• mikita

Provsminkning och hår. Vad tycks?

I kväll  har jag och syster fixat med sminkning och hår. Jag är jättenöjd, men syster känner press på sig att det inte duger...Jag vill gäran ha feedback! Kan säga att jag till vardags knappt är sminkad alls och ofta bara har en hästsvans. Det är ett utomhusbröllop i romantisk men enkel stil.

Fotona är väl inte så himla bra, inte belysningen heller. Hoppas ni kan se lite i alla fall Glad Håret som hänger ner på ryggen ska vara mer lockat än på bilden och ev. en tunn fläta i nederkant hela vägen runt (fattar ni vad jag menar???) Jag ska ha glasögonen på mig.

• Svar på tråden Provsminkning och hår. Vad tycks?
  • 11juni2011
    mikita skrev 2011-05-14 15:58:41 följande:
    Tack. Jag tror jag gör som många skriver: tar i lite mer. Alltså samma färger och samma sminkning, bara lite mer/starkare. Läppstiftet är från MakeUp Store och heter Wobble. Jätteskönt på tycker jag.

Ska fundera vidare på håret. Jag har inte tillgång till frisör på den stora dagen, så det får inte vara allt för krånglig frisyr.
    Jag tyckte också att läpparna hade superfin nyans! Det där läppstiftet, vet du om det håller för pussar på den stora dagen? I så fall måste jag köpa ett :=)
  • Kattpoet

Om jag får rekomendera   en tutorial så denna  

">

Hennes är de bästa jag har hittat, kolla igenom alla hennes 

• mikita
    11juni2011 skrev 2011-05-14 19:19:06 följande:
    Jag tyckte också att läpparna hade superfin nyans! Det där läppstiftet, vet du om det håller för pussar på den stora dagen? I så fall måste jag köpa ett :=)
    Jag ska provpussa m2b under helgen! Återkommer med resultat :)
  • 11juni2011
    mikita skrev 2011-05-14 20:14:01 följande:
    Jag ska provpussa m2b under helgen! Återkommer med resultat :)
    Låter toppen!!
  • VitaminA
    mikita skrev 2011-05-14 15:58:41 följande:
    Tack. Jag tror jag gör som många skriver: tar i lite mer. Alltså samma färger och samma sminkning, bara lite mer/starkare. Läppstiftet är från MakeUp Store och heter Wobble. Jätteskönt på tycker jag.

Ska fundera vidare på håret. Jag har inte tillgång till frisör på den stora dagen, så det får inte vara allt för krånglig frisyr.
    Oooh tack för svaret! Skall inhandlas!
  • nikkihag
    Moemoe skrev 2011-05-15 01:15:30 följande:

Var en här ovan som rekomenderade en sminkvideo av Michell Phan på youtube, ville bara slänga in en länk till henne där hon gör en naturlig makup för bröllop.
    www.youtube.com/user/MichellePhan#p/search/0/QQAWGLmZih8

Måste vara fel länk, för där lagas det trasigt läppstift?
  • Miceme

När du la in en förebild så ser jag verkligen skillnaden så din syster har ju helt klart lyckats med en naturlig make up. Lite starkare mascara som många andra sagt håller jag också med om.

Jättefint!

• Moemoe
    nikkihag skrev 2011-05-15 04:26:46 följande:
    Måste vara fel länk, för där lagas det trasigt läppstift?
    Haha, oj det blev lite knasigt. Skrattande Den här hoppas jag länkar rätt.
    ">

• nikkihag
    Moemoe skrev 2011-05-15 10:29:52 följande:
    Haha, oj det blev lite knasigt. Skrattande Den här hoppas jag länkar rätt.
    ">

" target="_blank">

Jaa nu blev det rätt och vad duktig hon är :))
  • mikita
    11juni2011 skrev 2011-05-14 20:17:28 följande:
    Låter toppen!!
    Här kommer testresultatet:
    Läppstiftet satt fint och kändes smidigt i knappt 2 timmar. Under de timmarna ägnade jag mig åt MASSA prat, promenad, en fika (kall dryck) och m2b fick 4 pussar. Sedan satt det drygt en timme till innan det blev fnasigt. Men jag hade nog bättrat på det efter 2 timmar om jag varit på fest. Jag har haft det på mig på jobbet och då har jag haft lypsyl under (jag har väldigt torra läppar), då har det suttit i ca 3 timmar innan  jag bättrat på. På jobbet är det också massa prat, men inget ätande eller pussande :) Idag hade jag inget lypsyl under.
  • 11juni2011
    mikita skrev 2011-05-15 18:21:59 följande:
    Här kommer testresultatet:
    Läppstiftet satt fint och kändes smidigt i knappt 2 timmar. Under de timmarna ägnade jag mig åt MASSA prat, promenad, en fika (kall dryck) och m2b fick 4 pussar. Sedan satt det drygt en timme till innan det blev fnasigt. Men jag hade nog bättrat på det efter 2 timmar om jag varit på fest. Jag har haft det på mig på jobbet och då har jag haft lypsyl under (jag har väldigt torra läppar), då har det suttit i ca 3 timmar innan  jag bättrat på. På jobbet är det också massa prat, men inget ätande eller pussande :) Idag hade jag inget lypsyl under.
    Låter ju helt okej! Ett sånt skall jag köpa då
    Tack snälla du för att du tog dig tid att testa!
  • Dannedo

Du är verkligen jättefin, men en sak som jag märkt på MÅNGA bröllopsbilder är många som vill ha det naturligt blir för försiktiga. Nu vet jag inte hur din klänning ser ut, men tänk på att hår och smink måste matcha klänningen. Är det en lång och fin klänning får du inte se för osminkad ut, då blir kropp och ansikte två olika världar, om du förstår vad jag menar. Om man tittar på bilder med naturligt sminkade kändisar så ser man att ändå hur "mycket" sminkade dom ändå är. Jag tycker läpparna är jättebra, har du ett så neutralt läppstift så kommer du aldrig se översminkad ut.
    Ang problemet med ögonfransar i glasögonen: Fransböjare! Då kommer det inte vara något problem. Lite mer mascara, en ljusbrun flytande liner, vit kajal innanför nedre fransraden och kanske en mörk innanför övre. Men mascara kommer göra all skillnad! 

Lumene har ett ögonbrynsvax som är jättebra att använda för att forma fransarna oavsett om man har plockade bryn eller inte. Jag klarar mig inte utan det, en liten detalj som gör stor skillnad.

kammarjungfrun.devote.se/blogs/539579/frisyrexpriment.htm Här är en frisyr som jag tycker är fin och jag tror är ganska enkel att göra, men en fläta av löshår.

• mteriksson

alldeles för alldagligt....förlåt men vill vara ärlig.....

• Vintersol

Tycker sminkningen är fin men skulle välja en brun mascara för att framhäva ögonen mer. Kanske en variant som gör ögonfransarna långa mer än fylliga.
    Ett annat alternativ är att använda sån där grej man målar som eyeliner som gör att ögonfransarna växer och blir längre och mörka. Det ser väldigt naturligt ut, men är något man behöver pensla på dagligen i några veckor eller någon månad. Jag har provat RevitaLash och det var helt galet hur stor effekt det hade, men den kostade typ 1000 kr.

Gällande håret skulle jag rösta för en enkel svinrygg.

Svar på tråden Provsminkning och hår. Vad tycks?