• Emblas Mamma

Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!

HJäälp!
    Jag känner på mig att jag SNART kommer att bli hippad! Det är bara 1,5 månad kvar till bröllop och jag VET att jag kommer bli hippad.
    Min bästa kompis frågade mig nämligen för några veckor sedan om vilka kompisar jag umgicks med för övrigt och verkade väldigt intresserad av detaljer om dom och hur man kanske får tag på dom.

Så hjälp. Här kommer det snart!

ni som ska gifta er snart, hur går det för er? Känner ni på er att ni kommer bli hippade?
    Det är alltså dags att börja gå i riktiga kläder här hemma nu, och inte i morgonrock eller naken. Ifall man blir bortrövad.
    Det är dags att ordna allt nu och göra läxorna så man inte blir stressad över om man blir ivägdragen en heldag!

Jag är faktiskt ganska rädd! Lite spänd, men mest rädd :P Det känns alltså läskigt att veta att något kan hända när som helst..

• Svar på tråden Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!
  • Zelmah

jag hade ju tänkt planera min hippa själv eftersom alla mina vänner är väldigt utspridda över landet men nu kläckte min blivande att jag minsann inte skulle tro att jag skulle komma undan eftersom hans syrror hade sagt nåt om att jag inte skulle slippa.... så nu blev jag lite lätt nervig... nu är det ju typ 4 månader kvar så det kommer ju ske nån gång i sommar men jag blev orolig att massa av mina kompisar inte ska komma med om nån annan än jag planerar den och att platsen även påverkar... jag hade tänkt ha hippan i götet så att så många som möjligt kan komma men om hans systrar hittar på nåt kommer den bli i vår gamla hemstad där de bor o även vi kommer att bo under sommaren... Till saken hör att jag inte har nån tärna utan en brudmarsalk, min bror, och han kommer att bo o jobba i Karlstad i sommar. Tror inte att han styr i något eller ens har tänkt i de banorna. Nog därför m2bs systrar är o drar i trådarna om det mb2 säger stämmer... usch jag e kontrollfreak o börjar redan bli nervig... Har ju några killkompisar jag vill ska va med på hippan oxå.. tyvärr tror jag att det blir många vänner som inte kan komma p g a avståndet...

• Humlan66

Min ena tärna är ju bara 18 år och inte vatr med om bröllop eller åsnt förr. så hon frågade mig hur det brukar gå till *S* . den andra tärnan ska gifta sig själv så jag undrar om hon har lust å tid att egagera sig
    men det är ju 3 mån kvar. men visst vore det roligt :P

• mysan33

jag tror inte att jag blir hippadRynkar på näsan jag har varje helg fram till bröllopet inbokad så finns inte en chans att få tid till det. tycker det är lite dålig stil av mina tärnor som jag faktiskt trodde skulle fixa det. men jag överlever

• Zelmah
    mysan33 skrev 2011-05-02 17:14:53 följande:
    jag tror inte att jag blir hippadRynkar på näsan jag har varje helg fram till bröllopet inbokad så finns inte en chans att få tid till det. tycker det är lite dålig stil av mina tärnor som jag faktiskt trodde skulle fixa det. men jag överlever
    att de ska fixa så att du inte är uppbokad eller vad... De kanske knycker dig på jobbet, kanske har snackat med dina kolleger så att de satt in nån annan utan att du vet. Eller är det annat som du är uppbokad på? Dina tärnor kan ju inte hindra dig från att boka upp dig på saker... Fattar inte riktigt hur du menar om jag ska vara ärlig.

De kanske kommer att kidnappa dig då du minst anar det...
  • Smuppra

Haha, måste ju abra säga att det är lite klantigt av era blivande att skriva "hemligt" på ett ställe där ni kan råka se det. Jag kommer säkert skriva typ "*kusins* födelsedag" och övertala honom att han måste med på det och inte får boka in annat, om de nu behöver min hjälp för det. Eller att det är enda dagen som passar att åka och hälsa på min gamla farmor och hon avgudar honom, så han måste ju med. Eller någonting!

