• Brudif­ramtid­en
    Äldre 26 Apr 09:26
    5632 visningar
    23 svar
    23
    5632

    Funkar detta?

    Jag behöver bli av med lite fett som framför allt sitter på magen. Jag vet att jag inte kan punktförbränna..men det är där det överflödiga sitter till största delen. Så fort jag går upp i vikt sätter det sig där. Väger inte så mkt, ca 60 kg till mina 168 cm. Men mitt midjemått är alldeles för stort.

    Vad tror ni om den här träningen?

    Måndag Boxersize 1 timme och 15 min ca
    Tisdag Vila
    Onsdag Konditionsmaskin 20 min (crosstrainer eller löpband) +styrketräning överkropp
    Torsdag Jogga ca 20 min ute eller långpromenad 60 min sen styrketräna ben
    Fredag Vila
    Lördag Långpromenad 50-90 minuter
    Söndag zumba 60 minuter + styrketräning överkropp

    Är det tillräckligt varierat? Hur snabbt kan man se resultat. har hållt på ca en månad nu. Magen har blivit lite mindre men syns inget på vågen. Hur ska jag äta för att få bästa resultat? Vill helst inte äta GI eller LCHF eller nån annan diet utan mer som vanligt men kankse dra ner på vissa saker. Kan inte gå andra pass eftersom det är vad som finns för utbud här. Ibland (speciellt nu på vår sommar) kommer jag säkert att byta inneträning mot promenader. jag gillar inte att jogga, därav att det knappt finns med...Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Funkar detta?
  • MrsT20­11
    Äldre 26 Apr 11:59
    #11
    Brudiframtiden skrev 2011-04-26 09:26:14 följande:
    Jag behöver bli av med lite fett som framför allt sitter på magen. Jag vet att jag inte kan punktförbränna..men det är där det överflödiga sitter till största delen. Så fort jag går upp i vikt sätter det sig där. Väger inte så mkt, ca 60 kg till mina 168 cm. Men mitt midjemått är alldeles för stort.

    Vad tror ni om den här träningen?

    Måndag Boxersize 1 timme och 15 min ca
    Tisdag Vila
    Onsdag Konditionsmaskin 20 min (crosstrainer eller löpband) +styrketräning överkropp
    Torsdag Jogga ca 20 min ute eller långpromenad 60 min sen styrketräna ben
    Fredag Vila
    Lördag Långpromenad 50-90 minuter
    Söndag zumba 60 minuter + styrketräning överkropp

    Är det tillräckligt varierat? Hur snabbt kan man se resultat. har hållt på ca en månad nu. Magen har blivit lite mindre men syns inget på vågen. Hur ska jag äta för att få bästa resultat? Vill helst inte äta GI eller LCHF eller nån annan diet utan mer som vanligt men kankse dra ner på vissa saker. Kan inte gå andra pass eftersom det är vad som finns för utbud här. Ibland (speciellt nu på vår sommar) kommer jag säkert att byta inneträning mot promenader. jag gillar inte att jogga, därav att det knappt finns med...Tacksam för svar!
    Vi hamnade lite OT här men jag tycker ditt upplägg ser bra ut! Men komplettera gärna med maghjul och core-träning som sagt! Glad
  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 26 Apr 13:18
    #12

    Maghjul har jag aldrig hört talas om förrän nu men det ska jag absolut kolla upp! Min mamma har definitivt ingen putmage, tvärtom. Men mitt har alltid tenderat att sätta sig där. Mammas syster däremot har en riktig kalaskula. Jag får nog leva med att den inte kommer att vara platt. Men nu är den mest plufsig. För ca 2 år sedan lyckades jag gå ner i vikt till ca 57 kg efter att ha fått mitt yngsta barn, som blir tre nu i sommar. Det tog nästan ett år men då var jag ganska smal. Framförallt märktes det skillnad på magen. Var oxå lättare när man var mammaledig och mer kunde styra över sin mat och tid. Nu jobbar jag på förskola och äter samma mat som barnen men jag försöker äta mindre ris, pasta, potatis och bröd eftersom jag själv tycker att jag svullnar av det.

  • MrsT20­11
    Äldre 26 Apr 13:30
    #13

    Till nästa vinter kan jag även rekommendera längdskidåkning, det är roligt, allsidigt och bra magträning om man tar i ordentligt med magmusklerna vid stakning! Har inte vågat testa rullskidor då det är alldeles för backigt där jag bor, men om man bor i ett platt landskap kan det säkert vara kul också.

