Anonym skrev 2011-04-28 14:08:53 följande:
Jag blev utsatt för sexuella övergrepp av min morbror, likaså min syster och andra jämnåriga i släkten. Trots att man VISSTE att vissa blivit utsatta, gjordes inget alls, och därmed blev fler och fler utsatta för den vidriga slemgubben. Fortfarande vägrar moster tro att något hände, för om det hade hänt, skulle vi alla ha sagt något då, inte först när morbror var död sedan flera år. Ingen pratar om det i släkten, och de som inte drabbades, inbillar sig nog att allt är över och glömt, så är det förstås inte. Man glömmer aldrig ett övergrepp. Med det vill jag säga att det är AVSKYVÄRT att bli utsatt för sexuella övergrepp i sig, men det är faktiskt ännu värre att inte bli trodd efteråt!!! Det är närapå oförlåtligt.
Jag skulle vilja gå så långt att jag skriver att jag tror att det finns ett samband mellan hur ts syster "uppför sig" och det hon har varit med om!!! Hon har ju blivit övergiven, dömd och anklagad för att ljuga...hur "borde" hon känna och "uppföra sig"?? Tacka sjutton för att hon är "störd"... Har hon dessutom aldrig fått stöd från sin närmaste familj, mamma och syskon, så fattar jag inte hur man kan vara så kall, att man klagar på hennes beteende. Alla som hjälpt till att gömma detta under mattan, är medskyldiga till hur ts syster mår!
Att ett åtal läggs ned i brist på bevis, betyder just detta...inte att den åtalade är funnen oskyldig. Jag skulle absolut låta mamma gå före pappa i detta fall, och jag skulle banne mig se till att försöka laga relationen med min syster också! Skatta dig glad, ts, att du slapp bli utsatt för din pappas övergrepp. Men döm inte din syster för att hon blev det, eller för att hon till slut vågade berätta. Jag tycker att det är mer stört att inte stötta någon, ärligt talat.
Dessutom skulle jag ta och prata med pappan, öga mot öga, och säga att han inte var välkommen på bröllopet om han gjort sig skyldig till något ens i närheten av det systern har berättat om. Säga att "jag" ju inte kan veta om det är sant eller ej, utan att det vet bara han, systern och GUD, men att "jag" hoppas att han till slut ändå har så mycket heder i sig, att han tar ansvar för sina handlingar och stannar hemma på bröllopsdagen, ist för att smutsa ner "min" bröllopsdag. På så sätt vädjar man ju ändå till hans känsla för rätt och fel, även om det är extremt vanligt att förövare inte fattar att de gjort något fel.
Säkert fruktansvärt men därmed inte sagt att alla som blir anklagade därmed är skyldiga!
Min syster fick enormt mkt stöd de första åren men familjemedlem efter famijemedlem började sedan misstänka att det var ngt lurt då hon ljugit om det ena efter det andra, sen märkte vi alla hur hon överdrev saker man sa till henne så hon trodde sig själv, detta handlar om en komplicerat familjetragedi där vi alla försökt stötta henne (jag hade ej kontakt m. min far runder 2 år tex) HOnhar vänt den ena mot dena dnre i flera år och skapat intriger och ljugit.
Så det är inte så att alla skitit i henne och hon därför är störd. Hon har gjort så mkt sjuka saker att det inte är klokt & jag har gett henne chans efter chans att ha kontakt med det går helt enkelt inte eftersom hon inte kan skilja på sant & falskt. MIn mor försökte lyssna i flera år men gav upp då min syster ringde mitt i natten & skrev hemska saker.
HOn har tex bombaderat min blivande m. mail om at t ag borde äta antideppresiva & söka vård fast jag aldirg mptt bättre i hela mitt liv till slut blev min annars mkt lugna fästman arg och sa ifrån och spärrade henne. Skickat massmeilj på facebbok om jätte privata saker till alla sina vänner om mig osv, Jag begär inte att du heller skall förstå med din bakgrund & det du varit utsatt för. Men jag vill slippa detta eländet under en dag, ovh behöver råd om hur ja bäst hanterar detta.
Hur som helst så är detta MIN dag & jag har lidit nog av hela min familj i hela mitt liv och vill gärna slippa skiten en enda dag. Även om jag tror att min syster ljuger så betyder inte det att tjag någonsin kan vara 100%, det enda jag ber om är en dag då mina föräldrar kan försökta låta bli att bråka för MIN skull!