Ciccci skrev 2011-04-17 15:47:21 följande:
Bara fundar hur folk tänker..
Jag vet att folk tänker inte alls i samma banor, men roligt att höra hur andra tänker..
Och varför?
Inget illa menat alls, alla har olika åsikter o gör precis som de vill..
Men lite intressant att se hur folk tänker och gör...
Jag kan ju bara svara för mig, oss, vi och vårt bröllop.
Vi vill absolut ha våra familjer, vår släkt och våra vänner med oss under denna dagen. Vi vill fira med alla och vi råkar ha ganska många kusiner och liknande. Vi har även valt att ha med barn på bröllopet.
Det har resulterat i en gästlista på ca 80 personer. Vi har reviderat den flera gånger.
Tyvärr har vi inte haft jättetur under de senaste åren, vi har sparat till ett bröllop i ca 4år nu, men vår dotter är hjärtsjuk och det har inneburit många turer på olika sjukhus runt om i Sverige. Hon är opererad flera gånger. Jag har därför varit hemma med hennes under större delen av hennes liv, då dagis inte har funkat. Min sambo har haft långa perioder med tillfällig föräldrapenning. Vår ekonomi har alltså fått ta storstryk i allt detta och vi har hela tiden fått norpa ur våra sparpengar för att kunna ha en dräglig vardag.
I nuläget har vi 20 000kr sparade till vårt bröllop och vi vill inte vänta längre. Nu vill vi gifta oss och vi vill att alla våra nära och kära ska få vara med och göra det, för vi vet att de vill det. Lösningen för oss har då blivit kuvertavgift och betalbar. I våra kretsar är det inte heller något ovanligt alls, att man gör så och alla vi har pratat med har varit oerhört förstående till varför vi valt att ha det och tycker det är en jättebra idé.
Det är min historia, till varför VI valt att ha kuvertavgift och betalbar på vårt bröllop.