• Syrinx

Dekorationer i kyrkan?

Pingst2011 skrev 2011-04-18 15:32:20 följande:
    Vi gifter oss den 11 juni och kommer att löva med björklöv utanför kyrkan. Inne i kyrkan blir det vad säsongen bjuder på. Något så enkelt som lite hundkex kan räcka i gången tycker jag när kyrkan i övrigt är så fin.
    Jättefina tips tycker jag! Just hundkex ger ju dessutom ett liknande skirt uttryck som brudslöja. Jag har alltid älskat blommor, så för mig och fästmannen är det självklart att smycka kyrkan lite. Några vackra blommor på altaret - ängsblommor i brist på annat - och en enkel blomma i hållarna vid bänkraderna. Om kyrkan har stora fönstervalv kan man lägga t ex långa rankor av murgröna där, ev tillsammans med några små blommor. Jag har varit med och smyckat kyrkor inför bröllop, när jag egentligen skulle spela, på liknande sätt och det är så enkelt, men höjer stämningen på en gång! 
  • Syrinx
    Pinkgrape skrev 2011-04-18 21:37:22 följande:
    För MIG är det onödiga pengar, då vår budget är VÄLDIGT liten. Därför känner jag att jag hellre spenderar de pengarna på annat. Hade jag haft pengar till att göra något sådant, så kanske jag hade gjort det.

Jag tror iaf att det kommer bli jättefint! :)
    Egenplockade ängsblommor är kanske ett alternativ om ni ändå vill ha lite dekoration i kyrkan? Jag gissar att ni ska gifta er i augusti, att döma av din bloggadress? Det finns ju många vackra sensommarblommor både i trädgårdar (varför inte trädgårdsrosor?!) och i det vilda, och man behöver bara en blomma i varje bänkradshållare t ex för att få en trevlig effekt. Det går ju alltid att be pappa/syster/kusin/goda vännen att plocka med en liten bukett och smycka kyrkan
  • Syrinx
    Pinkgrape skrev 2011-04-18 21:50:58 följande:
    Nja, jag känner väl dels att jag inte riktigt tycker att det behövs och dels att det blir lite väl tajt om tid. Vi gifter oss redan kl.13 och det är så mycket som ska hinnas före. Sen är jag inte speciellt förtjust i blommor, kommer varken ha det i min brudbukett eller i dekorationen i festlokalen.

Hade jag haft gott om pengar, så hade jag dock fyllt kyrkan och festlokalen med pioner, ranunkler och anemoner :P Men nu är inte fallet så, så då är jag hellre utan :)
    Nä okej, då förstår jag att ni prioriterar annat. Jag trodde att du gärna ville ha dekoration i kyrkan, det var därför jag försökte komma på gratis idéer!
Svar på tråden Dekorationer i kyrkan?