Vad har ni som bordsplacerings skyltar????
Behöver förslag på olika namnskyltar till bordsplaceringen!!
Tack på förhand :)
Behöver förslag på olika namnskyltar till bordsplaceringen!!
Tack på förhand :)
På bröllopet som jag är "bröllopskoordinator" på så ska vi skriva alla namnen på framsidan av bröllopshäftet.
Såhär såg våra inbjudningskort ut (här inslagna i ett cellofankuvert för att behålla doften som vi hade "penslat" på). Våra festprogram som låg vid varje plats såg likadana ut men med gästens namn på remsan istället.
Såhär såg våra skyltar ut. Klippte ut fjärilar i tunt naturvitt papper och skrev på namnen för hand. Sedan klippte jag ett diagonalt hack i fjärilen, så att man kunde fästa den på t.ex. glasen. Placerade fjärilarna på dricksglas och vinglas för att få lite olika höjd och liv i det hela, så att det såg ut som om fjärilarna bara hade landat en stund slumpvis här och där. Kan kolla om jag har någon bild där man ser helheten!
Vi ska köpa champangeglas och skriva gästens namn på. Då får dom med sig en lite personlig present när dom går hem åxå
jag syr egna linneservetter. Och servettringen kommer bestå av toalettrullar som jag delar, röd tapet runt om.
Och sen ett vitt hjärta på där jag kommer skriva gästens namn.
Var det inte i denna tråden som någon lagt upp en bild på en lila fjäril som placeringsskylt??? Har letat överallt nu & hittar inte igen den Någon som vet vilken jag menar & har bild på den?
Vi kommer ha ett rött äpple.(Roya Gala) och kommer vi knyta fast ett grönt löv där det står ett namn på..
Har hittat en bild här på BT som jag kan lägga upp.. detta är då inte våra bild
Funderar på en sak... När man sätter placeringskorten på glasen, då måste ju gästerna ta bort lapparna när de ska dricka? Vad gör man sen, lägger dem bredvid tallriken bara?
Vi ska ska sätta placeringdkorten i tallkottar. Kommer nog passa bra in i vår dukning eftersom vi ska ha höstigt tema och använda oss av löv, stenar mm.
Vi kommer ha silvriga stjärnor som man sätter på vinglas-foten.