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 26 Apr 20:10
    #14

    NU vet jag vad maghjul är. En sån har jag sett förr men aldrig testat. Hur jobbigt är det? Är så trött på min putmage. Har tom fått frågan om jag e gravid... Och så blir jag irriterad på mig själv för att jag tillät mig att gå upp igen efter att ha varit nere på 57 kg och då var jag smal. Nu står vågen envist stilla på ca 60 kg. Även om jag tränar. Det kan ju iofs ha att göra med att jag fått mer muskler...Vill ju verkligen känna mig nöjd men tyvärr tryter motivationen typ varannandag...Sist lyckades jag gå ner genom enbart promenader..men nu vill jag blanda mer...Tack för era tips. tar gärna emot fler!

  • impegn­o di nozze
    Äldre 26 Apr 20:19
    #15

    När det gäller vikten är det samma sak för mig, jag tränar men går inte ner. Därmot ser och känner jag att jag är slankare och bättre i form än för någon månad sedan. Men så här blir det alltid när jag haft ett uppehåll och kommer igång med träningen igen. Dels väger muskler mer än fett, men jag tror också att man samlar på sig vätska då man börjar träna, jag kan se det på händer och i ansiktet. Fick tipset att dricka mer vatten, mycket mer vatten.. och faktiskt har jag gått ner 1.5 kg efter det, och det snabbt!


  • COLA11
    Äldre 26 Apr 20:28
    #16

    Boxersize och Zumba är ju riktigt bra träning för magen, framför allt midjan. Jag tycker själv att jag har lite för mkt mage, vägde drygt 62 i början på året, är oxå 168 cm. Denna termin har jag kört Bodycombat som oxå är mkt träning för midjan. Sen har jag försökt att inte äta så mkt sötsaker, har tex inte ätit ngt godis. Nu har jag gått ner nästan 2 kg, inte jätte mkt men jag är inte överviktig så det är jag nöjd med och jag har märkt att midjan har fått en finare form.
    Så det funkar utan att köra olika dieter!

  • Kattpo­et
    Äldre 26 Apr 20:53
    #17

    Brudiframtid, OM du ser gravid ut bör du knalla till doktorn och ta en titt om du inte är intolerant mot  något eller så.
    Missar jag två dagar på min medicin eller äter fel så  sväller jag upp och får put mage och ser hög gravid ut. 

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 26 Apr 21:20
    #18
    Kattpoet skrev 2011-04-26 20:53:55 följande:
    Brudiframtid, OM du ser gravid ut bör du knalla till doktorn och ta en titt om du inte är intolerant mot  något eller så.
    Missar jag två dagar på min medicin eller äter fel så  sväller jag upp och får put mage och ser hög gravid ut. 
    Men borde magen verkligen varit platt då för nåt år sedan när jag gick ner? Och borde jag inte ha andra symptom? Mamma är glutenintollerant och jag har tagit blodprov för B12brist men det visade inget. När jag sitter får jag två stora valkar, känns ju mer som fett....
  • Kattpo­et
    Äldre 26 Apr 21:26
    #19

    Kolla först. 
    Jag är lakots, fiber, hushållsfärg, konserverings medel och det kändes som valkar när jag satt ner i början  av sjukdoms förloppet.

     

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 27 Apr 09:52
    #20
    Kattpoet skrev 2011-04-26 21:26:54 följande:
    Kolla först. 
    Jag är lakots, fiber, hushållsfärg, konserverings medel och det kändes som valkar när jag satt ner i början  av sjukdoms förloppet.

     
    Ok...bara att knalla iväg till vårdcentralen då alltså? Tack för tipset ialla fall!
  • Kattpo­et
    Äldre 27 Apr 09:57
    #21

    Japp! Innan man börjar träning bör man ta en koll att man är  helt frisk så att man inte skadar sig.

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 28 Apr 21:53
    #22
    Kattpoet skrev 2011-04-27 09:57:01 följande:
    Japp! Innan man börjar träning bör man ta en koll att man är  helt frisk så att man inte skadar sig.
    Men träna har jag "alltid" gjort, är inte rädd för att skada mig.

    Testade maghjul på gymmet idag. Fy farao..kom långt ifrån enda ner men det kändes rejä
    lt i magen!!!!
  • MrsT20­11
    Äldre 28 Apr 21:55
    #23
    Brudiframtiden skrev 2011-04-28 21:53:26 följande:
    Men träna har jag "alltid" gjort, är inte rädd för att skada mig.

    Testade maghjul på gymmet idag. Fy farao..kom långt ifrån enda ner men det kändes rejä
    lt i magen!!!!
    Ooooohh ja, det är helt grymt! =) Rekommenderar varianten där du har 90 graders vinkel mellan ryggen och armarna, då blir det lättare att dra sig tillbaka men ändå samma effekt, särskilt om man står kvar och t.ex. räknar till tio!
Svar på tråden Funkar detta?