Min syster kommer inte på mitt bröllop
Tjahapp. Det var väl iofs väntat. Min syster har sedan hon träffade sin man tagit allt mer avstånd från mig. Förvisso lever vi två helt olika liv med få beröringspunkter, så det är kanske inte jättemärkligt. Men jag vill gärna umgås med henne ändå.
Hon har förändrats jättemycket sen hon träffade honom, från noggrann med sitt utseende till, tja, inte så noggrann. Från att gilla bekvämlighet till att bo enormt spartanskt under hela sommarhalvåret.
Jag ska ärligen säga att jag inte gillar hennes man, han är nedlåtande och spydig mot henne samt också enormt kritisk mot alla människor som inte lever enligt hans referensmönster (han kollar bla huruvida folk har städat eller inte när han är på besök och kan sen vägra gå dit igen om de inte har "tillräckligt rent"). Han har också ringt min mamma och skällt ut henne för att hon, enligt hans uppfattning, inte passar deras son tillräckligt ofta, att hon lägger för mycket pengar på sitt utseende och avrundade det hela med att kalla henne "lilla vän". Jag gick fullständigt i taket när detta hände, har man barn får man vara tacksam för den hälp man får och dessutom kallar man INTE äldre personer lilla vän (det kallar man INGEN!)
Hursomhelst jag måste ju acceptera honom och det gör jag (motvilligt förvisso). Så jag är artig och vänlig, men inte mer, när jag träffar honom. De bjöd inte oss på sitt bröllop, men vi har bjudit dem. Men som sagt, har nu förstått via mamma att de inte kommer. De har dock inte hört av sig. Nu funderar jag på att i såfall sluta försöka helt enkelt, att vi bryter den lilla kontakt som finns... Synd bara då vår familj är mycket liten.