Dekorationer i kyrkan?
Har jag uppfattat det rätt, dekorerar en del av er i kyrkan också?
Vad dekorerar ni isåfall med?
Har jag uppfattat det rätt, dekorerar en del av er i kyrkan också?
Vad dekorerar ni isåfall med?
Jag gifter mig på valborg i en stor kyrka i centrala Sthlm. Skulle vilja ha riktiga blommor som dekoration men i och med att kyrkan är så stor så kommer det inte se bra ut med några få blommor här och där (budgeten tillåter ej massa blommor).
Har därför tänkt dekorera med rosa tjocka (5 cm) sidenband band runt varje altarbänk, har redan prövat och det blir jättefint.
Går åt 2 meter per bänk (totalt 10 bänkar för 70 personer), knyter vanlig rosett och då blir det band över som hänger ned snyggt..Sedan har jag köpt dekorationsblommor på 2hearts, 6 stycken för typ 40 kr, jag kommer sätta en blomma i varje rosett och det blir snyggt!
Jag, ja jag, skulle vilja ha blommor vid varannan bänkrad men jag vet inte hur dessa blommor ska ta sig dit eller snarare vem som ska sätta dit dem...
Hm.
Vi har sagt till i kyrkan om att vi vill att de ska ställa fram de små vaserna som sitter längst ut i bänkraderna. Vi har tänkt plocka lite egna ängsblommor att sätta dit. Hoppas att några syskon kanske kan gå dit före vigseln och sätta ditt blommorna. Ställer ingen upp så får det vara.
zvartaliljan, jag bor i Malmö och köper dem på torget
Vi har inte bestämt oss ang dekoration av kyrkan ännu, men funderar på att ha lite blommor vid altaret. Beror lite på hur mycket pengar vi har kvar när allt det viktiga är klart, jagär student så budgeten är väldigt begränsad.