• tweety

Hjälp med roliga brudpar till tårtan?

Hejsan!

Skulle behöva hjälp med var jag kan köpa lite roligare brudpar till tårtan.

Vill inte ha de traditionella vanliga paren, hittar inte så mycket när jag googlar. Om någon har bra tips i gbg skulle det vara uppskattat.

• Svar på tråden Hjälp med roliga brudpar till tårtan?
  • Chicita

Vi kommer att ha ett vitt slott / borg högst upp på vår tårta. Det är belysning i det (batteri) så det kommer bli jättefint en septemberkväll i en lokal med bara levande ljus Solig

Vi kunde inte hitta något brudpar vi gillade, så den här blir bäst för oss, även om jag har funderingar på att måla om den så det är koppartak och grå sten istället för ett vitt prinsess-slott...

• FriPhi
    SposaRoma skrev 2011-05-22 18:28:36 följande:

JAg beställde personliga caketoppers, bild på mig, mi kläning, fästman och hjur hans kostym ser ut + 2 bilder på våra hundar :)
    www.etsy.com, säljaren heter dandelionland - hon är urduktig!!!!!!
    WOW, vad gulligt! Hur lång tid tog det att få hem dem och vad kostade det? Hade inte tänkt ha några alls, men de var ju så himla fina! Inte så många veckor kvar till vårt bröllop dock.
  • SposaRoma
    FriPhi skrev 2011-05-25 14:44:16 följande:
    WOW, vad gulligt! Hur lång tid tog det att få hem dem och vad kostade det? Hade inte tänkt ha några alls, men de var ju så himla fina! Inte så många veckor kvar till vårt bröllop dock.
    6 veckor, men hon har även "rushorder". Gå in på Etsy och kontakta henne (dandelionland)  =) Jag är  U R N Ö J D  !!!!Skrattande
  • prinsessan75

Passar verkligen inte alla, men oss! Corpse bride:)
  • pixi

L

Letade roriga brudpar till min systers bröllop och hittade ett bageri som gör personliga brudpar i marsipan, fick den här bilden som exempel men fick även se olika bilder i bageriet på par de hade gjort. De ber om ett foto eller berskrivning på hur personerna sen ut. Tex vilken färg och typ av klänning, kort hår, lång, kort osv. Såg ett underbart par på två herrar som skulle gifta sig!!
    Smakfyllt heter bageriet, ligger vid Allen i Haga, Göteborg
    www.facebook.com/smakfyllt
  • Morneraka

Hade först tänkt ta denna, men iomed att vi tyckte att brudparet var lite väl smala för att föreställa oss...

blev det en av dessa!

Vi ska ha de brudparet längst till vänster, dock ska vi skifta hårfärg iomed att jag är brunett och han är rödhårig..;)

Finns endel roliga på www.cakedreams.se  =)
    9/7-11
  • bruden
    Kattpoet skrev 2011-05-23 10:36:25 följande:
    Pinkgrape,  inte så konstigt, ett tag fanns det knappt bröllopsklänningar för runda tjejer...  Ibland känns det som om man inte får gifta sig om man inte är smal.
    Det där kan jag instämma i fullt och ärligt!
    Jag gifte mig första gången för 10 år sedan och då hade jag ett rent helvete att hitta en klänning. Efter veckor av letande så fann jag en butik (som nu lagt ner tyvärr) som hade samma utbud i storlekar från 34-62. Ingen skillnad alls på klänningarna om man var av modell större. Billiga var de också.
    Nu verkar allt fler butiker inse att vi som har en rejäl kroppshydda ska kunna få vara lika fina som de som är "normala". Utbudet för oss plus size växer och vi är mer än tacksamma för det

Har precis beställt en kinaklänning och säljaren skrev faktiskt att det var en ära att få sy upp en klänning åt mig som drar större storlek. Det var verkligen snällt sagt av honom
  • Lanin
    prinsessan75 skrev 2011-06-20 22:17:38 följande:

Passar verkligen inte alla, men oss! Corpse bride:)
    Var har du hittat den! fantastisk, I love it!
  • Augustibrud

Vi förlovade oss i Eiffeltornet och ska ha det lilla souvenireiffeltorn som vi köpte när vi var där som caketopper ^^

• tweety

Hejsan alla för de fina bröllops paren till tårtan jag har fått massor av roliga tips och ideér.

• RiNa

Någon som har tips på en caketopper med vintertema som inte är för dyr?

• Kattpoet

Närmare vinter är det nog lättare att hitta, du kan ju ta två snögubbar i porslin och ha på toppen.

http://www.amazon.co.uk/Love-Snowmen-Snowman-Collectable-Ornament/dp/B002UFBQZQ/ref=sr_1_6?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1309791783&sr=1-6 

Ta bort snöret och ställ dem på en liten rund  pappers cirkel.

Oh jag hittade dessa  http://www.amazon.co.uk/Silver-Snowflake-Place-Card-Glass/dp/B00488GVXU/ref=sr_1_9?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1309792146&sr=1-9, snyggt men inte cake toppers.. 

Svar på tråden Hjälp med roliga brudpar till tårtan?