Hm, undrar just vad mina kamrater hittar på. Min toastmadame frågade direkt när jag berättade att vi skulle gifta oss (och innan hon blivit utnämnd) om jag ville ha någon möhippa. Sedan har min tärna frågat vilka vänner som vi har bjudit och frågat specifikt "är *hon* också bjuden?" när jag glömde nämna ett namn under rabblandet. Så, det känns som att det blir något.

MB däremot har inte utsett sin marsalk än (gifter oss i aug). Han ska fråga sin bror, men de har ett typiskt bror-förhållande och MB vill inte fråga när han tycker att brorsan uppför sig dåligt. Så det har inte blivit av än (hm...). Så jag hoppas att marsalken hinner slänga ihop något! Andra manliga kompisar har iaf visat intresse för att vara med på svensexa, om det blir någon...

• Lillananna

Alltså jag kan förstå att min älskade gubbe måste hitta på något då jag är sveriges största planeringsfreak och annars bokar in allting i hela världen istället.
    Men han vet att jag även är nyfiknast i världen så igår satt jag hela dagen å försökte pressa honom på någon som helst information, utan framgång måste jag säga.
    Men nu har min kompis bokat in resten av dagen för mig.. så nu blir jag extremt nojjig.. Jag känner att jag helt enkelt hatar dom:) (för er som inte förstår ironin i detta "hat" så nej jag hatar dom inte. Jag älskar dom.. Jag vill bara ha kontroll och har inte det just nu:) )

• Fossing77

Jag känner mig helt onojjig :)
    Har två suveräna tärnor, min syster och  min bästa kompis, som vet precis vad jag tycker om förnedringsgrejer och dumheter. De vet oxå att bubbel och skitprat med tjejerna är vad som kommer uppskattas ;) Ska man hippas ska man väl ändå ha roligt och slippa skämmas...

• Lillananna

Fossing. Jag kände precis som dig. PRECIS som dig. Men sen kom det lite kommentarer nu under Valborg om att det minsann skulle vara roligt att XX och Xx och XX. Och jag kände att visst dom vet. Jag sätter inte på mig knäppa kläder. Jag säljer inte skit på stan osv osv. Jag kommer inte göra något som går ut på att förnedra någon.. Men fan alltså.. Blev orolig precis nu att dom inte förstår hur seriöst jag har menat att jag inte vill detta.

• EmmaStina

Nu är det två månader kvar till bröllopet och jag känner nästan att jag egentligen inte vill ha någon möhippa. dels för att jag har bjudit tre nära vänner, min syster vet jag inte om hon vill vara med då hon är väldigt mycket äldre.

Del för att min ena kompis som jag tror är den drivande i en eventuell möhippa tycker att möhippor SKA vara pinsamma och man SKA sälja pussar o skit på stan och det tänker jag bara inte gå med på. Då kommer jag gå. Men detta vet i alla fall en av mina kompisar. Hoppas bara hon kan stå emot eventuella påtryckningar.

Vad gäller min blivande så vet jag inte om marsalken har koll på att han borde fixa något. Men det är typ samma där vad gäller folk som ska vara med. Ska tipsa marskalken om att han borde dra igång något.

Jag hade tyckt det varit trevlig att ha typ middag allihopa, men det kankse inte är så uppskattat av de andra??
    Det är alltså två par och en singel tjej och m2b´s bror som är de tänkta deltagarna.

• Fossing77
    Lillananna skrev 2011-05-03 16:37:39 följande:
    Fossing. Jag kände precis som dig. PRECIS som dig. Men sen kom det lite kommentarer nu under Valborg om att det minsann skulle vara roligt att XX och Xx och XX. Och jag kände att visst dom vet. Jag sätter inte på mig knäppa kläder. Jag säljer inte skit på stan osv osv. Jag kommer inte göra något som går ut på att förnedra någon.. Men fan alltså.. Blev orolig precis nu att dom inte förstår hur seriöst jag har menat att jag inte vill detta.
    Vi har en deal jag och mina tärnor ;) De ger mig en taskig hippa, jag ger dem ljuvligt marängpuffiga hiskeligt råååååsa tärnklänningar ;) Terrorbalans kallar vi det ;)
Svar på tråden Snart kommer det! Jag sitter på helspänn varje dag!