april 2012
är det fler här som skall gifta sig april 2012
tänkte det kunde vara trevligt att följa varandra i planering
deppressioner, fitness osv....
Själv är dagen planerad till 14 april 2012
Järvsö kyrka, fest i alpbyn
är det fler här som skall gifta sig april 2012
tänkte det kunde vara trevligt att följa varandra i planering
deppressioner, fitness osv....
Själv är dagen planerad till 14 april 2012
Järvsö kyrka, fest i alpbyn
Hysch: hur lång tid tog leveransen på kinaklänningen och var det "krångligt" att beställa? Framför allt, blev du nöjd?
Måset fråga dig med eftersom vi ska gifta oss på samma datum, när tänkte ni skicka ut inbjudningarna?
Det tog knappt en månad från beställning till leverans och var faktiskt enklare än jag vågat hoppas, men då beställde jag en ganska enkel klänning utan några ändringar också :)jag är jättenöjd över lag, men den är lite knasig i ryggen, så det behöver justeras lite. Vet inte om jag kan göra det själv eller måste lämna in den till sömmerska, men med tanke på att den var så billig så är det ju inget problem i vilket fall.
Vi tänkte skicka ut i januari och sätta osa i början/mitten av mars :) Hur tänker ni?
Vad skönt att allt gick bra med beställningen av kinaklänningen! Har fortfarande inte köpt någon klänning, men har varit och tittat. Tyvärr fann jag inte min "drömklänning"... Fanns så många fina och vackra klänningar, men ingen som kändes helt perfekt! Måste nog kika runt lite till...
Vi har tänkt skicka ut inbjudningarna i november och sätta osa sista februari.
Ja, herregud vad mycket klänningar det finns! Det är en hel djungel :)
Hej!
Jag ska också gifta mig i april nästa år. Vi har bokat lokal och präst, men det är det enda! Huu vad stressad jag blev av att läsa hur mycket ni planerat... får lägga på ett kol nu :) Har provat klänningar också, men det finns så många fina, jättesvårt!
Jag har egentligen inte gjort så mycket på ett tag, har varit så mycket annat. men på lördag ska vi nog åka och se och fixa med bandet, och så börjar det bli dags att fixa vigselförrättare...
sollan - ser att vi ska gifta oss samma dag !!
14 /4
Har haft lite bröllopstorka nu sedan i somras.
Idag har mer än hälften av inbjudningarna blivit färdigskrivna
Ska börja skicka iväg dem i morgon
Om alla gäster kommer blir vi ca 120-130 st
klänningen har jag börjat vela med, den sitter inte bra alls
måste lämna in den till sömmerska samt gå ner en hel del i vikt
Datumet börjar närma sig..... känns bra!!
Hej!
Vi ska gifta oss den 27/4 2012. kommer att gifta oss borgerligt med endast våra föräldrar närvarande. Det blir tårta och kaffe efteråt och sedan åker jag och min nyblivne man på spaweekend direkt efter dett.
Spa är bokat och betalat, klänningen är köpt, en jättesnygg spetsklänning som jag fyndade på tradera för 90 kr inkl porto!!!!!!! Ringen är bestämd men ej köpt ännu. Vi har en total budget på 15000 och sparesan kommer nog att bli det dyraste. Kommer att satsa på blombukett mindre för va 300 kr, och en håruppsättning+ sminkning av min vanliga frissa och räknar med ca 1200 kr för det :)
Vi har inte bokat vigselförättare ännu, men i det här lilla samhället kommer det inte att vara några problem!
Dessutom har vi inte berättat det för någon ännu och har inte planerat när vi ska tala om det heller... kanske en vecka före??!!
helena
vad kul med ytterligare en april brud
Vilka kap du verkat gjort
Brudtärne klänningarna jag köpte på ebay kostade också under 100:-
Har även köpt påsar till ris och favours
favours blir mariannegodis och något mer
min brudklänning kostade 1800:-, skorna hde jag sedan tidigare
har köpt slöja för 300:-
diadem till brudtärnorna inköpta och även caketopper
halsband och örhängen är införskaffade men kommer säkert hitta andra innan det är dags
bordsplaceringen mer eller mindra klar om alla kommer , lätt att plocka bort de som inte kommer
Håller på och bygger om vår restaurang lokal så det ska få plats mer gäster
Menyn är satt
behöver köpa chokladfontäner och en del glas
musiker till kyrka och festen klara
toastmaster och brudfölje tillfrågat och accepterat
Bröllopsparfym inköpt samt handkräm
Har hyfsat koll tror jag....
Nu börjar det närma sig! Vi ska skicka iväg inbjudningarna den här veckan, gå igenom lite med bandet, har pratat igenom med fotografen och ska boka möte med vigselförrättaren. Plötsligt händer det saker :) Hur går det för er andra?
Hej!
Nu är det snart dags för oss aprilbrudar :)
Är ni helt klara med allt eller hur går det? Själv håller jag på och väntar på att mina skor ska komma. Sen ska det inhandlas lite nya underkläder och en slips till blivande maken och en skjorta till sonen.
Det börjar bli lite pirrigt faktiskt :)
Hej.
Japp nedräkningen är i full gång...46 dagar kvar för oss...Wiiiee
Börjar kännas konstigt eller va man ska säga...Att det är så nära...Är inte nervös, ännu ;)
Vi ska träffa restaurangen på måndag för att bestämma menyn, förrätt&huvudrätt.
När det är gjort skall det skrivas in i festprogrammet som annars är färdigt så de kan skrivas ut och pysslas ihopa.
Några smågrejor på Ikea har vi kvar att handla annars är all dekoration inköpt.
Min klänning är under omarbetning så skall och prova den på nytt den 14 Mars så hoppas att den då passar perfekt så jag får den med hem =)
Vi skall även träffa prästen den 14 Mars för genomgång och efter det skall vigselprogrammet färdigställas och skrivas ut.
Alkoholen skall m2b och hans marskalk inhandla på lördag i Tyskland.
Lite "blannevann" har vi kvar att köpa.
Ja annars så tror/hoppas jag att allt annat är färdigt.
Så hur går det för er andra Aprilbrudar?
Som det ser ut nu så är vi 120-125 gäster på festen
troligen 10-20 till i kyrkan
Satt halva natten och gjorde inköpslista på all mat som ska fixas osv
På onsdag ska vi iväg och kolla på ring och kläder till blivande
Barnens kläder nästan helt klara, bara yngsta sonens kvar
( skulle behöva kostym eller liknande till pojke strl 104 )
Bordsplaceringen mer eller mindre klar
massa fix som ska göras....
Har idag börjat leta efter lämplig låt att dansa vår första dans tillsammans till
Ska kanske tillägga att blivande har noll taktkänsla och kan absolut inte dansa.
Började träna lite smått ikväll och söker lämplig låt - helst med Perssons Pack
just nu lutar det åt I all vår tid
Vad tror ni om den, kan man dansa vals liknande till den???
Hej brudar!
Hur känns det nu när ni kommit in i rätt månad =)
Själv hade vi igår 2 veckor kvar...Känns än så länge lugnt.
Har koll på läget och har dessutom tatt ledigt från jobb veckan innan så hinner fixa me det sista småpillet.
Hur går de me eran planering?