• Emblas Mamma

Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!

HJäälp!
    Jag känner på mig att jag SNART kommer att bli hippad! Det är bara 1,5 månad kvar till bröllop och jag VET att jag kommer bli hippad.
    Min bästa kompis frågade mig nämligen för några veckor sedan om vilka kompisar jag umgicks med för övrigt och verkade väldigt intresserad av detaljer om dom och hur man kanske får tag på dom.

Så hjälp. Här kommer det snart!

ni som ska gifta er snart, hur går det för er? Känner ni på er att ni kommer bli hippade?
    Det är alltså dags att börja gå i riktiga kläder här hemma nu, och inte i morgonrock eller naken. Ifall man blir bortrövad.
    Det är dags att ordna allt nu och göra läxorna så man inte blir stressad över om man blir ivägdragen en heldag!

Jag är faktiskt ganska rädd! Lite spänd, men mest rädd :P Det känns alltså läskigt att veta att något kan hända när som helst..

• Svar på tråden Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!
  • Lillananna
    Fossing77 skrev 2011-05-04 08:40:37 följande:
    Vi har en deal jag och mina tärnor ;) De ger mig en taskig hippa, jag ger dem ljuvligt marängpuffiga hiskeligt råååååsa tärnklänningar ;) Terrorbalans kallar vi det ;)
    Ohh I wish I had that one.. Tärnans klänning redan i hennes händer. Betald och klar lixom:)
    Men nu är jag ännu mer orolig.. Två av min vänner är även min arbetskollegor. och dom är så jävla hemliga just nu.. JAG BLIR TOKIG:)

tex Sitter och äter lunch en annan kollega säger "ja men vi kanske kan ta grillningen på fredag... Jag är juh barnfri." och dom svarar inte på hennes fråga utan börjar prata om annat.
    Sen sitter vi å fikar ett par timmar senare. så frågar ytterligare en kollega "jaha vad händer i helgen" och båda två titta på varandra å säger snabbare än snabbt "INGET!"

Jag vet det är säkert bara jag som hittar på allt för att jag önskar att det vore över;)
  • Fossing77
    Lillananna skrev 2011-05-04 15:28:18 följande:
    Ohh I wish I had that one.. Tärnans klänning redan i hennes händer. Betald och klar lixom:)
    Men nu är jag ännu mer orolig.. Två av min vänner är även min arbetskollegor. och dom är så jävla hemliga just nu.. JAG BLIR TOKIG:)

tex Sitter och äter lunch en annan kollega säger "ja men vi kanske kan ta grillningen på fredag... Jag är juh barnfri." och dom svarar inte på hennes fråga utan börjar prata om annat.
    Sen sitter vi å fikar ett par timmar senare. så frågar ytterligare en kollega "jaha vad händer i helgen" och båda två titta på varandra å säger snabbare än snabbt "INGET!"

Jag vet det är säkert bara jag som hittar på allt för att jag önskar att det vore över;)
    Hi hi! De jäklas säkert med dig bara. ;) Tänker nog att lite ska du allt få nojja dig fast de vet vad du tycker egentligen... skrämmas lite e ju alltid kul... ;) Annars får du hävda att tärnklänningen ändrats å förbjuder den som redan finns ;)
  • Millemoj

Vi kommer inte att ha någon hippa/svensexa.. Våra vänner vet att vi inte tycker att sånt är särskilt kul och nu är jag dessutom sjukskriven för diskbråck i ländryggen så kan inte heller hitta på en massa.

Visst hade det varit kul med en lugn tjejmiddag med sminkning och lite annat smått och gott men det lär inte bli av.. Men det känns bra ändå - kan ju alltid träffa mina väninnor som gift, hahha!

• Fossing77
    Millemoj skrev 2011-05-04 15:58:45 följande:
    Vi kommer inte att ha någon hippa/svensexa.. Våra vänner vet att vi inte tycker att sånt är särskilt kul och nu är jag dessutom sjukskriven för diskbråck i ländryggen så kan inte heller hitta på en massa.

Visst hade det varit kul med en lugn tjejmiddag med sminkning och lite annat smått och gott men det lär inte bli av.. Men det känns bra ändå - kan ju alltid träffa mina väninnor som gift, hahha!
    Ja gå i idé för man gifter sig får man väl hoppas att man inte gör... ;)
  • jazzie78

Jag blev hippad i påskas! Jag åkte ner till min hemstad på besök och hade ingen som helst aning om nåt! Så på påskdagen tog de mig och jag blev väääääldigt överraskad. Jag har inte tänkt så mycket på min möhippa och vi gifter oss inte förrän i slutet av augusti.... så i mitt huvud så skulle det dröja länge innan min möhippa...men tji fick jag!

