• Pinkgrape

Ni som ska ha betalbar under kvällen...

Ni som tänker ha betalbar på kvällen, där ni själva köper in drickat, vad kommer ni servera?
    Och hur mycket kommer ni ta betalt?
    Hur har ni löst det med bartender?

Ni som har via resturang eller som kommer ha så att gästerna kan lämna valfri summa behöver inte göra er besvär. Inte heller ni som av någon anledning skulle ha invändningar mot en betalbars existens på en bröllopsfest, eller överhuvudtaget. Tack.
  • Svar på tråden Ni som ska ha betalbar under kvällen...
  • Beautiful Disaster
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 13:15:00 följande:
    Tack för alla era svar :D Nu känns det lite lättare :P

Anledningen till att vi tänkte ha bar är för att det finns en bar i lokalen där vi ska vara, så det kunde ju vara smart att utnyttja det. Vi får kanske gulla med våra föräldrar och höra ifall det kan hjälpa till och lägga ut pengar för inköpet av alkoholen. Ja, vi måste ragga bartenders också :P
    Hur tusan raggar man bartenders? Vi har problem där :-P
  • Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 14:07:02 följande:
    Haha ja, men vad är de vanligaste drinkarna då? Jag dricker inte alkohol och är ut på krogen ca 1 gång/år, så jag har verkligen noll koll.
    Vi kommer köpa in vodka och rom för med dom kan man göra många drinkar.
    Coca cola, juice, RedBull och lite såna där drinkmixer så kommer man väldigt långt
  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-14 14:34:46 följande:
    Haha ingen aning, tyvärr :P Tror vi får fråga runt bland vänner och se ifall någon har ett syskon eller kusin eller något som kanske vill ställa upp :)
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-04-14 16:18:09 följande:
    Vi kommer köpa in vodka och rom för med dom kan man göra många drinkar. Coca cola, juice, RedBull och lite såna där drinkmixer så kommer man väldigt långt

Ah okej, ja det kan man ju göra :) Smart :)
  • FelizLane

a

MeahJ skrev 2011-04-14 10:26:31 följande:
    tänk bara på att det är olagligt att ta betalt för impoterad alkohol.
    ett tips är att ni kanske tar 50 kr för glaset sen får gästerna fylla på själva.
    På så sätt betalar gästerna inte för alkoholen och då blir det inte lagbrott Glad
    Men vem kommer skvallra? Vi ska nog åka till tyskland och köpa öl åså. Tänkte ta 10 kr... eller så funderar vi på att ha fri bar.. 

• Beautiful Disaster
    FelizLane skrev 2011-04-14 18:55:11 följande:
    aMen vem kommer skvallra? Vi ska nog åka till tyskland och köpa öl åså. Tänkte ta 10 kr... eller så funderar vi på att ha fri bar.. 

Haha så sant så, vem kommer skvallra? Det blir billigare för gästerna än om dom handlar eget på bolaget
  • Pinkgrape

Bara en fråga, hur mycket sparar man egentligen på att åka till Tyskland och handla?

Kanske beror lite på vart i landet man bor, för vi har ju fruktansvärt långt ner till Tyskland och jag tvivlar starkt på att det skulle bli billigare att åka dit, snarare tvärtom.

• Beautiful Disaster
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 19:00:45 följande:
    Bara en fråga, hur mycket sparar man egentligen på att åka till Tyskland och handla?

Kanske beror lite på vart i landet man bor, för vi har ju fruktansvärt långt ner till Tyskland och jag tvivlar starkt på att det skulle bli billigare att åka dit, snarare tvärtom.
    Vi beställer från Tyskland så att det kommer till oss. Är lite väl långt för oss med att åka dit. Fast har för mig att du har ca 30 mil längre Vi har räknat på att det vi handlar kommer kosta strax över 3000kr inkl frakt.
  • livan86
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-14 14:34:46 följande:
    kanske nån vän som har en vän som jobbar/jobbat på krogen??
    Hör er för bland era nära och kära..
  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-14 19:06:00 följande:
    Vi beställer från Tyskland så att det kommer till oss. Är lite väl långt för oss med att åka dit. Fast har för mig att du har ca 30 mil längre Vi har räknat på att det vi handlar kommer kosta strax över 3000kr inkl frakt.
    Okej, vad köper ni då och hur mycket?
Svar på tråden Ni som ska ha betalbar under kvällen...