• MrsIssa

vill gå ned i vikt till bröllopet!!! Hjälp mig med olika dieter.

Jag vill gå ned ca 7 kg till mitt bröllop i slutet av juli! Har någon tips på bra dieter. Kanske någon som har provat själv och det har funkat för? Tacksam för tips och lite peppning :)

• Svar på tråden vill gå ned i vikt till bröllopet!!! Hjälp mig med olika dieter.
  • salsa775

Jag tror det bästa du kan göra är att äta allt men med måtta.
    Jag äter nyttigt i veckorna men lite godis, osv på helgen.
    Kom ihåg att äta minst tre mål om dagen, men mindre portioner
    kanske? Och ha alltid en frukt med i handväskan, slipper du 
    blodsockerfall.
    Att promenera och träna ju också kanon, funkar för mig!
    Jag tränar inte så mkt, men försöker göra det 2-3 ggr i
    veckan och varierat och det ger resultat!!
    Lycka till! 

• loluna

Jag fick panikbanta ca 2.5 kilo 2 veckor före bröllopet. Har lyckats gå ner dessa med Modifast på en vecka, men då höll jag mig strikt till deras diet, och inget utöver "skakmaten". Nu har jag lite drygt en vecka kvar och det gäller att hålla sig där jag är nu, hur det nu ska gå till :)

• tesso77

Några tips som kanske kan hjälpa dig:

Försök komma ut 1 h varje dag på promenad, då menar jag i tempo så du svettas och blir ansträngd.

Ät minst 6 ggr/ dag.  Dvs. frukost, mellanmål, lunch, fika, middag och kvällsmål.

Minska portionerna med mat och fyll istället tallriken med goa grönsaker, bönor, ist.

Drick mycket vatten

Såhär gjorde jag och har gått ner ca 15 kg Skrattande jag har ätit exakt samma mat som resten av familjen men dragit ner på portionerna rejält, man blir mätt åndå!

Hoppas det hjälper dig!

• tesso77

Glömde ju skriva att jag drog ner även på kolhydraterna, dvs. pasta, potatis, ris...och om jag äter så är det fullkorn som gäller Glad åt inte heller light-produkter utan visp-grädde och "riktig" creme-fraiche. Lite åt GI-hållet alltså Skrattande

• Mirjami

Jag gick från 86 till 75 kilo på ca tre månader, sedan tre till de märmaste veckorna, men där har det stannat för musklerna har växt medan fettet fortfarande förbränts. Att säga att jag gått från storlek 46 till 38 är kanske en bättre fingervisning! Det var faktiskt inte svårt alls. Jag ökade proteinintaget, åt ägg, morötter, frukt eller majsbröd (finns på glutenfria hyllan) om jag blev småhungrig. Bytte ut de snabba kolhydraterna mot långsamma, skippade allt onödigt socker, kollade innehållsförteckningarna på saker mer noggrannt och valde bort allt med tillsatt socker (iaf på topp tre i innehållsförteckningen). Sen tog jag cykeln eller joggade fram och tillbaka till affären och jobbet. Jobbar 2 km hemifrån så mycket blev det inte. Men det räckte för att sätta igång. Tog det mjukt i början och ökade stegvis på. Powerwalks är också bra. Löpträning är nämligen den träningsform som förbränner mest, utan svindyra tillbehör alltså, och som det räcker med rätt kort tid att utföra, Tid alla kan undvara. Måste du verkligen se just DET DÄR tv-programmet? Hur viktigt är det? Jogga istället iväg till en vän på en kopp kaffe eller till affären och köp med dig jordgubbar och blåbär hem att mumsa på!

Så kortfattat:

Mer proteiner
    Byt kolhydrater (alt skippa helt, men då blir dieten svårare att hålla)
    Löpträning!

• MrsIssa

Tack för tipsen ALLA!!! :)

Ska försöka ta raska promenader och sluta äta onödigt socker och snabba kolhydrater. Där ligger nog det största problemet om jag tänker efter...

Jag ska nog lyckas!!!

• perfektionista

Mycket protein och lite kolhydrater. Motion.

Så länge du förbränner mer än du stoppar i dig går du ned i vikt. Ett kilo kroppsfett motsvarar c:a 6000-7000 kalorier.

Svar på tråden vill gå ned i vikt till bröllopet!!! Hjälp mig med olika dieter.