• Anonym (Signatur)

Min syster kommer inte på mitt bröllop

Tjahapp. Det var väl iofs väntat. Min syster har sedan hon träffade sin man tagit allt mer avstånd från mig. Förvisso lever vi två helt olika liv med få beröringspunkter, så det är kanske inte jättemärkligt. Men jag vill gärna umgås med henne ändå.

Hon har förändrats jättemycket sen hon träffade honom, från noggrann med sitt utseende till, tja, inte så noggrann. Från att gilla bekvämlighet till att bo enormt spartanskt under hela sommarhalvåret.

Jag ska ärligen säga att jag inte gillar hennes man, han är nedlåtande och spydig mot henne samt också enormt kritisk mot alla människor som inte lever enligt hans referensmönster (han kollar bla huruvida folk har städat eller inte när han är på besök och kan sen vägra gå dit igen om de inte har "tillräckligt rent"). Han har också ringt min mamma och skällt ut henne för att hon, enligt hans uppfattning, inte passar deras son tillräckligt ofta, att hon lägger för mycket pengar på sitt utseende och avrundade det hela med att kalla henne "lilla vän". Jag gick fullständigt i taket när detta hände, har man barn får man vara tacksam för den hälp man får och dessutom kallar man INTE äldre personer lilla vän (det kallar man INGEN!)

Hursomhelst jag måste ju acceptera honom och det gör jag (motvilligt förvisso). Så jag är artig och vänlig, men inte mer, när jag träffar honom. De bjöd inte oss på sitt bröllop, men vi har bjudit dem. Men som sagt, har nu förstått via mamma att de inte kommer. De har dock inte hört av sig. Nu funderar jag på att i såfall sluta försöka helt enkelt, att vi bryter den lilla kontakt som finns... Synd bara då vår familj är mycket liten.

• Svar på tråden Min syster kommer inte på mitt bröllop
  • Anonym (Vat vad du menar)

Vad tråkigt att det är så.. 
    Min syster kommer heller ej på mitt bröllop då vi inte pratar med varandra 

• Anonym

Har också en knepig familjesitation. Min bror, som inte talade med mig på några år överhuvudtaget, kommer på mitt bröllop i sommar. Men han kom inte när vårt andra syskon gifte sig förra året. Trots att det var den enda i familjen broden haft kontakt med under de "tysta åren". Superkonstig. Samma där med att han betett sig underligt sedan han träffade sin flickvän men ja. Vad ska man göra. Jag vill ju ha kontakt med min bror, även om han skadar och sårar oss för jävligt mycket emellanåt...

• Anonym (Vat vad du menar)

Det är inte lätt när det blir så.. :( 
    På ett vis så önskade ja verkligen att min syster kom på bröllopet och på ett annat inte..  
    men men man väljer ju inte sina syskon.. :( 

• Anonym (Känner igen det)

Jag har varit med om liknande situationer fast med några av mina vänner.
    Det låter som att din syster bara viker sig för sin man och gör som han vill. och just nu finns det inte så mycket att göra åt den saken. Huvudsaken är att komma ihåg att det är din syster och att när (inte om utan när) deras förhållande tar slut ska ni finnas där för henne så att ni ite glider ännu längre isär.

Det låter som att han isolerar henne från hennes familj så att hon inte får några ideer som att t.ex säga emot honom och ha egna åsikter.

• Anonym

Min syster kommer inte på mitt bröllop för hon har paranoia :((  Min bror kommer inte för han är en utnyttjare och tar kontakt endast om han behöver pengar....

• Anonym

Men din syster mår ju inte bra och troligen så misshandlar  hennes man hennes psykiskt, försök att bara prata med henne och se hur hon mår.

Din syster är  fast i ett dåligt förhållande, hon vill nog gå men får nog inte för sin man. 

• Nattis81

Hej!

Min syster kommer inte heller på mitt bröllop. Hon är arg för att hon inte får ta med sina barn på bröllopet. Alla andra gäster har respekterat detta men inte hon. Är jätte ledsen och besviken men jag vill bara försöka släppa det så jag kan njuta fullt ut på mitt bröllop. Vet dock inte om vår relation någonsin kommer att bli densamma.

Du är i gott sällskap men jag förstår att du är väldigt ledsen men det kan vara skönt att veta att det finns andra i samma situration.

Stort lycka till, hoppas du får en underbar dag  :)

• Anonym (Signatur)

På nåt sätt känns det tröstande att inte vara ensam med denna sits, inte för att jag önskar andra detsamma...

• Anonym

Osså kommer jag då med min skitfamilj.
    Vi har klädkod kavaj på vårat bröllop men det kommer min syster att skita högaktningsfullt i. Hon tycker att alla är så löjliga om man inte beter sig sig hon, att hon är bättre än alla andra ( Oj va det va skönt att få ur sig ) så hon kommer väl i sina jeans eller nått annat gammalt plagg.
    Hon kommer inte att förstå varfrö vi vill ha så "fint".. Nä usch jag skulle helst slippa ha henne där om jag fick välja eller rättare sagt att hon kommer och UPPFÖR SIG !!

Ja sen kommer vi då till min bror. Han och jag står varann närmare än vad jag gör med min syster MEN han har sin dotter varannan helg och just det infaller denna helgen då gifter oss och han byter aldrig bort den helgen för nått. Visseligen är barn det bästa man har och dom ska komma först. MEN det är ju inte alla helger sin lillasyster gifter sig. Och man bör ju fatta själv att man kanske ska göra ett undantag.
    Det här svider ska ni veta som FAN !!

Det kommer nog inte att spela nån roll vad jag säger för han kommer nog inte komma iaf och VIPS har vi skapat en spricka mellan oss..Han är lättstött nämligen

Det kommer mest att vara släkt från maken där den dagen och det käns väl sådär kan jag erkänna !

• Anonym

Jag förstår att det kan kännas lockande att bara koppla bort henne från ditt ( TSs) liv men jag uppmuntrar dig att om du orkar fortsätta försöka sträcka ut en hand då och då och hålla kontakten. Det låter som att hennes make försöker kontrollera henne och isolera henne från hennes kontaktnät och det är 2 STORA varningssignaler. Jag menar självklart inte att jag kan uttala mig om vad som händer mellan dem när ingen ser men att jag blir orolig.

• Anonym

mina föräldrar kommer inte på mitt bröllop då vi är ovänner. sorligt

• Anonym (andragången)

Ja du.....min ena syster kom inte på mitt första bröllop, ganska så förvånande faktiskt, vi som alltid haft kontakt, däremot kom min andra syster, vi pratar knappt, ingen relation what so ever.

Nu då, andra gången, har systrarna bytt, så den som inte kom förra kommer nu och vise versa, gör lika ont ändå, för man räknar ju ändå med att ens familj ska komma!

Svar på tråden Min syster kommer inte på mitt bröllop