Min kusin struntar i vårt bröllop för att åka och hälsa på sin kompis..
Vi har en mycket liten släkt och inom släkten träffas vi ganska ofta. Alltid vid högtider, födelsedagar osv. Vi umgås även utanför de ramarna lite då och då.
Jag har bjudit min lilla släkt på vårt bröllop. Min kusin har en dotter på 7 månader som inte tar flaskan. Vi har valt en barfri middag och fest, men mellan vigsel och under mingel och snittar kan barnen vara med. Min kusin ville trots allt ta med sitt barn men jag sa nej, men sa också att hela familjen kan ju vara med under vigsel och fram till middagen kl 17.30 om de inte vill lämna bort barnet. Det tyckte hon lät bra och hon accepterade vårt önskemål och tyckte resonemnaget kring det var okej.
I dag, tre dagar före vigseln, får jag ett sms där det står att de över huvud taget inte kommer. Ingen förklaring ingenting, inte ens ett telefonsamtal utan ett sms.. Min kusin är en extremt hängiven facebookuppdaterare. Någon frågade om jag sett någon förklaring där och gick in och kollade. I hennes logg har en kompis till henne som bor 17 mil bort frågar om hon kommer i helgen, var på hon svarar självklart, vad roligt det ska bli. Jag känner mig så jäkla besviken och sviken. Jag som ställt upp och fixar 40-års kalas åt hennes sambo, jag som lovat att fota och fixa inför deras bröllop i vinter. Dessutom tackade de ja för flera månader sedan och kommer med det här nu. Och jag blir så otroligt ledsen att de väljer bort mitt bröllop, de av alla människor. Dessutom bara för att åka till en kompis hon kan träffa när som helst.
Till min fråga. Tycker ni att jag överdriver? Hur skulle ni ha reagerat?
De gifter sig som sagt i vinter och nu har jag verkligen ingen lust att gå på deras bröllop..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 22:53
barnfri middag och fest ska det så klart stå