• Tessin
    Äldre 6 May 13:58
    6151 visningar
    41 svar
    41
    6151

    Vill ha rött tema.. men vad mer?

    Vi har lite beslutsångest när det gäller vårt färgtema. Jag tycker rött är väldigt fint och romantiskt så det vill ha med. Men vilka färger kan passa fint till det? Vi ska ha ett sensommar bröllop. Sen är min klänning i Ivory, är det något som man borde ta hänsyn till?

  • Svar på tråden Vill ha rött tema.. men vad mer?
  • august­i2012
    Äldre 11 Jul 23:45
    #31

    jag klipper randen. Så det emellan använder jag. 
    Dem blir 30 * 30 nånting.
    Jag tänker tvätta alla när jag har sytt dem. Och sen stärka dem.
    Dem är mjukare än dem ser ut.

    Innan prishöjningen räknade jag att detta blev 15 kr dyrare än pappersservetterna ifrån ikea.
    Helt klart värt det.

     

  • Äldre 12 Jul 00:03
    #32

    jag har funderat på ivory, burgundy och gammeldags rosa. Det tror jag blir fint.... med murgröna i buketten, och tänk om man kunde få stora pioner... men jag gifter mig nog tyvärr inte i rätt månad för pioner :(

  • Leona7­5
    Äldre 13 Jul 23:57
    #33

    Jag tänker använda mig av organzapåsar vid dukningen. Blir fint att lyfta färgtemat med, och enkelt att bara fylla med ett par praliner.
    www.diadema.se/roed-8x10-30pack-p-98.html

  • august­i2012
    Äldre 14 Jul 00:03
    #34

    Leona75: Tips! Jag köpte precis 100 st organzapåsar för 29 kr på ebay inklusive frakt.  Precis likadana.

  • Lyckli­gaJaag
    Äldre 19 Nov 21:55
    #35

    Vi ska ha Rött Vitt och silver till vårt bröllop som är sommaren2012 =) 

  • Lyckli­gaJaag
    Äldre 19 Nov 21:55
    #36

    Vi ska ha Rött Vitt och silver till vårt bröllop som är sommaren2012 =) 

  • Sandra och Joakim
    Äldre 19 Nov 22:32
    #37

    Vi är inne på samma spår som ni. Jag ska ha en klänning i ivory och vi ville gärna ha rött som en av färgerna eftersom det är "romantikens färg" och jag gärna vill ha en mörkröd inspirerad bukett. Sedan är ju guld en väldigt speciell färg (våra ringar är tex i guld) så vi kör på färgtemat benvitt, rött och guld. Hur vi får ihop allt i slutändan återstår att se men allt går nog bara man vill =) Lycka till!

  • Sandra och Joakim
    Äldre 19 Nov 22:33
    #38

    Just det, vi ska också gifta oss på sensommaren, närmare bestämt i slutet av augusti 2012 =)

  • Äldre 21 Nov 21:52
    #39

    Jag köpte organzapåsar från Diadema enligt vårt färgtema. Det blir bra till dukningen, har tänkt att lägga ett par praliner i.
    www.diadema.se/organzapaasar-8x10-c-25_26.html

  • august­i2012
    Äldre 22 Nov 21:23
    #40

    måste säga att vilken skillnad på diadema och ebay i pris på organzapåsar... satte mitt te i fel strupe.
    köpte 100 st för cirka 40 kr. Hittade nu för 47 kr inklusive frakt.
     

  • august­i2012
    Äldre 22 Nov 21:24
    #41

    29 kr såg jag nu att jag hade skrivit innan.. visste inte priset direkt..  
    så det lönar sig att kolla runt. 

Svar på tråden Vill ha rött tema.. men vad mer?