• Tessin

Vill ha rött tema.. men vad mer?

Vi har lite beslutsångest när det gäller vårt färgtema. Jag tycker rött är väldigt fint och romantiskt så det vill ha med. Men vilka färger kan passa fint till det? Vi ska ha ett sensommar bröllop. Sen är min klänning i Ivory, är det något som man borde ta hänsyn till?

• Svar på tråden Vill ha rött tema.. men vad mer?
  • Tessin

Åh tack för alla fina förslag, låter som alla har koll på hur de ska ha det =)

Det är sårt det här.. Är inte så mycket för orange så den färgen hoppar vi över. Däremot lutar det åt att det blir rött, vitt och silver eller guld. Vi funderar på att ha sånna söta servetter som de trycker ens namn på.
    Vi kommer ha vita dukar, är det finast med vita eller röda servetter till duktningen då tro? Och sen ha texten på servetterna i guld eller silver, beroende på vilken den sista färgen blir. Kommer nog pynta med röda blommor på borden så där kommer det röda in annars =)

• Bettina

Silvertryck på servetterna tycker jag.

• Mogen

Jag har inte läst hela tråden så du kanske redan har fått tillräckligt med goda råd. Behöver du fler färger? 
    Vi ska bara ha rött och vitt. Dukar, sevetter och ljus ska vara vita. Blommorna på bordet ska vara samma som jag ska ha i brudbuketten dvs vita rosor och mörkröda gerbera. Min klänning är kritvit därför ska det vita och röda vara kalla nyanser.

• augusti2012

jag har lagt in lite av mitt röd/vita pyssel bland mina bilder. Gå gärna in och kika. Vem vet. Kanske inspirera jag någon  
    Trevlig helg tjejer  

• U hjärta M

Vi har rätt och vitt, klänningen är i ivory men dukar och sevetter i vitt, alla trycksaker i rött och brudbukett med bara röda rosor. Men jag tillsätter lite grönt/grått i form av hjärtan på tråd i bordsbekorationer och lite i brudbukett.

• emelie och Jonas
    augusti2012 skrev 2011-05-06 19:59:28 följande:
    här är en till som kommer köra på följande: min pappa jobbar på en plastfabrik så han har ordnat MÅNGA meter rött plast till oss som vi ska ha som dukar. I mitten kommer jag sy löpare kommer ligga inte slätt utan mer skrynkligt i mitten. svårt att förklara. (ikeas spetsgardin för 35 kr)  Till detta kommer jag sy vita linneservetter av ikeas kökshanddukar. Av en kökshandduk får du ut två stycken. Runt servetten kommer vi ha rött sidenband med en tag på där gästens namn kommer att stå på ena sidan. Och baksidan kommer något roligt citat om bröllop sagt av barn stå. 
    Vi kommer ha konservburkar som vi kommer klä med tapet och sen gjuta egna ljus i burkarna. kommer nog ha två små med ljus och en stor med en miniros i. kommer ha rosor i min bukett. Sen ser jag framför mig murgröna som slingrar sig mitt på bordet.  På honörsbordet kommer det eventuellt stå 2 kandelabrar eller om vi kör samma rakt igenom med konservburkarna. 
    Vilka gardiner och kökshanddukar är det du köper?
    Är det  de billigaste paret vita gardiner på IKEA, 29kr /par?
    Sett fler som använder det som löpare mitt på bordet...men blir det inte lite vitt på de vita dukarna? syns dom?
    Och är det kökshanddukarna för 5 kr/st du syr servetter av? de har ju en kant runt sig, klipper du bort den så de blir helt i vitt eller hur gör du?
  • baby freeze

Jag håller inte med om att det nödvändigtvis bör vara cremevitt eller guldtoner i det vita!

Just till ett sensommarbröllop kan det bli oerhört fräscht och läckert med riktigt vitt i kombination med rött och ljusblått, t.ex. Eller orange eller gult, för all del!

• FelizLane
    augusti2012 skrev 2011-05-06 19:59:28 följande:
    här är en till som kommer köra på följande: min pappa jobbar på en plastfabrik så han har ordnat MÅNGA meter rött plast till oss som vi ska ha som dukar. I mitten kommer jag sy löpare kommer ligga inte slätt utan mer skrynkligt i mitten. svårt att förklara. (ikeas spetsgardin för 35 kr)  Till detta kommer jag sy vita linneservetter av ikeas kökshanddukar. Av en kökshandduk får du ut två stycken. Runt servetten kommer vi ha rött sidenband med en tag på där gästens namn kommer att stå på ena sidan. Och baksidan kommer något roligt citat om bröllop sagt av barn stå. 
    Vi kommer ha konservburkar som vi kommer klä med tapet och sen gjuta egna ljus i burkarna. kommer nog ha två små med ljus och en stor med en miniros i. kommer ha rosor i min bukett. Sen ser jag framför mig murgröna som slingrar sig mitt på bordet.  På honörsbordet kommer det eventuellt stå 2 kandelabrar eller om vi kör samma rakt igenom med konservburkarna. 
    vilka kökshanddukar från ikea?! Lät ju intressant ;)
  • emelie och Jonas
    augusti2012 skrev 2011-07-11 20:52:16 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10100909
    Ser att dem har höjt priset från 2 kr till 5 kr sen jag köpte dem för nån månad sen. 
    Men det blir ju fortfarande billigt för en linneservett.

Men hur gör du när du syr två stycken?
    Tänker då främst på den rödliknande randen på dom?

De ser stela ut men kanske är mjuka?
    Har läst om många som gör som du så funderade på det jag med :)
Svar på tråden Vill ha rött tema.. men vad mer?