• Pinkgrape

Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...

Ja, ni som kommer ha in- och utgångsmarschen på orgel, och endast ni..

Vad kommer ni ha för låtar?

Kommer ni ha samma låt in som ut, eller olika?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...
  • mikaela86

detta är väldigt bra, vi kommer ha denna Viva la vida-coldplay som utgångsmusik eftersom vår son kom ut till denna låt =))

• Pinkgrape
    mikaela86 skrev 2011-05-13 09:37:56 följande:

" target="_blank">

detta är väldigt bra, vi kommer ha denna Viva la vida-coldplay som utgångsmusik eftersom vår son kom ut till denna låt =))
    Den tycker jag är fin :)
  • Mariabridetobe

Vi kommer att ha "Leksands Brudmarsch" in ( då vi gifter oss i Leksands kyrka )
    Och "Änglagård" som utgångsmarsch

• Sebastiána
    Ronja8 skrev 2011-05-12 18:12:37 följande:
    Som ingångslåt kommer vi ha "Jesu joy of man´s desire" J.S Bach och som utgång "Klinga mina klockor"
    B Andersson. Båda låtarna kommer spelas på orgel. Vi kommer ha ett solo "Kärleken förde oss samman" men det kommer kompas på piano
    Vi ska också ha "Jesu joy". Kantorn avrådde från den eftersom han tyckte att den var dyster (!), men vi gillar "Jesu joy" och gillade den ännu mer när han provspelade den för oss så det blir den
  • Sebastiána
    Pinkgrape skrev 2011-05-10 15:15:35 följande:
    Ja, precis. Vi kanske får köra på mina alternativ iaf, så får han väl hålla för öronen då :P

Det enda är att jag är rädd att det ska bli spretigt med all musik som är så olika i stil. Våra solosånger låter ju inget alls som tex Underbart och hur blir det när man då kastar in två pslamer i mixen där också. Men det kanske bara är jag som tänker på det. Ingen annan kanske ens uppmärksammar den saken.
    Jag tror inte ni behöver tänka på att det blir spretigt. Som gäst/kyrkobesökare tänker man nog inte på det i alla fall.

Ni behöver ju inte ta någon låt från Kyrkomusik,nu. Ni kan ju ha något helt annat, bara det är OK med prästen och kantorn kan och vill öva in den (ni måste fixa noter om inte kantorn har också). Det finns ju de som haft en gospelkör som sjungit ingångsmarschen och man kan låta någon som kan spela flöjt spela den.
  • Syrinx
    Sebastiána skrev 2011-05-13 11:36:57 följande:
    Vi ska också ha "Jesu joy". Kantorn avrådde från den eftersom han tyckte att den var dyster (!), men vi gillar "Jesu joy" och gillade den ännu mer när han provspelade den för oss så det blir den
    Jag gillar den också! Kanske var anledningen till kantorns uppfattning att den spelas relativt ofta på begravningar, så han hade den referensen till stycket. Men som sagt - jag tycker den är väldigt vacker och passar fint!
  • Pinkgrape
    Sebastiána skrev 2011-05-13 11:44:08 följande:
    Jag tror inte ni behöver tänka på att det blir spretigt. Som gäst/kyrkobesökare tänker man nog inte på det i alla fall.

Ni behöver ju inte ta någon låt från Kyrkomusik,nu. Ni kan ju ha något helt annat, bara det är OK med prästen och kantorn kan och vill öva in den (ni måste fixa noter om inte kantorn har också). Det finns ju de som haft en gospelkör som sjungit ingångsmarschen och man kan låta någon som kan spela flöjt spela den.
    Nej, precis.. är nog bara jag som tänker på det faktiskt.

Hehe nej, men det är så enkelt där då man kan höra direkt ungefär hur det låter på orgel :) Försöker annars hitta pianoversioner av låtar jag funderar på, då får man en bättre känsla för hur det kan låta. Vi vill ju helst ha på orgel :)
  • Sebastiána
    Syrinx skrev 2011-05-13 11:46:35 följande:
    Jag gillar den också! Kanske var anledningen till kantorns uppfattning att den spelas relativt ofta på begravningar, så han hade den referensen till stycket. Men som sagt - jag tycker den är väldigt vacker och passar fint!
    Gör den? Hade ingen aning, och då har jag ändå varit på många (tyvärr).
  • Sebastiána
    Pinkgrape skrev 2011-05-13 13:08:06 följande:
    Nej, precis.. är nog bara jag som tänker på det faktiskt.

Hehe nej, men det är så enkelt där då man kan höra direkt ungefär hur det låter på orgel :) Försöker annars hitta pianoversioner av låtar jag funderar på, då får man en bättre känsla för hur det kan låta. Vi vill ju helst ha på orgel :)
    Ja orgel är fantastiskt mäktigt och fint tycker jag också
  • Pinkgrape
    Sebastiána skrev 2011-05-13 13:38:18 följande:
    Ja orgel är fantastiskt mäktigt och fint tycker jag också
    Ja och speciellt när det är en stor kyrka och en stor orgel, då låter det riktigt häftigt tycker jag :)
  • Diamanten90

NU har vi bestämt låter (Gifter oss nästa vecka!!)
    Ingång blir Festival March
    Utgång blir A Trumpet Voluntary

Ingångsmusiken hade jag hört då jag var 14 och tyckt att den vill jag ha när jag gifter mig. Och sambon tyckte att den var finast:) Överlycklig!

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...