och favours
    favours blir mariannegodis och något mer

min brudklänning kostade 1800:-, skorna hde jag sedan tidigare
    har köpt slöja för 300:-
    diadem till brudtärnorna inköpta och även caketopper

halsband och örhängen är införskaffade men kommer säkert hitta andra innan det är dags
    bordsplaceringen mer eller mindra klar om alla kommer , lätt att plocka bort de som inte kommer

Håller på och bygger om vår restaurang lokal så det ska få plats mer gäster

Menyn är satt
    behöver köpa chokladfontäner och en del glas

musiker till kyrka och festen klara
    toastmaster och brudfölje tillfrågat och accepterat

Bröllopsparfym inköpt samt handkräm

Har hyfsat koll tror jag....

• hysch

Nu börjar det närma sig! Vi ska skicka iväg inbjudningarna den här veckan, gå igenom lite med bandet, har pratat igenom med fotografen och ska boka möte med vigselförrättaren. Plötsligt händer det saker :) Hur går det för er andra?

• sollan
    helsingebrud skrev 2011-11-24 23:04:49 följande:
    sollan - ser att vi ska gifta oss samma dag !!
    14 /4

Har haft lite bröllopstorka nu sedan i somras.
    Idag har mer än hälften av inbjudningarna blivit färdigskrivna
    Ska börja skicka iväg dem i morgon

Om alla gäster kommer blir vi ca 120-130 st

klänningen har jag börjat vela med, den sitter inte bra alls
    måste lämna in den till sömmerska samt gå ner en hel del i vikt

Datumet börjar närma sig..... känns bra!!
    Japp samma datum...Vet knappt varför vi valde Mars först eller jo va pga sonens konfirmation som vi inte visste när den skulle bli av.Ville klart inte krocka med den.
      April e favvomånaden så är glad att vi bytade datum...Sonens konfirmation blir dessutom den 21 April så Bröllop ena lördag å Konfirmation nästa =)

Har tatt de litta lugnt me bröllopsfixandet i höst. Satte in järnet direkt blivande friade i April förra året så ordnade en del då. Nu ska jag snart å prova min bröllopsklänning så de kan justera de ändringar som behöver göras...Blir en Forever Yours 38103 med rosa detaljer.
    Åhh känns som de snart brinner i knutarna...Haha...Nervöst & spännande!
    Blivande vårbrud
  • Aprilbruden

Hej!

Nu är det snart dags för oss aprilbrudar :)

Är ni helt klara med allt eller hur går det? Själv håller jag på och väntar på att mina skor ska komma. Sen ska det inhandlas lite nya underkläder och en slips till blivande maken och en skjorta till sonen.

Det börjar bli lite pirrigt faktiskt :)

• sollan

Hej.

Japp nedräkningen är i full gång...46 dagar kvar för oss...Wiiiee
    Börjar kännas konstigt eller va man ska säga...Att det är så nära...Är inte nervös, ännu ;)

Vi ska träffa restaurangen på måndag för att bestämma menyn, förrätt&huvudrätt.
    När det är gjort skall det skrivas in i festprogrammet som annars är färdigt så de kan skrivas ut och pysslas ihopa.
    Några smågrejor på Ikea har vi kvar att handla annars är all dekoration inköpt.

Min klänning är under omarbetning så skall och prova den på nytt den 14 Mars så hoppas att den då passar perfekt så jag får den med hem =)
    Vi skall även träffa prästen den 14 Mars för genomgång och efter det skall vigselprogrammet färdigställas och skrivas ut.
    Alkoholen skall m2b och hans marskalk inhandla på lördag i Tyskland.
    Lite "blannevann" har vi kvar att köpa.

Ja annars så tror/hoppas jag att allt annat är färdigt.

Så hur går det för er andra Aprilbrudar?

Blivande vårbrud
  • helsingebrud

Som det ser ut nu så är vi 120-125 gäster på festen

troligen 10-20 till i kyrkan

Satt halva natten och gjorde inköpslista på all mat som ska fixas osv

På onsdag ska vi iväg och kolla på ring och kläder till blivande

Barnens kläder nästan helt klara, bara yngsta sonens kvar

( skulle behöva kostym eller liknande till pojke strl 104 )

Bordsplaceringen mer eller mindre klar

massa fix som ska göras....

• helsingebrud

Har idag börjat leta efter lämplig låt att dansa vår första dans tillsammans till

Ska kanske tillägga att blivande har noll taktkänsla och kan absolut inte dansa.

Började träna lite smått ikväll och söker lämplig låt - helst med Perssons Pack

just nu lutar det åt I all vår tid

Vad tror ni om den, kan man dansa vals liknande till den???

• sollan

Hej brudar!

Hur känns det nu när ni kommit in i rätt månad =)

Själv hade vi igår 2 veckor kvar...Känns än så länge lugnt.

Har koll på läget och har dessutom tatt ledigt från jobb veckan innan så hinner fixa me det sista småpillet.

Hur går de me eran planering?

120414 <3
Svar på tråden april 2012