Jag hade jätteroligt!!! Och jag träffade även en gammal vän som bokade om sin flygbiljett enbart för att kunna vara med på hippan. Jag uppskattade det otroligt mycket!

• mikita

Jag är också nervös! Nu närmar sig dagen med stormsteg, så det är inte många helger kvar att välja på!!! För jag misstänker att jag kommer få en hippa. Kontrollfreaket tycker det är ganska läskigt att inte veta...men jag lite helt på att de inte hittar på något larv som jag inte vill, de känner mig. Frågan är alltså bara när....jag gör som TS, ser till att vara duschad och klädd i hyfsade kläder, gör undan så mycket jobb jag bara kan varje dag för att inte känna mig stressad om jag bli kidnappad vid "fel" tillfälle.

• Emblas Mamma

JAAA!

Nu har jag fått två preliminärdatum!
    Min snälla Tärna vet att jag har sjukt mycket att göra och knappt en sekund över. Så hon frågade mig helt enkelt om jag var ledig den 21 och den 28:e.
    Mer fick jag dock inte veta, men ändå! Jag är så lättad över att veta ett kanske-datum! !
    Det ger mig tid att planera om resten av vardagen! Superbra :)

• zvartaliljan
    Emblas Mamma skrev 2011-05-11 07:00:55 följande:
    JAAA!

Min snälla Tärna vet att jag har sjukt mycket att göra och knappt en sekund över. Så hon frågade mig helt enkelt om jag var ledig den 21 och den 28:e.
    Mer fick jag dock inte veta, men ändå! Jag är så lättad över att veta ett kanske-datum! !
    Vad härligt o veta lite på ett ungefär iaf Här blir jag tokig av att inte veta
    Men lite lustigt att INGEN av mina vänner hade tid o hjälpa mig prova klänningen på lördag....hmm....
  • Emblas Mamma
    zvartaliljan skrev 2011-05-11 07:03:17 följande:
    Vad härligt o veta lite på ett ungefär iaf Här blir jag tokig av att inte veta
    Men lite lustigt att INGEN av mina vänner hade tid o hjälpa mig prova klänningen på lördag....hmm....
    hehe, då kan du ju alltid försöka vara beredd då ;)
    :D
  • mikita
    Emblas Mamma skrev 2011-05-11 07:00:55 följande:
    JAAA!

Härligt! Jag fick tillslut också en hint av min m2b, eftersom jag höll på att bli helt nipprig. Jag visste inte när, var eller hur. Men vilken helg.
  • zvartaliljan
    Emblas Mamma skrev 2011-05-11 07:29:29 följande:
    hehe, då kan du ju alltid försöka vara beredd då ;)
    :D
    haha ja, när t.o.m syrran med 3 ungar säger att hon ska bort på lördag så jag kunde inte komma dit...ja det låter hellustigt för hon är ju typ aldrig borta annars Men samtidigt fattar jag inte hur det kan vara nu i helgen...min tärna är ju utomlands o ska väl inte komma hem redan nu heller...hon bor på Rhodos. Trodde möhippan skulle vara längre fram så hon inte behöver resa två gånger men nu verkar det ju som de planerar något när jag frågat 6 olika tjejer om de har tid för mig i helgen o hjälpa mig med klänningen...och alla kommer med vaga ursäkter...
    Haha vad jobbigt det här är, rena gissningsleken
  • zvartaliljan
    Emblas Mamma skrev 2011-05-11 10:17:08 följande:
    Ni kanske ska åka på en weekend till Rhodos ;)
    nej herregud, det vet hon att jag inte har tid med
  • Alexanders Maria

Min syster har för länge länge sedan gjort klart för mig att hon har hand om min möhippa. Typiskt henne att röja en sådan sak och nästan gå och prata om den med mig. Haha, Hon är för lustig mig älskade syster.

I vilket fall som helst så är det nu 3 veckor kvar tills bröllopet och jag är väldigt säker på att det blir den här helgen, lagom tills alexander kommer och hälsar på såklart men det kommer bli supermysigt! 
    Även om jag går runt och är totalt skräckslagen för vad de ska hitta på. 

Svar på tråden Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!