Mamma kommer nog inte på bröllopet pga min pappa..
Min mamma sa idag att hon nog inte kommer på mitt bröllop nästa år om min far kommer (detta då min mamma återfått kontakten m. min äldrsta syster som anklagat min far för övergrepp när hon var barn) Jag vet inte vad jag skall tycka eller tro. Åtalet las ner i brist på bevis, hela släkten har genom åren valt att inte prata m. min syster pga att hon anklagat 3 till för övergrepp & betett sig väldigt illa mot sina 7 syskon)
Jag förstår min mamma som är helt 100 på det som min syster säger ha skett (hon trodde inte det första 5 åren)
Men ändå känner jag mig ledsen då jag inte villl välja bort någon av mina föräldrar. Givetvis skall inte min syster komma då hon enligt mig är en mkt störd människa som är kapabel till vad som helst. Men nu handar detta om min mor, att hon inte vill träffa min far (vilket jag måste respektera känner jag)
Jag VET ju ändå inte vad som skett till 100% så kan inte bli arg på ngn, älskar båda mina föräldrar ngt oerhört och vill ha dem båda där på min dag....
Vad skall jag göra?
Inte bjuda min pappa & hans fru? Låta mamma välja själv? Alla andra kommer då ingen annan har kontakt m. äldsta syrran, men mina föräldrar är ju viktigast!!