• brolencarlsson

Vad har ni som bordsplacerings skyltar????

Behöver förslag på olika namnskyltar till bordsplaceringen!!

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Vad har ni som bordsplacerings skyltar????
  • Anneli72

På bröllopet som jag är "bröllopskoordinator" på så ska vi skriva alla namnen på framsidan av bröllopshäftet.  

• Lillskoj

Såhär såg våra inbjudningskort ut (här inslagna i ett cellofankuvert för att behålla doften som vi hade "penslat" på). Våra festprogram som låg vid varje plats såg likadana ut men med gästens namn på remsan istället. 

• Novanna
    Minuz skrev 2011-06-27 14:29:47 följande:
    Eller ska jag har hjärtan i guld? med mörklila eller cremefärgad text på? Vad tycker ni? Det är dessa tre färger vi har valt till vårat tema.
    Vi kommer att ta in mycket av den höstliga naturen att dekorera med också
    Guld med mörklila tycker jag låter väldigt läckert, speciellt i hösttider. Vi gjorde totalt 55 hjärtan och använde 42. På det viset kunde vi välja ut de finaste och använde "skroten" till att testa textstilar och färger på. Vi hade tre formar så vi fick ut sex hjärtan i stöten. Tur det för formarna blir sköra efter ett par omgångar och spricker. Men till november är det ju goa tider!
  • Lili

Såhär såg våra skyltar ut. Klippte ut fjärilar i tunt naturvitt papper och skrev på namnen för hand. Sedan klippte jag ett diagonalt hack i fjärilen, så att man kunde fästa den på t.ex. glasen. Placerade fjärilarna på dricksglas och vinglas för att få lite olika höjd och liv i det hela, så att det såg ut som om fjärilarna bara hade landat en stund slumpvis här och där. Kan kolla om jag har någon bild där man ser helheten!

• 4everwe2

Vi ska köpa champangeglas och skriva gästens namn på. Då får dom med sig en lite personlig present när dom går hem åxå

• augusti2012

jag syr egna linneservetter. Och servettringen kommer bestå av toalettrullar som jag delar, röd tapet runt om. 
    Och sen ett vitt hjärta på där jag kommer skriva gästens namn.

• queenelin
    Lili skrev 2011-06-29 09:32:17 följande:
    Såhär såg våra skyltar ut. Klippte ut fjärilar i tunt naturvitt papper och skrev på namnen för hand. Sedan klippte jag ett diagonalt hack i fjärilen, så att man kunde fästa den på t.ex. glasen. Placerade fjärilarna på dricksglas och vinglas för att få lite olika höjd och liv i det hela, så att det såg ut som om fjärilarna bara hade landat en stund slumpvis här och där. Kan kolla om jag har någon bild där man ser helheten!

Jättefint! Och jag gillar verkligen när man gör lite olika, så att allt inte ser helt lika ut!
  • Nikkita

Var det inte i denna tråden som någon lagt upp en bild på en lila fjäril som placeringsskylt??? Har letat överallt nu & hittar inte igen den Obestämd Någon som vet vilken jag menar & har bild på den?

• Nikkita

Jätte fina Skrattande Gjorde du mallen själv eller hittade du den någonstans? I så fall är jag nyfiken på vart Glad
  • Rosi

Jätte fina!
  • Rosi

Vi kommer ha ett rött äpple.(Roya Gala) och kommer vi knyta fast ett grönt löv där det står ett namn på..
    Har hittat en bild här på BT som jag kan lägga upp.. detta är då inte våra bild 

• Nikkita
    Rosi skrev 2011-07-16 21:32:07 följande:
    Detta tycker jag är jätte fräckt Glad Ska se vad min blivande tycker!!! Hade passat in i vårt färgtema oxå med gröna äpplen {#emotions_dlg.flower}
  • Aniara4

Funderar på en sak... När man sätter placeringskorten på glasen, då måste ju gästerna ta bort lapparna när de ska dricka? Vad gör man sen, lägger dem bredvid tallriken bara?

• Hanna och Petter

Vi ska ska sätta placeringdkorten i  tallkottar. Kommer nog passa bra in i vår dukning eftersom vi ska ha höstigt tema och använda oss av löv, stenar mm. 

• Rosi
    Aniara4 skrev 2011-07-17 11:24:39 följande:
    Funderar på en sak... När man sätter placeringskorten på glasen, då måste ju gästerna ta bort lapparna när de ska dricka? Vad gör man sen, lägger dem bredvid tallriken bara?
    Så tänkte jag med.. och så kan man ju även äta upp äpplet sen om det vill de.. =)
  • Nikkita
    Aniara4 skrev 2011-07-17 11:24:39 följande:
    Ja jag tror att det blir till att lägga dem brevid tallriken Glad men de lär ju komma ihåg vart de sitter även om lappen försvinner efter ett tag! 
  • Allerts

Vi kommer ha silvriga stjärnor som man sätter på vinglas-foten.

Svar på tråden Vad har ni som bordsplacerings skyltar????